Skocz do zawartości

Wykonczenie scian


Recommended Posts

Napisano

Chcac sie czegos nauczyc postanowilem zabrac sie za wykonczenie scian w nowym mieszkaniu. Na scianach sa tynki gipsowe, na sciany i sufit polozylem dwie warstwy masy szpachlowej knauf super finish. Efekt koncowy nie jest porazajacy, na scianach jest mnostwo rys po pacy i nierownosci. Myslalem poczatkowo, ze wszelkie nierownosci da sie zeszlifowac, ale idzie to topornie. Zastanawiam sie co robic dalej? Klasc trzecia wartswe super finishem czy moze czyms innym? Moze po prostu polatac gorsze miejsca i przeszlifowac?

20200904_170807.jpg

20200904_170816.jpg

20200904_170829.jpg

20200904_170836.jpg

20200904_174524.jpg

20200904_174536.jpg

Napisano
27 minut temu, Graphite napisał:

 Zastanawiam sie co robic dalej? Klasc trzecia wartswe super finishem czy moze czyms innym? Moze po prostu polatac gorsze miejsca i przeszlifowac?

Taaak, wykonanie gipsówki jak się nie ma wprawy to może być trudne zadanie, a efekty takiego wysiłku dalekie od oczekiwanych.:scratching:

Może wyrównaj większe nierówności i szlifuj aż do uzyskania w miarę równej powierzchni.

Bardzo ważną sprawą jest tempo nakładania i wyrównywania masy gipsowej, oraz jej konsystencja, a  do tego trzeba mieć dużo doświadczenia i wyczucia używanej materii.

 

 

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, Graphite napisał:

Zastanawiam sie co robic dalej? Klasc trzecia wartswe super finishem czy moze czyms innym? Moze po prostu polatac gorsze miejsca i przeszlifowac?

moim zdaniem trzeba wziąść łatę aluminiową 2 metrową - i poprzykładać w różnych miejscach - żeby zobaczyc , co można zostawić, co zeszlifować, a gdzie dołożyć gipsu.

Przyłożyć - i posuwać w różnych miejscach tam i z powrotem - zostanie ślad, gdzie wystaje gips, bedzie widać gdzie brakuje.

Można też zrobić to za pomocą żyłki murarskiej.

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Ja się nie znam ale jestem na tym samym etapie co Ty. Ja bym przeszlifował, połatał i znowu trochę przeszlifował.

 

Trzecia warstwa niewiele pomoże, chyba że już większej wprawy nabraleś ;)

Te takie krechy jedna za drugą to się robią jak za mało gipsu albo równałeś jak już zaczął przesychać.

Na początku trzeba jednak mniejsze powierzchnie brać czyli mniej gładzi przygotować i ja robię w proporcjach jak na worku pisze.

 

Ja miałem kłaść 2 warstwy ale brat zobaczył i mówi, że on by drugiej nie dawał bo jest dobrze. Jemu fachowiec niewiele lepiej porobił.

Ale jak mnie zobaczył w akcji z pacą to powiedział: k.... normalnie jak zawodowiec :takaemotka:

Napisano

Najgorsze jest to, że gładź finish po dobie robi się twarda jak kamień i szlifując papierem drobniejszym niż 40 robi się prawie lustro, a nie wiele się szlifuje. Mam nadzieję że nie szlifujesz tego ręcami, bo się zajdziesz. Najlepszym wyjściem byłoby wziąć taką listwę jak pisze Zenek, bo jak nie chcesz odwracać głowy od tej ściany przez kolejne lata to pasuje to zrobić w miarę porządnie. To co bardzo wystaje zeszlifuj papierem 40 a resztę zaciągnij jeszcze raz. Pozatym i tak po tej 40stce pewnie będziesz musiał pociągnąć delikatną warstwę już na gotowo, bo zostaną rysy po szlifowaniu. Najważniejsza przy gładzi jest konsystencja, ma się prawie lać. Ja się parę lat męczyłem ze zwykła gładzią w proszku, a płynna to sama przyjemność przy kładzeniu.

 

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Napisano

Panowie, dziekuje wszystkim za rady. Dzisiaj przeszlifowałem ponownie większość powierzchni i wygląda to nieco lepiej. Mysle, że miejscowe latanie i ponowny szlif i będzie to stan jaki mogę zaakceptować. Moje kolejne pytanie to naroża. Na łączeniach ścian oraz ścian i sufitu wygląda to średnio. Przeszlifowałem ile się dało ale gdzieniegdzie są ubytki szpachli albo z daleka widać, że linia nie jest do końca prosta. Jest na to jakiś magiczny sposób? Rozumiem, że pierwszym krokiem byłoby ponowne zaklajstrowanie naroży szpachlą i szlif?

Napisano
17 godzin temu, vlad1431 napisał:

Najgorsze jest to, że gładź finish po dobie robi się twarda jak kamień i

Akryl Putz Śnieżka - takim gipsem sobie robię - i łatwo sie szlifuje. Przedtem inne pomieszczenie robiłem Megaronem - też łatwo szło.

 

52 minuty temu, Graphite napisał:

Jest na to jakiś magiczny sposób?

Może joks ma lepszy sposób - ale płaszczyzny przecinające się tworzą linie proste. Z tego wniosek, że twoje płaszczyzny nie są rowne. 

Siatke stosuję 80.

Napisano
3 godziny temu, Graphite napisał:

Jest na to jakiś magiczny sposób?

Duże nierówności trzeba równać gładzią i dłuższą listwą... a na ubytki w krawędziach zastosowałem taki "magiczny" myk:

aaagl1.jpg.8a9d93b682990b76578732b1596c86cd.jpgaagl2.jpg.a5a6dd51e119b41c21c4a28785a39007.jpg

 

W pionowych narożnikach, które właściwie wyprowadzone były niemal idealnie i maskowanie było niepotrzebne - ukryte są przewody głośnikowe, rozprowadzone w listwach przypodłogowych...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...