Skocz do zawartości

Ocieplenie bez mostków termicznych


Recommended Posts

Napisano

Warto zastosować kompletny systemu ociepleń na bazie płyt styropianowych od jednego producenta. Jeśli termoizolacje zostanie wykonana zgodnie z procedurą zapewniona zostanie ochrona bryły budynku przed oddziaływaniem skrajnych temperatur powodujących wychłodzenie lub przegrzanie. Eliminacja mostków termicznych, czyli elementów budynku które przyczyniających się do powstawania strat energii z tytułu ogrzewania lub chłodzenia jest możliwa  poprzez zachowanie ciągłości warstwy izolacji. Brak ciągłości izolacji powoduje powstanie mostków termicznych. Przykładem może być żelbetowa płyta balkonowa, najczęściej połączona konstrukcyjnie ze stropem, która nie jest ocieplona z uwagi szereg innych uwarunkowań, a która powoduje duże wychłodzenie fragmentu budynku w miejscu w  którym jest połączona. W tych miejscach od strony pomieszczeń można zauważyć zawilgocenie w postaci ciemniejszych plam, które są wynikiem wykroplenia się pary wodnej na zimnej powierzchni ściany. To rozwiązanie można zaobserwować na przeważającej ilości budynków w Polsce.   Podobnie rzecz się ma w przypadku ościeży okiennych, gdzie brak miejsca na zamocowanie izolacji powoduje, że ten fragment budynku również jest narażony na wychłodzenie, co generuje duże straty ciepła i wprost przekłada się na rachunki za ogrzewanie. Dlatego miejsca szczególnie newralgiczne powinno się ocieplać stosując płyty styropianowe o znacznie lepszych właściwościach izolacyjnych np. styropian grafitowy TERMONIUM PLUS fasada, który zapewnia odpowiednią ochronę przy mniejszej grubości zastosowanej izolacji, niż zwykły styropian. Płyty styropianowe stanowią integralną część kompletnego systemu ociepleń ścian zewnętrznych.

Napisano
21 godzin temu, jaskowiak napisał:

Pewnie już gdzieś było ale nie znalazłem, pomocy, jak dobrze ocieplić ściany bez mostków termicznych?

A coś dokładniej, w czym problem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...