Skocz do zawartości

Wykonczenie scian


Recommended Posts

Napisano

Chcac sie czegos nauczyc postanowilem zabrac sie za wykonczenie scian w nowym mieszkaniu. Na scianach sa tynki gipsowe, na sciany i sufit polozylem dwie warstwy masy szpachlowej knauf super finish. Efekt koncowy nie jest porazajacy, na scianach jest mnostwo rys po pacy i nierownosci. Myslalem poczatkowo, ze wszelkie nierownosci da sie zeszlifowac, ale idzie to topornie. Zastanawiam sie co robic dalej? Klasc trzecia wartswe super finishem czy moze czyms innym? Moze po prostu polatac gorsze miejsca i przeszlifowac?

20200904_170807.jpg

20200904_170816.jpg

20200904_170829.jpg

20200904_170836.jpg

20200904_174524.jpg

20200904_174536.jpg

Napisano
  Dnia 4.09.2020 o 17:38, Graphite napisał:

 Zastanawiam sie co robic dalej? Klasc trzecia wartswe super finishem czy moze czyms innym? Moze po prostu polatac gorsze miejsca i przeszlifowac?

Rozwiń  

Taaak, wykonanie gipsówki jak się nie ma wprawy to może być trudne zadanie, a efekty takiego wysiłku dalekie od oczekiwanych.:scratching:

Może wyrównaj większe nierówności i szlifuj aż do uzyskania w miarę równej powierzchni.

Bardzo ważną sprawą jest tempo nakładania i wyrównywania masy gipsowej, oraz jej konsystencja, a  do tego trzeba mieć dużo doświadczenia i wyczucia używanej materii.

 

 

Napisano (edytowany)
  Dnia 4.09.2020 o 17:38, Graphite napisał:

Zastanawiam sie co robic dalej? Klasc trzecia wartswe super finishem czy moze czyms innym? Moze po prostu polatac gorsze miejsca i przeszlifowac?

Rozwiń  

moim zdaniem trzeba wziąść łatę aluminiową 2 metrową - i poprzykładać w różnych miejscach - żeby zobaczyc , co można zostawić, co zeszlifować, a gdzie dołożyć gipsu.

Przyłożyć - i posuwać w różnych miejscach tam i z powrotem - zostanie ślad, gdzie wystaje gips, bedzie widać gdzie brakuje.

Można też zrobić to za pomocą żyłki murarskiej.

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja się nie znam ale jestem na tym samym etapie co Ty. Ja bym przeszlifował, połatał i znowu trochę przeszlifował.

 

Trzecia warstwa niewiele pomoże, chyba że już większej wprawy nabraleś ;)

Te takie krechy jedna za drugą to się robią jak za mało gipsu albo równałeś jak już zaczął przesychać.

Na początku trzeba jednak mniejsze powierzchnie brać czyli mniej gładzi przygotować i ja robię w proporcjach jak na worku pisze.

 

Ja miałem kłaść 2 warstwy ale brat zobaczył i mówi, że on by drugiej nie dawał bo jest dobrze. Jemu fachowiec niewiele lepiej porobił.

Ale jak mnie zobaczył w akcji z pacą to powiedział: k.... normalnie jak zawodowiec :takaemotka:

Napisano

Najgorsze jest to, że gładź finish po dobie robi się twarda jak kamień i szlifując papierem drobniejszym niż 40 robi się prawie lustro, a nie wiele się szlifuje. Mam nadzieję że nie szlifujesz tego ręcami, bo się zajdziesz. Najlepszym wyjściem byłoby wziąć taką listwę jak pisze Zenek, bo jak nie chcesz odwracać głowy od tej ściany przez kolejne lata to pasuje to zrobić w miarę porządnie. To co bardzo wystaje zeszlifuj papierem 40 a resztę zaciągnij jeszcze raz. Pozatym i tak po tej 40stce pewnie będziesz musiał pociągnąć delikatną warstwę już na gotowo, bo zostaną rysy po szlifowaniu. Najważniejsza przy gładzi jest konsystencja, ma się prawie lać. Ja się parę lat męczyłem ze zwykła gładzią w proszku, a płynna to sama przyjemność przy kładzeniu.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Napisano

Panowie, dziekuje wszystkim za rady. Dzisiaj przeszlifowałem ponownie większość powierzchni i wygląda to nieco lepiej. Mysle, że miejscowe latanie i ponowny szlif i będzie to stan jaki mogę zaakceptować. Moje kolejne pytanie to naroża. Na łączeniach ścian oraz ścian i sufitu wygląda to średnio. Przeszlifowałem ile się dało ale gdzieniegdzie są ubytki szpachli albo z daleka widać, że linia nie jest do końca prosta. Jest na to jakiś magiczny sposób? Rozumiem, że pierwszym krokiem byłoby ponowne zaklajstrowanie naroży szpachlą i szlif?

Napisano
  Dnia 4.09.2020 o 23:59, vlad1431 napisał:

Najgorsze jest to, że gładź finish po dobie robi się twarda jak kamień i

Rozwiń  

Akryl Putz Śnieżka - takim gipsem sobie robię - i łatwo sie szlifuje. Przedtem inne pomieszczenie robiłem Megaronem - też łatwo szło.

 

  Dnia 5.09.2020 o 16:46, Graphite napisał:

Jest na to jakiś magiczny sposób?

Rozwiń  

Może joks ma lepszy sposób - ale płaszczyzny przecinające się tworzą linie proste. Z tego wniosek, że twoje płaszczyzny nie są rowne. 

Siatke stosuję 80.

Napisano
  Dnia 5.09.2020 o 16:46, Graphite napisał:

Jest na to jakiś magiczny sposób?

Rozwiń  

Duże nierówności trzeba równać gładzią i dłuższą listwą... a na ubytki w krawędziach zastosowałem taki "magiczny" myk:

aaagl1.jpg.8a9d93b682990b76578732b1596c86cd.jpgaagl2.jpg.a5a6dd51e119b41c21c4a28785a39007.jpg

 

W pionowych narożnikach, które właściwie wyprowadzone były niemal idealnie i maskowanie było niepotrzebne - ukryte są przewody głośnikowe, rozprowadzone w listwach przypodłogowych...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...