Skocz do zawartości

Izolacja drewnianego domu bez cegły - sufit , poddasze


mielicki

Recommended Posts

Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Dnia 23.10.2020 o 14:08, Eksperci Rockwool napisał:

Osobiście bym odradzał. znasz chociaz parametry termiczne takiej pianki ? Pamiętaj że drewno nie lubi okładania materiałami sztucznymi. Dodatkowo między deskami a pianka piwnna byc szczelina wentylowana. W tym wypadku istnieje duże ryzyko wykroplenia się kondensatu i w konsekwencji zawilgocenia drewna. Mokre drewno z czasem zostanie atakowane przez grzyby i pleśnie i po X latach będzie do wymiany cała lub część konstrukcji dachu.

Dzięki za odpowiedź. W teori znam i dlatego pytam. Wiem że ciężko przepuszcza parę wodną.

 

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?)

 

Dzięki za pomoc !

Link do komentarza
Dnia 21.10.2020 o 12:01, mielicki napisał:

Czy mogę ją spokojnie zastosować jeśli w domu nie ma innej metody wentylacji aniżeli drewniane puste przestrzenie ?

To dodaj jakieś wentylacje na poddaszu - nawiew, wywiew.

Chyba nie chcesz się udusić. Ani grzybów chodować i pleśni.

 

A co to są "drewniane puste przestrzenie"?

11 godzin temu, mielicki napisał:

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?

To są takie mikroprzepuszczania.

Nie służą do wentylowania ani dachu, ani poddasza. Nie zastąpią normalnej wentylacji.

Wg mnie.

Link do komentarza

Nie lepiej zaizolować to tak, aby było na wieki wieków. Przecież w ofercie Rockwool jest też wełna do wdmuchiwania. Trzeba oczywiście odpowiednio zabudować krokwie i stworzyć przestrzeń do wypełnienia.

 

A tutaj masz gotowe płyty z "PIANKI" z okładziną g-k w materiale filmowym. Artykuł podpinałem kilka postów wyżej.

 

Link do komentarza
Dnia 2.11.2020 o 10:23, mielicki napisał:

Dzięki za odpowiedź. W teori znam i dlatego pytam. Wiem że ciężko przepuszcza parę wodną.

 

Co w takim razie byś zastosował ? Styropian? A moża Pianka PU (np taka montażowa w piance? - ona przepuszcza parę i oddycha - mam racje?)

 

Dzięki za pomoc !

Ja bym Ci polecał jednak wełnę mineralną np. skalną Toprock w rolce która oprócz tego że jest paroprzepuszczalna to jest również hydrofobizowana. Ewentualnie rozważ nadmuch granulatu skalnego Granrock Super. Wówczas zabudowujesz wszystko płytą gk a nastepnie wdmuchujesz granulat robiąc kilka otworów rewizyjnych

Link do komentarza
Dnia 2.11.2020 o 21:49, zenek napisał:

To dodaj jakieś wentylacje na poddaszu - nawiew, wywiew.

Chyba nie chcesz się udusić. Ani grzybów chodować i pleśni.

 

A co to są "drewniane puste przestrzenie"?

To są takie mikroprzepuszczania.

Nie służą do wentylowania ani dachu, ani poddasza. Nie zastąpią normalnej wentylacji.

Wg mnie.

dzieki za informacje

 

Masz racje , również rozważam odpowiedni nawie i wywiew. Rodzą się pytania z tym związane.

Czy nawiew powinien iść możliwe najwiekszą liczbą aby móc tym według efektów manipulować ? tzn gdzzie lepsze powietrze tędy wpuszczam itp. 

Czy nawiew może iść prosto z kratki .. kanalizacyjnej ? Czy im dłuższcza droga w rurze tym lepiej i wówczas cieple powietrze mamy w mieszkaniu ?

 

Podnie z wywiewem , im więcej rur na suficie tym lepiej ?

Dnia 4.11.2020 o 13:23, Eksperci Rockwool napisał:

nadmuch granulatu skalnego Granrock Super

ile to kosztuje i skąd mam wziąść taką maszyne ??

Link do komentarza
4 godziny temu, mielicki napisał:

Czy nawiew może iść prosto z kratki .. kanalizacyjnej ?

Z jakiej kanalizacji? Chyba nie chcesz smrodu i gazu (np. metanu) sobie wpuszczać do domu.

Na pewno możesz założyć, że część z tego powietrza przyjdzie z doły (klatką schodową?).

Część oknami (rozstrzelnieniami) - a część wentylacją np. zetową nawiewną.

Nie ma co się bawić w jakieś długie rury, bo i tak co ogrzejesz, to i tak tracisz na ogrzewaniu.

Natomiast możesz pomyśleć o rekuperatorze - tam ta wymiana ciepła jest bardziej opłacalna - tylko wtedy przydaje się wcześniejsze skupienie wentylacji blisko siebie, czy w jednym pionie.

4 godziny temu, mielicki napisał:

Czy im dłuższcza droga w rurze tym lepiej i wówczas cieple powietrze mamy w mieszkaniu ?

 

Im dłuższa rura, tym dłużej się powietrze ogrzewa, ale i dłużej wewnetrzne powietrze sie oziębia.

Moim zdaniem na jedno wychodzi.

Ale niech się wypowiedzą specjaliści od takich rzeczy i rekuperacji :icon_biggrin: 

Link do komentarza
Dnia 5.11.2020 o 18:29, zenek napisał:

Im dłuższa rura, tym dłużej się powietrze ogrzewa, ale i dłużej wewnetrzne powietrze sie oziębia.

no tak ale lepiej aby powietrze z zewnatrz jednak mialo jakas droge w murach ?

Dnia 5.11.2020 o 15:07, aru napisał:

tę piankę pod panele podłogowe chcesz kłaść na izolację połaci dachowych?

no wlasnie chyba ta pianka jednak bedzie zla bo nie oddycha. A moze jednak można jej nadmiar jakos sensownie wykorzystać na poddaszu ? W jaki sposób ją wykorzystać ?

Link do komentarza
58 minut temu, mielicki napisał:

no tak ale lepiej aby powietrze z zewnatrz jednak mialo jakas droge w murach ?

wentylację zetową nawiewną robi się po to, by osłabić podmuchy wiatru, który wpycha powietrze do wentylacji - a nie po to, by ocieplić powietrze. Żeby napływ powietrza był bardziej równomierny.

Link do komentarza
Dnia 7.11.2020 o 10:05, zenek napisał:

wentylację zetową nawiewną robi się po to, by osłabić podmuchy wiatru, który wpycha powietrze do wentylacji - a nie po to, by ocieplić powietrze. Żeby napływ powietrza był bardziej równomierny.

czyli upraszczając chodzi o to aby powietrze wchodzocę do budynku miało jakiś łuk na przykład? Widzę zdjęcia kiedy powietrze wchodz górą a wychodzi dołem po ścianie)

Czy tak samo należy zrobić w przypadku pomieszczen na 1 pietrze a nie od fundamentów?

Link do komentarza
7 godzin temu, mielicki napisał:

czyli upraszczając chodzi o to aby powietrze wchodzocę do budynku miało jakiś łuk na przykład? Widzę zdjęcia kiedy powietrze wchodz górą a wychodzi dołem po ścianie)

Znaczy wchodzi górą w ścianę i potem wchodzi dołem do pomieszczenia.

Bo to jest zimne powietrze.

7 godzin temu, mielicki napisał:

Czy tak samo należy zrobić w przypadku pomieszczen na 1 pietrze a nie od fundamentów?

Nie wiem jakie pomieszczenie chcesz wentylować?

Od fundamentów? Nie wiem, jaką sytuacje masz na myśli.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jedna z najprzyjemniejszych chwil jak do tej pory Podlewanie powierzchni płyty fundamentowej. Zajmujemy się tym równe 10 dni - być może niepotrzebnie tak długo ale ciepłe i słoneczne dni powodują szybkie schnięcie betonu. Ponadto odkuwamy zabetonowane kielichy rur kanalizacyjnych, gdyż chcemy je mieć wyciągnięte już na wierzch tak aby w przyszłości bez problemu podpiąć w nie poszczególne punkty sanitarne.    
    • Faza 1.     Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem z lewej od osi budowanej bryły.      Faza 2.   Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem do prawej od osi budowanej bryły.      Nie ma problemu, na parterze będzie  lepiej schło.
    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...