Skocz do zawartości

Docieplenie drewnianej podłogi w domku letniskowym


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Kupiłem domek letniskowy i chciałbym go solidnie docieplić, gdyż aktualnie jest on na ciepłe okresy a chciałbym przebywać w nim też przez dużą część wiosny i jesieni.

Domek z 1975, generalnie w dobrym stanie. Posadowiony na betonowym obrysie (szczelny), na których są legary a na nich drewniana podłoga (podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu). Domek ogrzewany tradycyjnym kominkiem.

Podłoga aktualna - deski - w stanie dobrym, ale chciałbym docieplić od dołu - jest miejsce.

Mam pytania:

1. co lepsze - wełna (jaka) czy styropian ? Jaka grubość?

2. jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów? Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek z podłogi (tylko tyle ile muszę), wsunę się pod i leżąc na plecach będę mocował wełnę.

3. czy dawać (pod/nad materiałem izolującym) jeszcze jakąś izolację od wilgoci? Wsadzałem głowę pod legary i widzę, że solidnie zabezpieczone przed wilgocią, nawet teraz  w bardzo deszczowe jesienne dni nie widzę żadnych śladów wilgoci.

Jeżeli coś było już w temacie na tym/innych forach to prośba o podesłanie linków. Z góry dzięki za podpowiedzi bo laik ze mnie.

Napisano
17 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

Jest też wełna w granulacie zamiast tych kulek styropianowych. Granrock Super się nazywa.

 

Można też między legarami nabić dystanse, ułożyć deseczki, folia wyścielić i poukładać wełnę dedukowaną do takich rozwiązań. Tu mowa o poddaszu ale podłoga na legarach to rozwiązanie uniwersalne - strop czy podłoga. Subtelna różnica.

Napisano

Witaj 
Opisywana przez ciebie izolacja została pokazana w zeszycie katalogowym rockwool dotyczącym izolacji podłóg na stronie 20. Katalog odnajdziesz pod poniższym adresem :
https://cdn01.rockwool.pl/siteassets/rw-pl/materialy-do-pobrania/broszury-i-ulotki/katalogi/zeszyt-6-stropy-garazy-i-podlogi.pdf?f=20201012051301

Oczywiście zamiast izoalcji w płytach czy rolkach możesz użyć zaproponowanego wyżej GRANROCKA SUPER. Jest to bardzo łatwy i szybki sposób izolacji szczególnie miejsc trudnodostępnych.  

Napisano
13 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

O.oWOW

14 godzin temu, asidlo napisał:

jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów?

Papiaki i sznurek.

Napisano
16 godzin temu, asidlo napisał:

podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu

 

2 godziny temu, joks napisał:

O.oWOW

Papiaki i sznurek.

To teraz - tak dla przykładu - połóż się na podłodze pod rozłożonymi na półmetrowych koziołkach (symulującymi rzeczoną podłogę) deskami - a dochodzą jeszcze legary, do których podłoga jest mocowana, czyli odchodzi jeszcze z 15 cm i w takiej pozycji spróbuj mocować płyty wełny ( albo na przykład rozwiń rolkę :icon_mrgreen:)i przybijać papiaki i motać sznurek... Powodzenia życzę i wesołej zabawy...

Napisano
17 godzin temu, asidlo napisał:

Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek

On sam się upiera żeby życie przekląć .

54 minuty temu, podczytywacz napisał:

owodzenia życzę i wesołej zabawy...

 

Napisano

Powiem krótko - popularne i sprawdzone metody zostały przedstawione. Teraz tylko trzeba zakasać rękawy i zacząć wdrażać jedną wybraną metodę ocieplenia. Ja bym zrobił dno z płyt OSB lub nawet desek, ale do tego trzeba nabić dystanse z klocków drewnianych (jak w stelażu łóżka - materac nie będzie wisiał w powietrzu :) )

Napisano

Nic nie wiadomo o wymiarach budynku, grubości desek podłogi, rozmiaru legarów, na których leży podłoga (aby wyliczyć przybliżone ilości materiału - jego grubości - to określi izolacyjność ocieplenia, skuteczność tego ocieplenia)...

Jak nabijesz dystanse z klocków drewnianych na legary (2 cm), dodasz dno z płyt OSB (1 cm) to już z hipotetycznych 15 cm (hipotetyczna wysokość legara) robi się 12 cm... czy wystarczy taka grubość izolacji od gruntu? A przy tym musisz rozebrać całą podłogę...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...