Skocz do zawartości

Docieplenie drewnianej podłogi w domku letniskowym


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Kupiłem domek letniskowy i chciałbym go solidnie docieplić, gdyż aktualnie jest on na ciepłe okresy a chciałbym przebywać w nim też przez dużą część wiosny i jesieni.

Domek z 1975, generalnie w dobrym stanie. Posadowiony na betonowym obrysie (szczelny), na których są legary a na nich drewniana podłoga (podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu). Domek ogrzewany tradycyjnym kominkiem.

Podłoga aktualna - deski - w stanie dobrym, ale chciałbym docieplić od dołu - jest miejsce.

Mam pytania:

1. co lepsze - wełna (jaka) czy styropian ? Jaka grubość?

2. jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów? Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek z podłogi (tylko tyle ile muszę), wsunę się pod i leżąc na plecach będę mocował wełnę.

3. czy dawać (pod/nad materiałem izolującym) jeszcze jakąś izolację od wilgoci? Wsadzałem głowę pod legary i widzę, że solidnie zabezpieczone przed wilgocią, nawet teraz  w bardzo deszczowe jesienne dni nie widzę żadnych śladów wilgoci.

Jeżeli coś było już w temacie na tym/innych forach to prośba o podesłanie linków. Z góry dzięki za podpowiedzi bo laik ze mnie.

Napisano
17 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

Jest też wełna w granulacie zamiast tych kulek styropianowych. Granrock Super się nazywa.

 

Można też między legarami nabić dystanse, ułożyć deseczki, folia wyścielić i poukładać wełnę dedukowaną do takich rozwiązań. Tu mowa o poddaszu ale podłoga na legarach to rozwiązanie uniwersalne - strop czy podłoga. Subtelna różnica.

Napisano

Witaj 
Opisywana przez ciebie izolacja została pokazana w zeszycie katalogowym rockwool dotyczącym izolacji podłóg na stronie 20. Katalog odnajdziesz pod poniższym adresem :
https://cdn01.rockwool.pl/siteassets/rw-pl/materialy-do-pobrania/broszury-i-ulotki/katalogi/zeszyt-6-stropy-garazy-i-podlogi.pdf?f=20201012051301

Oczywiście zamiast izoalcji w płytach czy rolkach możesz użyć zaproponowanego wyżej GRANROCKA SUPER. Jest to bardzo łatwy i szybki sposób izolacji szczególnie miejsc trudnodostępnych.  

Napisano
13 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

O.oWOW

14 godzin temu, asidlo napisał:

jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów?

Papiaki i sznurek.

Napisano
16 godzin temu, asidlo napisał:

podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu

 

2 godziny temu, joks napisał:

O.oWOW

Papiaki i sznurek.

To teraz - tak dla przykładu - połóż się na podłodze pod rozłożonymi na półmetrowych koziołkach (symulującymi rzeczoną podłogę) deskami - a dochodzą jeszcze legary, do których podłoga jest mocowana, czyli odchodzi jeszcze z 15 cm i w takiej pozycji spróbuj mocować płyty wełny ( albo na przykład rozwiń rolkę :icon_mrgreen:)i przybijać papiaki i motać sznurek... Powodzenia życzę i wesołej zabawy...

Napisano
17 godzin temu, asidlo napisał:

Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek

On sam się upiera żeby życie przekląć .

54 minuty temu, podczytywacz napisał:

owodzenia życzę i wesołej zabawy...

 

Napisano

Powiem krótko - popularne i sprawdzone metody zostały przedstawione. Teraz tylko trzeba zakasać rękawy i zacząć wdrażać jedną wybraną metodę ocieplenia. Ja bym zrobił dno z płyt OSB lub nawet desek, ale do tego trzeba nabić dystanse z klocków drewnianych (jak w stelażu łóżka - materac nie będzie wisiał w powietrzu :) )

Napisano

Nic nie wiadomo o wymiarach budynku, grubości desek podłogi, rozmiaru legarów, na których leży podłoga (aby wyliczyć przybliżone ilości materiału - jego grubości - to określi izolacyjność ocieplenia, skuteczność tego ocieplenia)...

Jak nabijesz dystanse z klocków drewnianych na legary (2 cm), dodasz dno z płyt OSB (1 cm) to już z hipotetycznych 15 cm (hipotetyczna wysokość legara) robi się 12 cm... czy wystarczy taka grubość izolacji od gruntu? A przy tym musisz rozebrać całą podłogę...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...