Skocz do zawartości

Recommended Posts

Chciałbym wykonać zadaszenie tarasu z drewna. Taras ma wymiary 6,60mx4m. Wysokość przy ścianie budynku wynosiłaby 2,7m. Ile belek i o jaki przekrojach użyć ? Jakie przekroje krokwi ? Na konstrukcji drewniane byłby poliwęglan komorowy lub zwijana tkanina. Jakie drewno - lite czy klejone ? Wszelkie porady mile widziane.

Link do komentarza

Na wstępie trzeba rozrysować taras, zastanowić się nad konstrukcją wsporczą (na wzór altan lub innych zadaszeń). Od ilości słupów będzie zależała ilość kolejnych elementów, ich przekroje, wzmocnienia, elementy wsporcze, usztywniające. Z tego zrobi się mały ganek o powierzchni rzutu prawie 30 m2 (26.4 m2 dokładnie). Podpatrz rysunki altan u znajomych, sąsiadów lub w firmach, które sie tym zajmują profesjonalnie. Możesz też zastanowić się nad zadaszeniem z płótna, funkcjonującym tylko w sezonie. To już tak chyba częściowo poza tematem jako ciekawostka. 

https://budujemydom.pl/irbj/aktualnosci/91154-markiza-pergola-dla-komfortowej-ochrony-przed-sloncem-deszczem-i-wiatrem

391011-85de-970x0_markilux-pergola-07.jp

Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Solidne stałe zadaszenia z konstrukcją drewnianą lub metalową są solidniejsze i dużo lepiej spełniają oczekiwania inwestorów, niż zadaszenia sezonowe.

Zimą chronią przed śniegiem meble i inne sprzęty.

Na konstrukcję używa się drewna litego i klejonego. Ważne, aby drewno było zdrowe, wytrzymałe i zaimpregnowane, najlepiej przemysłowo. Do budowy należy używać zabezpieczonego już budulca. W trakcie eksploatacji trzeba go co kilka lat konserwować.

W przypadku domów o nowoczesnej, prostej bryle, do tarasu na ogół dobudowuje się zadaszenie z metalowym szkieletem ze stali bądź aluminium. Elementy są malowane proszkowo na dowolny kolor. Taki daszek może być wygięty w łuk.

 

 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Płyty z poliwęglanu nie zapewniają szczelnej bariery dla promieni słonecznych. Niemniej jednak rozpraszają je i dają poczucie komfortu osobom wypoczywającym na tarasie. Jeżeli zależy nam na znacznym zacienieniu, możemy zastosować płyty dymione.

Poliwęglan wybierany jest przez wielu inwestorow. Jest lekki i elastyczny. Nadaje się zarówno na konstrukcje drewniane, jak i metalowe.

 

Link do komentarza

Nieprzezroczyste poszycie można wykonać z blachy lub gontów bitumicznych. Oprócz tego, że będzie wyglądać masywniej i stworzy głębszy cień na tarasie, to może znacznie ograniczyć ilość światła wpadającego do domu przez tarasowe przeszklenia.

Pod gontami bitumicznymi konieczne jest ułożenie sztywnego poszycia z desek lub płyt drewnopochodnych. Pod blachę wystarczą łaty i kontrłaty.

 

Link do komentarza
2 godziny temu, Lucy75 napisał:

Poliwęglan pewnie by się w takim razie sprawdził. Biore pod uwagę jeszcze zrobienie jakiegoś  nieprzezroczystego daszka, bo miejsce jest bardzo słoneczne. 

Skoro jest słonecznie, a daszek ma być stały i nieprzeźroczysty  - to zastanów się nad panelami fotowolt. jako element zadaszenia - nawet gdzies widzialem taki panele jako krycie dachu.

6.60 x 4 m to razem z "okapami" całkiem dużo miejsca na "elektrownię".

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...