Piotr_Budowniczy Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #1 Napisano 6 maja 2020 (edytowany) Postanowiłem wziąć się za łazienkę. Zrezygnowałem z paneli, o których myślałem jakiś czas temu i zrobię ją tradycyjnie - płytkami. To moje pierwsze takie przedsięwzięcie, więc proszę o wyrozumiałość. Jednak w teorii już dużo wiem co i jak, bo naoglądałem się filmików na yt. Jest to łazienka w bloku z wielkiej płyty. Powierzchnia 3,06m2. Moje plany wyglądają następująco: Wszystko co namalowane w paint jest stanem obecnej zabudowy łazienki. Na niebiesko są zaznaczone dopływy i odpływy. Na czerwono stara zabudowa (wanna, umywalka i kabina). Płytki są klejone starym sposobem na cement. Są już odparzone i same odpadają, a na ścianie zostają placki cementu. Chciałbym na to dać jakieś ścianki budowlane 3-5 mm, żeby nie bawić się w równanie ścian - szczególnie przy prysznicu. Czy w tym wypadku muszę skuwać stary cement na których były przyklejone płytki? Produktów jest tyle, że głowa mała. Nie wiadomo które wybierać. Stąd prośba o podanie sprawdzonych produktów z rozsądnej półki cenowej. Chciałbym zaopatrywać się w Castoramie lub Obi, bo mam je najbliżej. Potrzebuję: 1. płyty budowlane 3-5mm do stref mokrych (prysznic) 2. Klej do tych płyt 3. szpachlę do łączeń na płytach 4. grunt pod płyty (i na płyty też?) 5. coś na hydroizolację 6. klej do płytek glazurowych 7. fuga (obojętnie jaka czy też są różne jakości?) Plan działania miałbym następujący. Robiłbym tę łazienkę na raty. Najpierw robiłbym ten kącik 90x90 gdzie ma stać prysznic. Czyli skuwam płytki, demontuje wannę, przyklejam płyty budowlane, na to płytki glazurowe, montuje brodzik i wówczas przełączam hydraulikę ze starego punktu do nowego. Instaluję kabinę i voilà. Dzięki temu podczas remontu nie będzie można korzystać z łazienki tylko przez 1-2 dni. Potem zrobię resztę łazienki na spokojnie. Czy o niczym nie zapomniałem? Co prawda o hydraulice nie mam żadnego pojęcia, więc zrobię tylko miejsce na dopływ w ścianie do prysznica, a do zrobienia rur wezwę fachowca. Edytowano 6 maja 2020 przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #2 Napisano 6 maja 2020 Po pierwsze - umywalkę przenieś na miejsce starej kabiny - będzie więcej miejsca na ruchy i nie będziesz obijał biodra, wchodząc do łazienki. Drugie - co masz na myśli pisząc "płyta budowlana 3 - 5 mm". Radziłbym jednak równać ściany np. zaprawą tynkową (ja robiłem chemią Atlasa). Jeśli stare placki zaprawy, na której klejone były płytki są stabilne, to nie musisz ich usuwać, choć w tak niewielkiej łazience liczy się każdy centymetr powierzchni... Może pstryknij fotkę tej ściany z kominem i starą wanną... Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #3 Napisano 6 maja 2020 19 minut temu, uroboros napisał: choć w tak niewielkiej łazience liczy się każdy centymetr i szlaczkiem i szlaczkiem (podkreśl) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #5 Napisano 6 maja 2020 Przed chwilą, uroboros napisał: Wężykiem... chyba masz rację tak to było Link do komentarza
Buster Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #6 Napisano 6 maja 2020 O jakichś płytach budowlanych grubości 3-8 mm czytałem niedawno ale nie mam pojęcia co to jest. Kosztują kilka razy więcej niż płyta g-k Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #7 Napisano 6 maja 2020 włókno cementowe (upierdliwe w kładzeniu) a dokładniej w przycinaniu Link do komentarza
Gość Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #8 Napisano 6 maja 2020 Aaaaaa, faktycznie! płyta ultrament... byłem z dziesięć lat temu na szkoleniu w sprawach stosowania tych płyt... drogie i moim zdaniem do nieco innych zastosowań... To już lepiej zwykłą, wodoodporną płytą g/k wyłożyć, chociaż uważam, że najlepiej skuć kawałki zaprawy betonowej, ułożyć "żyletki" 6 mm i wyrównać zaprawą tynkarską! Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #9 Napisano 6 maja 2020 19 minut temu, uroboros napisał: Aaaaaa, faktycznie! płyta ultrament... byłem z dziesięć lat temu na szkoleniu w sprawach stosowania tych płyt... drogie i moim zdaniem do nieco innych zastosowań... To już lepiej zwykłą, wodoodporną płytą g/k wyłożyć, chociaż uważam, że najlepiej skuć kawałki zaprawy betonowej, ułożyć "żyletki" 6 mm i wyrównać zaprawą tynkarską! i dobra hydroizolacja ale dobra hydroizolacja jest w interesie remontującego przy każdym rodzaju materiału Link do komentarza
Gość Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #10 Napisano 6 maja 2020 Jestem fanem hydroizolacji i może - uważając to za oczywistą oczywistość - o niej nie wspomniałem Dobrze, że czuwasz!!! Link do komentarza
Piotr_Budowniczy Napisano 6 maja 2020 Autor Udostępnij #11 Napisano 6 maja 2020 W takim razie wodoodporna płyta g/k spełni tę rolę tak samo. Potrzebuję jednak czymś ją przykleić, zagruntować. Jakieś produkty polecacie? 2 godziny temu, uroboros napisał: Radziłbym jednak równać ściany np. zaprawą tynkową (ja robiłem chemią Atlasa). Nie równałem nigdy ścian takim czymś. Wydaje się trudne, a i tak pewnie wyjdzie mi krzywo. Wolę nie ryzykować. Link do komentarza
Gość Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #12 Napisano 6 maja 2020 1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał: i tak pewnie wyjdzie mi krzywo. Nie zdajesz sobie sprawy, jak krzywo można położyć płytę g/k ... 1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał: wodoodporna płyta g/k spełni tę rolę tak samo No, prawie tak samo... tylko ona ma 12,5 mm grubości plus placki kleju - to daje 3 - 4 cm... a jeszcze korekta pionu w wielkiej płycie... Aaa, właśnie - jak wyglądają piony ścian? Link do komentarza
Piotr_Budowniczy Napisano 6 maja 2020 Autor Udostępnij #13 Napisano 6 maja 2020 (edytowany) 59 minut temu, uroboros napisał: Aaa, właśnie - jak wyglądają piony ścian? Chyba dobrze, jeszcze nie skuwałem płytek, ale na oko te co są to równo z kątami 90 stopni i sufitem. Płyty g/k i płyty budowlane są po to chyba żeby ułatwiać pracę. Tak przynajmniej przekonują producenci. W każdym razie nie upieram się na to rozwiązanie, tylko obawiam się komplikacji przy krzywiznach, gdy już skuje płytki i zaprawę. A szczerze powiedziawszy (po remoncie całego mieszkania) mam już dość tych krzywizn, kładzenia gładzi, profilowania krawędzi i maskowania tapetami... Edytowano 6 maja 2020 przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość Napisano 6 maja 2020 Udostępnij #14 Napisano 6 maja 2020 A kto powiedział, że będzie łatwo? Link do komentarza
Eksperci Weber Napisano 3 czerwca 2020 Udostępnij #15 Napisano 3 czerwca 2020 Dzień dobry, rekomendujemy takie rozwiązanie: - wyrównanie nierówności zaprawami webercem plan 10 lub webercem plan 60 - w zależności od ubytków, - hydroizolacja: w zależności od typu obciążenia wodą: uniwersalnym i bardzo skutecznym rozwiązaniem jest hydroizolacja mineralna dwuskładnikowa: webertec Superflex D3, więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3 lub jednoskładnikowa weber.tec 824. - klej, w zależności od wielkości płytek, polecamy niepylący weber ZP414. https://www.pl.weber/ukladanie-plytek/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414 Więcej o produktach do remontu łazienki znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/lazienka Zachęcamy do kontaktu. 1 Link do komentarza
Teodor Wawrzyn Napisano 4 lipca 2023 Udostępnij #16 Napisano 4 lipca 2023 W tym wypadku do hydroizolacji nie sprawdzi się najlepiej folia w płynie? Możecie coś polecić? Link do komentarza
podczytywacz Napisano 4 lipca 2023 Udostępnij #17 Napisano 4 lipca 2023 16 minut temu, Teodor Wawrzyn napisał: W tym wypadku W którym wypadku? Link do komentarza
Teodor Wawrzyn Napisano 4 lipca 2023 Udostępnij #18 Napisano 4 lipca 2023 W przypadku hydroizolacji łazienki w bloku. Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 7 lipca 2023 Udostępnij #19 Napisano 7 lipca 2023 Szanowni Państwo, W łazience warto stosować materiały o podwyższonej odporności na kondensację pary wodnej. Do wykończenia powierzchni sufitów i ścian rekomenduję gładź wapienną Śnieżka Acryl-Putz RV13 Renova. Gładź może być aplikowana na różnego rodzaju podłoża. Jest elastyczna, ma długi czas obróbki i nie pęka. Link do komentarza
marzeckornel Napisano 12 grudnia 2023 Udostępnij #20 Napisano 12 grudnia 2023 Zgadzam się, nie ma co oszczędzać na łazience i wybrać materiały o podwyższonej odporności. Również korzystałem z tej gładzi ze Śnieżki i warto. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się