Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wps50sw

Instalacja wody w bloku

Recommended Posts

Dzień dobry Szanowni Użytkownicy Forum.

 

Mieszkam w bloku 4/4 piętro, w łazience posiadam piecyk gazowy Junkers. Instalacja wody w mieszkaniu wykonana jest w systemie trojnikowym z rur zgrzewanych. Problem polega na słabym ciśnieniu ciepłej wody. Piecyk odpala ale woda leci bardzo gorąca z małym ciśnieniem. Pod prysznicem nie mam możliwości ustawienia chłodniejszej wody gdyż przy odkreceniu wody chłodnej gaśnie piecyk, myślę że spowodowane jest to znacznie większym ciśnieniem wody zimnej która zaburza dopływ ciepłej. 

 

Noszę się z zamiarem wymiany orurowania na PEX lub lutowaną lub skręcana miedź.

 

Stąd mam kilka pytań:

 

1. Czy dla ciepłej i zimnej wody zastosować jedna średnice rur? I czy 15 miedziana będzie odpowiednia?

 

2. Czy może zamontować rozdzielacz aby uniknąć spadków ciśnień 

 

3. Czy skręcane złączki miedziane będą odpowiednie i niezawodne w taki zastosowaniu, czy może lepiej zrobić to z zaciskanego PEX?

 

4. Czy po zamontowaniu calej instalacji mogę zamontować baterie z termostatem czy przy piecyku gazowym nie.

 

 

W łazience są trzy punkty poboru wody:

Prysznic

Umywalka

WC

 

W kuchni też są trzy punkty poboru wody:

Zlew

Pralka

Zmywarka

 

 

Proszę o meroteryczne odpowiedzi. Muszę jak najszybciej załatwić temat gdyż mam małe dziecko i boję się że mała słońcu się poparzy woda.

 

 

Pozdrawiam wszystkich.

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc to system PP i nie widzę potrzeby jego wymiany. Nic się z nim nie dzieje i na pewno nie on jest przyczyną Twoich problemów.

 

Blok kiedy budowany/.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wydaje mi się że podczas zgrzewania mogło dojść do zmniejszenia średnicy wewnętrznej rur. Gdyż zimna woda idzie normalnie natomiast ciepła nawet po odłączeniu wężyka od piecyka jest słabo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zaproś fachowca i niech na miejscu ustali przyczynę, bo takie diagnozowanie na odległość to szukanie igły w stogu siana.

 

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie diagnozuje ja poprostu chce wymienić całą instalację. Stąd moje pytania. I tak czeka mnie remont łazienki. Nie chcę diagnozować chce wymienić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Wps50sw napisał:

 Nie chcę diagnozować chce wymienić. 

To wymień na na PP będziesz miał dobrze i najtaniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic to dalej pociągnę temat.

Cytat

 

1. Czy dla ciepłej i zimnej wody zastosować jedna średnice rur? I czy 15 miedziana będzie odpowiednia?

 

2. Czy może zamontować rozdzielacz aby uniknąć spadków ciśnień 

 

3. Czy skręcane złączki miedziane będą odpowiednie i niezawodne w taki zastosowaniu, czy może lepiej zrobić to z zaciskanego PEX?

 

4. Czy po zamontowaniu calej instalacji mogę zamontować baterie z termostatem czy przy piecyku gazowym nie.

 

1. W zupełności 15 wystarczy

2. Nie wiem jak by to miało wyglądać.

3. Oba dobre, uszczelnia uszczelka gumowa trzyma zacisk, najlepiej chyba lutować.

4. Baterie termostatyczne nie zaleca się stosować przy podgrzewaczu przepływowym bo kociołek będzie wariował i będzie się wyłączał tak jak u Ciebie teraz, ale nie wiemy jaki masz układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem prawdopodobnie spowodowany jest tłumieniem przepływu przez podgrzewacz  (zatkanie filtru, układu automatyki) i o tego trzeba zacząć. Sprawdzić też dopływ na zasilaniu z.w. do niego. Dodatkowo problem może też intesyfikować zbyt niskie ciśnienie zasilania w instalacji wodociągowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Problem prawdopodobnie spowodowany jest tłumieniem przepływu przez podgrzewacz  (zatkanie filtru, układu automatyki) i o tego trzeba zacząć. 

Też o tym myślałem, ale nie pisałem bo pisze że już na dopływie mu słabo woda leci. I ja tak zrozumiałem, bo w tym przypadku jedynie takie badanie ma sens. Ale jeżeli badał na odpływie to całkowicie zmienia sytuację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...