Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Czas na łazienkę - mój pierwszy remont


Recommended Posts

Postanowiłem wziąć się za łazienkę. Zrezygnowałem z paneli, o których myślałem jakiś czas temu i zrobię ją tradycyjnie - płytkami. To moje pierwsze takie przedsięwzięcie, więc proszę o wyrozumiałość. :) Jednak w teorii już dużo wiem co i jak, bo naoglądałem się filmików na yt.

Jest to łazienka w bloku z wielkiej płyty. Powierzchnia 3,06m2.

 

Moje plany wyglądają następująco: 

 

zaIrYeP.jpg

 

Wszystko co namalowane w paint jest stanem obecnej zabudowy łazienki. Na niebiesko są zaznaczone dopływy i odpływy. Na czerwono stara zabudowa (wanna, umywalka i kabina).

 

YPNf24W.jpg

 

 

Płytki są klejone starym sposobem na cement. Są już odparzone i same odpadają, a na ścianie zostają placki cementu. Chciałbym na to dać jakieś ścianki budowlane 3-5 mm, żeby nie bawić się w równanie ścian - szczególnie przy prysznicu. Czy w tym wypadku muszę skuwać stary cement na których były przyklejone płytki?

 

Produktów jest tyle, że głowa mała. Nie wiadomo które wybierać. Stąd prośba o podanie sprawdzonych produktów z rozsądnej półki cenowej. Chciałbym zaopatrywać się w Castoramie lub Obi, bo mam je najbliżej.

 

Potrzebuję:

 

1. płyty budowlane 3-5mm do stref mokrych (prysznic)

2. Klej do tych płyt

3. szpachlę do łączeń na płytach

4. grunt pod płyty (i na płyty też?)

5. coś na hydroizolację

6. klej do płytek glazurowych

7. fuga (obojętnie jaka czy też są różne jakości?)

 

 

Plan działania miałbym następujący. Robiłbym tę łazienkę na raty. Najpierw robiłbym ten kącik 90x90 gdzie ma stać prysznic. Czyli skuwam płytki, demontuje wannę, przyklejam płyty budowlane, na to płytki glazurowe, montuje brodzik i wówczas przełączam hydraulikę ze starego punktu do nowego. Instaluję kabinę i voilà. Dzięki temu podczas remontu nie będzie można korzystać z łazienki tylko przez 1-2 dni. Potem zrobię resztę łazienki na spokojnie.

Czy o niczym nie zapomniałem?

 

Co prawda o hydraulice nie mam żadnego pojęcia, więc zrobię tylko miejsce na dopływ w ścianie do prysznica, a do zrobienia rur wezwę fachowca.

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - umywalkę przenieś na miejsce starej kabiny - będzie więcej miejsca na ruchy i nie będziesz obijał biodra, wchodząc do łazienki.

Drugie - co masz na myśli pisząc  "płyta budowlana 3 - 5 mm".

Radziłbym jednak równać ściany np. zaprawą tynkową (ja robiłem chemią Atlasa). Jeśli stare placki zaprawy, na której klejone były płytki są stabilne, to nie musisz ich usuwać, choć w tak niewielkiej łazience liczy się każdy centymetr powierzchni...

 

Może pstryknij fotkę tej ściany z kominem i starą wanną...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaa, faktycznie! płyta ultrament... byłem z dziesięć lat temu na szkoleniu w sprawach stosowania tych płyt... drogie i moim zdaniem do nieco innych zastosowań...

 

To już lepiej zwykłą, wodoodporną płytą g/k wyłożyć, chociaż uważam, że najlepiej skuć kawałki zaprawy betonowej, ułożyć "żyletki" 6 mm i wyrównać zaprawą tynkarską!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, uroboros napisał:

Aaaaaa, faktycznie! płyta ultrament... byłem z dziesięć lat temu na szkoleniu w sprawach stosowania tych płyt... drogie i moim zdaniem do nieco innych zastosowań...

 

To już lepiej zwykłą, wodoodporną płytą g/k wyłożyć, chociaż uważam, że najlepiej skuć kawałki zaprawy betonowej, ułożyć "żyletki" 6 mm i wyrównać zaprawą tynkarską!

i dobra hydroizolacja

ale dobra hydroizolacja jest w interesie remontującego przy każdym rodzaju materiału

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wodoodporna płyta g/k spełni tę rolę tak samo. Potrzebuję jednak czymś ją przykleić, zagruntować. Jakieś produkty polecacie?

2 godziny temu, uroboros napisał:

Radziłbym jednak równać ściany np. zaprawą tynkową (ja robiłem chemią Atlasa).

 

Nie równałem nigdy ścian takim czymś. Wydaje się trudne, a i tak pewnie wyjdzie mi krzywo. Wolę nie ryzykować.

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał:

i tak pewnie wyjdzie mi krzywo.

Nie zdajesz sobie sprawy, jak krzywo można położyć płytę g/k :zalamka::icon_rolleyes:...

 

1 godzinę temu, Piotr_Budowniczy napisał:

wodoodporna płyta g/k spełni tę rolę tak samo

No, prawie tak samo... tylko ona ma 12,5 mm grubości plus placki kleju - to daje 3 - 4 cm... a jeszcze korekta pionu w wielkiej płycie... :zalamka:

 

Aaa, właśnie - jak wyglądają piony ścian?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
59 minut temu, uroboros napisał:

Aaa, właśnie - jak wyglądają piony ścian?

Chyba dobrze, jeszcze nie skuwałem płytek, ale na oko te co są to równo z kątami 90 stopni i sufitem.

 

Płyty g/k i płyty budowlane są po to chyba żeby ułatwiać pracę. Tak przynajmniej przekonują producenci. W każdym razie nie upieram się na to rozwiązanie, tylko obawiam się komplikacji przy krzywiznach, gdy już skuje płytki i zaprawę. A szczerze powiedziawszy (po remoncie całego mieszkania) mam już dość tych krzywizn, kładzenia gładzi, profilowania krawędzi i maskowania tapetami...

Edytowano przez Piotr_Budowniczy (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...

Dzień dobry,

 

rekomendujemy takie rozwiązanie:

- wyrównanie nierówności zaprawami webercem plan 10 lub webercem plan 60 - w zależności od ubytków,

- hydroizolacja: w zależności od typu obciążenia wodą: uniwersalnym i bardzo skutecznym rozwiązaniem jest hydroizolacja mineralna dwuskładnikowa: webertec Superflex D3, więcej informacji znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/hydroizolacje/hydroizolacje-mineralne/webertec-superflex-d3 lub jednoskładnikowa weber.tec 824.

- klej, w zależności od wielkości płytek, polecamy niepylący weber ZP414https://www.pl.weber/ukladanie-plytek/elastyczne-kleje-do-plytek/weber-zp414

 

Więcej o produktach do remontu łazienki znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/lazienka

 

Zachęcamy do kontaktu. :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po pierwsze - zainwestuj w naprawę wentylacji, po drugie - zleć to firmie, która ogarnie całość i weźmie odpowiedzialność za wykonaną robotę. W temacie luster i  nieocieplonych ścian, sprawa jest prosta - lustra powinny być zdystansowane względem ściany, z możliwością przepływu powietrza, które omywając chłodną ścianę, ogrzeje ją, a tym samym ograniczy osiadanie i roszenie wilgoci z powietrza, które Ty nasycisz wilgocią prężąc swoje muskuły. Można też ocieplić ściany od środka ale to odmienny temat.
    • Kurde, jakie płytki do salonu? Chciałem ogarnąć płytkami na raz salon, kuchnie, hol, schowek i jeden pokój na parterze.   Wstępnie wybór padł na płytki polerowane 60x60cm https://allegro.pl/oferta/plytki-gres-carrara-poler-60x60-gat-i-8752954392?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
    • Do tej pory nie podpisałem żadnej umowy na odbiór energii. ZE też się do mnie nie odzywał.   A w rozdzielnicy zrobiłem lekkie modyfikacje i po konsultacji z elektrykiem, że nic się nie stanie, podłączyłem zasilanie domu z przedłużacza
    • Gość FiltryPlus.pl
      Są dwa rodzaje filtrów hepa Filtry zmywalne i niezmywalne. Jeżeli widzimy, że filtr Hepa to „gąbka” w żadnym wypadku nie powinniśmy go myć ani odkurzacz. Badania wykazały, że takie działanie może tylko i wyłącznie zniszczyć nasz filtr aniżeli pomóc.
    • Generalnie to mam piwnicę nieocieploną, ale mam grzejniki. Dom był kupiony, nie ja budowałem, jakbym budował, to pewnie bym docieplił. Ale to było 20 lat temu. Jak są wyłączone to nie jest zimno, jakieś 10-15 stopni cały rok. Jak są włączone to odpowiednio cieplej.   Generalnie zastanawiałem się czy grzejniki powinienem mieć włączone na "1" (lub wyżej) lub na antyzamarzanie jedynie. Oczywiście, że spodziewam się że włączanie ogrzewania w nieocieplonej piwnicy znacząco wpłynie na rachunki za gaz, ale z drugiej strony co jest bezpieczniejsze jeśli chodzi o uniknięcie grzyba?   Ponadto zauważyłem, że mam tak szczelne okna, że do jednej z kratek powietrze zamiast wlatywać, to całkiem mocno wylatuje. No i to czuć bo powietrze po jakimś czasie staje się mało przyjemne. Dlatego zastanawiam się nad montażem nawietrzników w domu. Są firmy które się w tym specjalizują, mają odpowiednią frezarkę i zajmuje to podobno 20 minut na okno.   Czy mógłbym tak samo postąpić w piwnicy po prostu? Nawietrzniki na oknach? W 2 pomieszczeniach nie mam okien, ale zakładam że są w stanie "zassać" z sąsiadujących, gdzie mam okna. Co myślicie?   Może po prostu trzeba się upewnić, że wentylacja działa prawidłowo, a problem luster jest wtórny?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...