Skocz do zawartości

Instalacja wody w bloku


Wps50sw

Recommended Posts

Dzień dobry Szanowni Użytkownicy Forum.

 

Mieszkam w bloku 4/4 piętro, w łazience posiadam piecyk gazowy Junkers. Instalacja wody w mieszkaniu wykonana jest w systemie trojnikowym z rur zgrzewanych. Problem polega na słabym ciśnieniu ciepłej wody. Piecyk odpala ale woda leci bardzo gorąca z małym ciśnieniem. Pod prysznicem nie mam możliwości ustawienia chłodniejszej wody gdyż przy odkreceniu wody chłodnej gaśnie piecyk, myślę że spowodowane jest to znacznie większym ciśnieniem wody zimnej która zaburza dopływ ciepłej. 

 

Noszę się z zamiarem wymiany orurowania na PEX lub lutowaną lub skręcana miedź.

 

Stąd mam kilka pytań:

 

1. Czy dla ciepłej i zimnej wody zastosować jedna średnice rur? I czy 15 miedziana będzie odpowiednia?

 

2. Czy może zamontować rozdzielacz aby uniknąć spadków ciśnień 

 

3. Czy skręcane złączki miedziane będą odpowiednie i niezawodne w taki zastosowaniu, czy może lepiej zrobić to z zaciskanego PEX?

 

4. Czy po zamontowaniu calej instalacji mogę zamontować baterie z termostatem czy przy piecyku gazowym nie.

 

 

W łazience są trzy punkty poboru wody:

Prysznic

Umywalka

WC

 

W kuchni też są trzy punkty poboru wody:

Zlew

Pralka

Zmywarka

 

 

Proszę o meroteryczne odpowiedzi. Muszę jak najszybciej załatwić temat gdyż mam małe dziecko i boję się że mała słońcu się poparzy woda.

 

 

Pozdrawiam wszystkich.

 

 

 

Link do komentarza

Nikt nic to dalej pociągnę temat.

Cytat

 

1. Czy dla ciepłej i zimnej wody zastosować jedna średnice rur? I czy 15 miedziana będzie odpowiednia?

 

2. Czy może zamontować rozdzielacz aby uniknąć spadków ciśnień 

 

3. Czy skręcane złączki miedziane będą odpowiednie i niezawodne w taki zastosowaniu, czy może lepiej zrobić to z zaciskanego PEX?

 

4. Czy po zamontowaniu calej instalacji mogę zamontować baterie z termostatem czy przy piecyku gazowym nie.

 

1. W zupełności 15 wystarczy

2. Nie wiem jak by to miało wyglądać.

3. Oba dobre, uszczelnia uszczelka gumowa trzyma zacisk, najlepiej chyba lutować.

4. Baterie termostatyczne nie zaleca się stosować przy podgrzewaczu przepływowym bo kociołek będzie wariował i będzie się wyłączał tak jak u Ciebie teraz, ale nie wiemy jaki masz układ.

Link do komentarza
35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Problem prawdopodobnie spowodowany jest tłumieniem przepływu przez podgrzewacz  (zatkanie filtru, układu automatyki) i o tego trzeba zacząć. 

Też o tym myślałem, ale nie pisałem bo pisze że już na dopływie mu słabo woda leci. I ja tak zrozumiałem, bo w tym przypadku jedynie takie badanie ma sens. Ale jeżeli badał na odpływie to całkowicie zmienia sytuację.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tylko pies!!! I to nie jeden         https://www.facebook.com/reel/8989258421157549
    • Chxe zrobic mała sypialnie.. będzie miała dostep akurat do balkonu i będzie dobrze oświetlona natomiast z pokoju co powstanie (ten wiekszy) chce zrobić kuchnio salon... projekt mam rozrysowany i wszystko obliczone natomiast nie wiem co z tą sciana 
    • A to ciekawostka   Zatem czekaj na wnioski konstruktora...
    • Dokumentacji żadnej nie ma, ja jestem właścicielem domu. Właścicieli dawno nie ma natomiast w starostwie przetrzymują dokumentację budowlana przez kilka lat. Ogólnie nie chce pokoju 8,6x4.. Chce 'przesunąć ' sciane o ok 2 metry stawiając ściankę dzialowa  Z gk
    • Tak właśnie jest Nikt odpowiedzialny, bez dokładnego rozeznania sytuacji, nie odpowie CI jednoznacznie - rozbieraj... Dlatego analizujemy każdą możliwość... Ja i retrofood dopytujemy o sufit i strop, bo to jedna z najważniejszych podpowiedzi o układzie konstrukcji budynku... Może masz większy dostęp do dokumentacji? Popytaj u zarządcy budynku...   Jeśli chcesz mieć optycznie większe pomieszczenie - pomyśl o wykonaniu wzmacniającej belki pod stropem (PRZED PRACAMI ROZBIÓRKOWYMI!!!) i zrobieniu przejścia o szerokości np. 2 metrów, i zamontowaniu w nim drzwi składanych...   Rozwiązanie to pozwoli Ci na czasowe rozdzielenie pokoju na dwa oddzielne - po zamknięciu drzwi - i zrobieniu "salonu" po ich otwarciu...   Przed laty zrobiłem tak w jednym z remontowanych mieszkań - ku uciesze inwestorów, moich przyjaciół Bywam u nich na imprezach urodzinowo-imieninowych i wtedy korzystamy z "salonu"... Po zamknięciu drzwi, jedno z pomieszczeń staje się "pokojem gier i kibicowania" z projektorem,  wyświetlającym mecze na ponad 100" ekranie... Niestety, zdjęć nie mam, ponadto nie miałem pozwolenia na ich zrobienie i publikację...       Dodatkowo powiem Ci, że pokój  o takich proporcjach wyglądać będzie niekorzystnie W poprzednim mieszkaniu duży pokój, przez niektórych nazywany "salonem" miał wymiary 3,8x6,3 m i był trudny do sensownego urządzenia i po niedługim czasie, ścianką z drzwiami, wydzieliłem z jednego końca garderobę o wymiarach 3,8 x 1,2 m, przez co pomieszczenie się "ukwadratowiło" A garderoba ukryła wszystkie szafy, półki, schowki...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...