Skocz do zawartości

przebudowa budynku a odległość ppoż


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Dzień dobry,

chcielibyśmy przebudować 40letni budynek wewnątrz oraz zmienić okna na tarasowe oraz zwęzić dwa okna, ale nie od strony nieszczęsnego sąsiada. Do granicy z sąsiadem jest 7 metrów. a sąsiad ma od swojej parterowej domowej przybudówki do granicy tylko 0,7m. Projektant twierdzi, że obowiązuje nas obecnie 8 metrów ppoż miedzy budynkami i w związku z tym musielibyśmy od strony sąsiada zamurować 6 okien oraz zrobić ścianę ppoż. Czy projektant ma rację? 

Edytowano przez Zuza Sko (zobacz historię edycji)
Napisano

Problem jest chyba z tym, że w opisie technicznym projektu jest punkt: warunki ochrony ppoż i standardowo projektant pisze tam, że są zgodne z tym i tym artykułem, są zachowane odległości i ściana z materiałów niepalnych i święto. 

A w tym przypadku niewiadomo co napisać.

Urzędnik też chyba nie do końca wie jak interpretować przepisy w tym przypadku i sugeruje ścianę ppoż, "a w ogóle to on nie może świadczyć uslug doradczych i projektant jest od tego, żeby to zaprojektować poprawnie". Urzędnik ani projektant nie będą mieszkać w pokojach bez okien, więc dla nich najbezpieczniej jest zaprojektować ślepą ścianę ppoż.

Napisano

1. Czy ta dobudówka sąsiada jest legalna (tzn. czy jest naniesiona na mapie) ?

2. Czy te okna (istniejące i do "poprawy") są na ścianie skierowanej w stronę granicy z sąsiadem ?

Napisano
21 minut temu, bajbaga napisał:

1. Czy ta dobudówka sąsiada jest legalna (tzn. czy jest naniesiona na mapie) ?

2. Czy te okna (istniejące i do "poprawy") są na ścianie skierowanej w stronę granicy z sąsiadem ?

1. Niestety jest na mapie. Oznaczona jako "i" przyklejona do jego domu. Nie wiem jak to możliwe, że jest legalna tak blisko. Może w latach 80. dało się różne rzeczy załatwić. 

2. Od strony sąsiada zostałyby okna takie jakie są. Nie byłyby ruszane.

3. W przybudówce sąsiada niestety też jest okno. Jest w dodatku również piec gazowy. Więc sąsiad napewno nie będzie chciał się jej pozbyć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...