Skocz do zawartości

Docieplenie drewnianej podłogi w domku letniskowym


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Kupiłem domek letniskowy i chciałbym go solidnie docieplić, gdyż aktualnie jest on na ciepłe okresy a chciałbym przebywać w nim też przez dużą część wiosny i jesieni.

Domek z 1975, generalnie w dobrym stanie. Posadowiony na betonowym obrysie (szczelny), na których są legary a na nich drewniana podłoga (podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu). Domek ogrzewany tradycyjnym kominkiem.

Podłoga aktualna - deski - w stanie dobrym, ale chciałbym docieplić od dołu - jest miejsce.

Mam pytania:

1. co lepsze - wełna (jaka) czy styropian ? Jaka grubość?

2. jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów? Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek z podłogi (tylko tyle ile muszę), wsunę się pod i leżąc na plecach będę mocował wełnę.

3. czy dawać (pod/nad materiałem izolującym) jeszcze jakąś izolację od wilgoci? Wsadzałem głowę pod legary i widzę, że solidnie zabezpieczone przed wilgocią, nawet teraz  w bardzo deszczowe jesienne dni nie widzę żadnych śladów wilgoci.

Jeżeli coś było już w temacie na tym/innych forach to prośba o podesłanie linków. Z góry dzięki za podpowiedzi bo laik ze mnie.

Napisano
17 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

Jest też wełna w granulacie zamiast tych kulek styropianowych. Granrock Super się nazywa.

 

Można też między legarami nabić dystanse, ułożyć deseczki, folia wyścielić i poukładać wełnę dedukowaną do takich rozwiązań. Tu mowa o poddaszu ale podłoga na legarach to rozwiązanie uniwersalne - strop czy podłoga. Subtelna różnica.

Napisano

Witaj 
Opisywana przez ciebie izolacja została pokazana w zeszycie katalogowym rockwool dotyczącym izolacji podłóg na stronie 20. Katalog odnajdziesz pod poniższym adresem :
https://cdn01.rockwool.pl/siteassets/rw-pl/materialy-do-pobrania/broszury-i-ulotki/katalogi/zeszyt-6-stropy-garazy-i-podlogi.pdf?f=20201012051301

Oczywiście zamiast izoalcji w płytach czy rolkach możesz użyć zaproponowanego wyżej GRANROCKA SUPER. Jest to bardzo łatwy i szybki sposób izolacji szczególnie miejsc trudnodostępnych.  

Napisano
13 godzin temu, podczytywacz napisał:

Nie wełną!

Jakeś taki leniwy, to wejdź, rozłóż grubą folię na podłożu i wdmuchnij tam kulki styropianowe, odpadowy granulat styropianowy i zabij deskami podłogowymi...

O.oWOW

14 godzin temu, asidlo napisał:

jeżeli wełna to jak przymocować od dołu do legarów?

Papiaki i sznurek.

Napisano
16 godzin temu, asidlo napisał:

podłoga zaczyna się ok. 50-60 cm od gruntu

 

2 godziny temu, joks napisał:

O.oWOW

Papiaki i sznurek.

To teraz - tak dla przykładu - połóż się na podłodze pod rozłożonymi na półmetrowych koziołkach (symulującymi rzeczoną podłogę) deskami - a dochodzą jeszcze legary, do których podłoga jest mocowana, czyli odchodzi jeszcze z 15 cm i w takiej pozycji spróbuj mocować płyty wełny ( albo na przykład rozwiń rolkę :icon_mrgreen:)i przybijać papiaki i motać sznurek... Powodzenia życzę i wesołej zabawy...

Napisano
17 godzin temu, asidlo napisał:

Ze względu na moje lenistwo nie będę demontował wszystkich desek

On sam się upiera żeby życie przekląć .

54 minuty temu, podczytywacz napisał:

owodzenia życzę i wesołej zabawy...

 

Napisano

Powiem krótko - popularne i sprawdzone metody zostały przedstawione. Teraz tylko trzeba zakasać rękawy i zacząć wdrażać jedną wybraną metodę ocieplenia. Ja bym zrobił dno z płyt OSB lub nawet desek, ale do tego trzeba nabić dystanse z klocków drewnianych (jak w stelażu łóżka - materac nie będzie wisiał w powietrzu :) )

Napisano

Nic nie wiadomo o wymiarach budynku, grubości desek podłogi, rozmiaru legarów, na których leży podłoga (aby wyliczyć przybliżone ilości materiału - jego grubości - to określi izolacyjność ocieplenia, skuteczność tego ocieplenia)...

Jak nabijesz dystanse z klocków drewnianych na legary (2 cm), dodasz dno z płyt OSB (1 cm) to już z hipotetycznych 15 cm (hipotetyczna wysokość legara) robi się 12 cm... czy wystarczy taka grubość izolacji od gruntu? A przy tym musisz rozebrać całą podłogę...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Top Sport to ekspert w zakresie kompleksowego wykonawstwa i serwisu podłóg sportowych na terenie całej Polski. Firma specjalizuje się w montażu nowoczesnych, trwałych i bezpiecznych wykładzin sportowych, takich jak renomowany Taraflex od Gerflor, który jest jednym z najlepszych rozwiązań na rynku. Oferta firmy obejmuje: -doradztwo techniczne i pomoc w doborze najlepszych materiałów dopasowanych do specyfiki obiektu, -profesjonalny pomiar i przygotowanie podłoża, -montaż podłóg sportowych dostosowanych do różnych dyscyplin i wymagań użytkowników, -renowację i remonty istniejących nawierzchni, -serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Top Sport realizuje zarówno projekty dla nowych inwestycji, jak i modernizacje hal sportowych, sal gimnastycznych czy siłowni, zapewniając wysoką jakość wykonania i terminowość. Firma wyróżnia się indywidualnym podejściem do klienta oraz dbałością o każdy detal. Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej: https://www.topsport.pl/  
    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...