Skocz do zawartości

Docieplenie drewnianej podłogi w domku letniskowym


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Kupiłem domek letniskowy i chciałbym go solidnie docieplić, gdyż aktualnie jest on na ciepłe okresy a chciałbym przebywać w nim też przez dużą część wiosny i jesieni.

Domek z 1975, generalnie w dobrym stanie. Posadowiony na betonowym obrysie (szczelny), na których są legary a na nich drewniana podłoga (podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu). Domek ogrzewany tradycyjnym kominkiem.

Podłoga aktualna - deski - w stanie dobrym, ale chciałbym docieplić od dołu - jest miejsce.

Mam pytania:

1. co lepsze - wełna (jaka) czy styropian ? Jaka grubość?

2. jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów? Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek z podłogi (tylko tyle ile muszę), wsunę się pod i leżąc na plecach będę mocował wełnę.

3. czy dawać (pod/nad materiałem izolującym) jeszcze jakąś izolację od wilgoci? Wsadzałem głowę pod legary i widzę, że solidnie zabezpieczone przed wilgocią, nawet teraz  w bardzo deszczowe jesienne dni nie widzę żadnych śladów wilgoci.

Jeżeli coś było już w temacie na tym/innych forach to prośba o podesłanie linków. Z góry dzięki za podpowiedzi bo laik ze mnie.

Napisano
17 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

Jest też wełna w granulacie zamiast tych kulek styropianowych. Granrock Super się nazywa.

 

Można też między legarami nabić dystanse, ułożyć deseczki, folia wyścielić i poukładać wełnę dedukowaną do takich rozwiązań. Tu mowa o poddaszu ale podłoga na legarach to rozwiązanie uniwersalne - strop czy podłoga. Subtelna różnica.

Napisano

Witaj 
Opisywana przez ciebie izolacja została pokazana w zeszycie katalogowym rockwool dotyczącym izolacji podłóg na stronie 20. Katalog odnajdziesz pod poniższym adresem :
https://cdn01.rockwool.pl/siteassets/rw-pl/materialy-do-pobrania/broszury-i-ulotki/katalogi/zeszyt-6-stropy-garazy-i-podlogi.pdf?f=20201012051301

Oczywiście zamiast izoalcji w płytach czy rolkach możesz użyć zaproponowanego wyżej GRANROCKA SUPER. Jest to bardzo łatwy i szybki sposób izolacji szczególnie miejsc trudnodostępnych.  

Napisano
13 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

O.oWOW

14 godzin temu, asidlo napisał:

jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów?

Papiaki i sznurek.

Napisano
16 godzin temu, asidlo napisał:

podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu

 

2 godziny temu, joks napisał:

O.oWOW

Papiaki i sznurek.

To teraz - tak dla przykładu - połóż się na podłodze pod rozłożonymi na półmetrowych koziołkach (symulującymi rzeczoną podłogę) deskami - a dochodzą jeszcze legary, do których podłoga jest mocowana, czyli odchodzi jeszcze z 15 cm i w takiej pozycji spróbuj mocować płyty wełny ( albo na przykład rozwiń rolkę :icon_mrgreen:)i przybijać papiaki i motać sznurek... Powodzenia życzę i wesołej zabawy...

Napisano
17 godzin temu, asidlo napisał:

Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek

On sam się upiera żeby życie przekląć .

54 minuty temu, podczytywacz napisał:

owodzenia życzę i wesołej zabawy...

 

Napisano

Powiem krótko - popularne i sprawdzone metody zostały przedstawione. Teraz tylko trzeba zakasać rękawy i zacząć wdrażać jedną wybraną metodę ocieplenia. Ja bym zrobił dno z płyt OSB lub nawet desek, ale do tego trzeba nabić dystanse z klocków drewnianych (jak w stelażu łóżka - materac nie będzie wisiał w powietrzu :) )

Napisano

Nic nie wiadomo o wymiarach budynku, grubości desek podłogi, rozmiaru legarów, na których leży podłoga (aby wyliczyć przybliżone ilości materiału - jego grubości - to określi izolacyjność ocieplenia, skuteczność tego ocieplenia)...

Jak nabijesz dystanse z klocków drewnianych na legary (2 cm), dodasz dno z płyt OSB (1 cm) to już z hipotetycznych 15 cm (hipotetyczna wysokość legara) robi się 12 cm... czy wystarczy taka grubość izolacji od gruntu? A przy tym musisz rozebrać całą podłogę...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z tym ze rury sitech+ są grubsze i z tego co wiem mogą łatwiej popękać w wyniku pracy. Jest przewidziane miejsce na dodatkowa izolacje akustyczną
    • Chciałbym podzielić się z Wami moim ostatnim odkryciem w zakresie aranżacji wnętrz – chodzi o lamele pcv , które całkowicie odmieniły wygląd mojego salonu. Od dłuższego czasu szukałem czegoś, co nada ścianie nowoczesnego, ale i przytulnego charakteru. Tapety, farby, panele drewniane – wszystko to nie do końca spełniało moje oczekiwania. Przypadkiem trafiłem na stronę Luckydekor i postanowiłem zaryzykować. To był strzał w dziesiątkę! Montaż był zaskakująco prosty, lamele są lekkie, ale bardzo solidne. Efekt wizualny przerósł moje oczekiwania – ściana zyskała głębię, elegancję i zupełnie nowy charakter. Co ważne – lamele pcv są też łatwe w utrzymaniu, odporne na wilgoć i nie wymagają żadnej specjalnej pielęgnacji. Jeśli ktoś z Was szuka ciekawego rozwiązania do salonu, sypialni czy nawet przedpokoju, naprawdę polecam rozważyć lamele pcv. To tani, szybki i efektowny sposób na nowoczesne wnętrze. Szczególnie warto zajrzeć na wspomnianą stronę – wybór kolorów i wzorów naprawdę robi wrażenie!
    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...