Skocz do zawartości

Płytki łazienkowe Cersanit


Recommended Posts

Napisano
Przeglądam właśnie czasopismo pt."......." . Znalazłam tu piękną łazienkę z piękną glazurą. Nazywa sie "Euforia" - firmy Cersanit. Wygląda pięknie. Zestawili tam płytki o różnych fakturach " matowej oraz połyskliwej z motywami kwiatowymi - co wywołuje na ścianach i podłodze grę świateł.
Czy ktoś ma takie płytki u siebie?
Ja nigdy nie kupowałam nic z Cersanitu - ani glazury ani armatury .
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przeglądam właśnie czasopismo pt."......." . Znalazłam tu piękną łazienkę z piękną glazurą. Nazywa sie "Euforia" - firmy Cersanit. Wygląda pięknie. Zestawili tam płytki o różnych fakturach " matowej oraz połyskliwej z motywami kwiatowymi - co wywołuje na ścianach i podłodze grę świateł.
Czy ktoś ma takie płytki u siebie?
Ja nigdy nie kupowałam nic z Cersanitu - ani glazury ani armatury .




Mi też się one bardzo podobają,orientowałam się nawet ile kosztują: 45-49 złotych za m2
Napisano
Cytat

...
Ja nigdy nie kupowałam nic z Cersanitu - ani glazury ani armatury .


Witam!!!
Nie będę tu stosował żadnej reklamy - powiem tyle, że co do ceramiki - nie polecam - jakość ceramiki stawia wiele do życzenia - produkcja nastawiona głównie na obsługę inwestycji.
Natomiast co do płytek - w chwili obecnej po przejęciu kilku firm "płytkowych" przez cersanit jest to największy producent płytek na prawdę dobrej jakości.
icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam!!!
Nie będę tu stosował żadnej reklamy - powiem tyle, że co do ceramiki - nie polecam - jakość ceramiki stawia wiele do życzenia - produkcja nastawiona głównie na obsługę inwestycji.
Natomiast co do płytek - w chwili obecnej po przejęciu kilku firm "płytkowych" przez cersanit jest to największy producent płytek na prawdę dobrej jakości.
icon_biggrin.gif



Zamierzałam sobie kupić ceramikę z Cersanitu, ale po tym, co napisałeś, chyba jeszcze raz to przemyślę....
Dlaczego Twoim zdaniem jest kiepska?
Napisano
Cytat

Zamierzałam sobie kupić ceramikę z Cersanitu, ale po tym, co napisałeś, chyba jeszcze raz to przemyślę....
Dlaczego Twoim zdaniem jest kiepska?


To nie jest tak, że zdecydowanie odradzam.Są inne firmy jeszcze gorsze.Natomiast Cersanit stawia swoją produkcję na tanie produkty, stosowane masowo np.szkoły, uczelnie,biurowce i inne ogólnego stosowania.Nie zawsze produkty tej firmy np. "trzymają wymiary" lub solidne powłoki.Cersanit dopiero chyba się uczy w tej materii i jeszcze trochę się musi nauczyć.Jeśli chcesz zakupić ceramikę tej firmy to zawsze oglądaj ją po kilka razy z każdej strony.
Jeśli zależy Ci na jakości (a przy budowie własnego domu musi być zachowany jakiś standard) to proponuję jednak coś z wyższej półki (chodzi o jakość) a niekoniecznie za zdecydowanie wyższe pieniądze.
Ceramika - KOŁO, ROCCA, SANPLAST,EXCELENT
Armatura - ROHE,HANSGROHE, (żadnych włoskich!!!!!)
I jeszcze jedno - ŻADNYCH CHIŃSKICH!!!!!
Oczywiście o wiele lepsze są inne firmy ale to już inny świat - jakościowy i cenowy....
icon_biggrin.gif
Napisano
Nooo...., z ceramiką z Koła też miałem czasem niezłe przeprawy.A ostatnio z Rocą.
Kibelek miał 8mm różnicy wysokości pomiędzy lewym a prawym bokiem.Wymieniony po reklamacji (trzeba przyznać,że reakcja była b. szybka) też odstawał,ale tylko 3mm,co już można było przełknąć.Po zalaniu go wodą okazało się,że otwór spływowy,czyli to co widzimy po podniesieniu deski,ma jakiś dziwaczny niesymetryczny kształt.Ale cóż,....klient bardzo chciał sr.... w swojej ubikacji,więc zgodził się na te drobne odstępstwa.
Wygląda na to,że obecny boom budowlany zachęcił producentów do przymykania oka na jakość.
Trzeba po prostu przed zakupem wyjąć wszystko z pudła,postawić,pomierzyć,obejrzeć szczególnie miejsca przylegania ewentualnych uszczelek,bo tam czasem trafiają sie niezłe niespodzianki,jeśli chodzi o gładkość emalii.
No i problem najczęstszy dotyczący ubikacji stojących- czasem nieźle się huśtają na równym podłożu.
Napisano
A jak przymocować sedes stojący do podłogi w której znajdują się rurki od ogrzewania podłogowego? Są w nim otwory do przykręcenia ale boimy się wywiercić dziury w podłodze żeby nie trafić akurat w rurkę... Na razie jest przyklejony (silikonem), ale trochę się huśta...
Napisano
Cytat

Nooo...., z ceramiką z Koła też miałem czasem niezłe przeprawy.A ostatnio z Rocą.
Kibelek miał 8mm różnicy wysokości pomiędzy lewym a prawym bokiem.Wymieniony po reklamacji (trzeba przyznać,że reakcja była b. szybka) też odstawał,ale tylko 3mm,co już można było przełknąć.Po zalaniu go wodą okazało się,że otwór spływowy,czyli to co widzimy po podniesieniu deski,ma jakiś dziwaczny niesymetryczny kształt.Ale cóż,....klient bardzo chciał sr.... w swojej ubikacji,więc zgodził się na te drobne odstępstwa.
Wygląda na to,że obecny boom budowlany zachęcił producentów do przymykania oka na jakość.
Trzeba po prostu przed zakupem wyjąć wszystko z pudła,postawić,pomierzyć,obejrzeć szczególnie miejsca przylegania ewentualnych uszczelek,bo tam czasem trafiają sie niezłe niespodzianki,jeśli chodzi o gładkość emalii.
No i problem najczęstszy dotyczący ubikacji stojących- czasem nieźle się huśtają na równym podłożu.


No niestety, zawsze można pechowo trafić - trzeba patrzeć co się kupuje czasem po kilka razy.Fakt,że firmy węsząc wiekszą sprzedaż wciskają nawet nie 2 a 3 gatunek. Ale Koło i Rocca w porównaniu z Cersanitem to już niestety wyższa półka. Nader często sklepy zajmujące się handlem wyposażenia łazienek na samo wspomnienie o Cersanicie dziwnie się uśmiechają i nie komentują.

Cytat

A jak przymocować sedes stojący do podłogi w której znajdują się rurki od ogrzewania podłogowego? Są w nim otwory do przykręcenia ale boimy się wywiercić dziury w podłodze żeby nie trafić akurat w rurkę... Na razie jest przyklejony (silikonem), ale trochę się huśta...



Nie montuje się sedesu do posadzki gdzie jest ogrzewanie podłogowe!!!Odpowiednio wcześnie przy instalacji ogrzewania podłogowego układa się go tak aby ominąć strefę montażo sedesu. Jedynym wyjściem w Twojej sytuacji jest montaż sedesu podwieszanej na stelażu (mocowany do ściany a wspornikowo do posadzki).
Napisano
Teraz to już wiem - i tak ogrzewanie miało być zrobione, ale niestety dotykając ręką połogi czuje sie ciepło tuż koło sedesu więc tzn. że są tam rurki. Nie jest to jakiś duży problem, ale silikon na który przymocowany jest sedes zmienił kolor i nie wygląda to już ładnie.
Nie mogę zrobić tam podwieszonego sedesu gdyż jest on zamontowany w rogu po skosie - i nie da się tam nic podwiesić. icon_wink.gif
Napisano
Miałem taki montaż.Da się.
Trzeba wywiercić pierwsze 3-4 cm normalnie,a potem bardzo powoli,a jeszcze potem lepiej dłubać w dziurze np. płaskim śrubokrętem.Cały czas trzeba czyścić otworki odkurzaczem i świecić latarką,czy nie pojawia się rurka.
Prawdopodobieństwo trafienia na rurkę jest niewielkie.Wylewka min. 4cm + klej i kafelki ok. 1cm,razem mamy spokojnie 5cm.Nawet tyle wystarczy,by dobrze chwyciło.
Trzeba też pamiętać,by wkręt nie był dłuższy,niż głębokość otworu,chyba,że wiemy na 100%,że minęliśmy spokojnie rurki.
Ostatecznie jest jeszcze jeden sposób.
Pod muszlę dmuchamy piankę poliuretanową,siadamy na kibelku z ciekawą książką na 2 godziny,po tym czasie odcinamy to,co wylazło i gotowe.
A swoja drogą,fachowcy rzeczywiście zawalili.Przecież wiedzieli gdzie i jaki tam będzie kibelek.
Napisano
Cytat

Trzeba po prostu przed zakupem wyjąć wszystko z pudła,postawić,pomierzyć,obejrzeć szczególnie miejsca przylegania ewentualnych uszczelek,bo tam czasem trafiają sie niezłe niespodzianki,jeśli chodzi o gładkość emalii.
No i problem najczęstszy dotyczący ubikacji stojących- czasem nieźle się huśtają na równym podłożu.



I tak proste zakupy będą trwały godzinami. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Miałem taki montaż.Da się.
Trzeba wywiercić pierwsze 3-4 cm normalnie,a potem bardzo powoli,a jeszcze potem lepiej dłubać w dziurze np. płaskim śrubokrętem.Cały czas trzeba czyścić otworki odkurzaczem i świecić latarką,czy nie pojawia się rurka.
Prawdopodobieństwo trafienia na rurkę jest niewielkie.Wylewka min. 4cm + klej i kafelki ok. 1cm,razem mamy spokojnie 5cm.Nawet tyle wystarczy,by dobrze chwyciło.
Trzeba też pamiętać,by wkręt nie był dłuższy,niż głębokość otworu,chyba,że wiemy na 100%,że minęliśmy spokojnie rurki.
Ostatecznie jest jeszcze jeden sposób.
Pod muszlę dmuchamy piankę poliuretanową,siadamy na kibelku z ciekawą książką na 2 godziny,po tym czasie odcinamy to,co wylazło i gotowe.
A swoja drogą,fachowcy rzeczywiście zawalili.Przecież wiedzieli gdzie i jaki tam będzie kibelek.


I tak chyba powinnam sie cieszyć, że nie spotkało mnie to jakiegoś innego uzytkownika forum , któremu spec zamontował wannę, zabudował ją glazurą a nastepnie na odchodne powiedział, żeby nie wlewali dużo wody do wanny bo on nie założył uszczelki na rurze spustowej, bo coś tam nie pasowało i będzie woda wylewała się tą rurą.... icon_eek.gif bez komentarza...
Napisano
Cytat

I tak chyba powinnam sie cieszyć, że nie spotkało mnie to jakiegoś innego uzytkownika forum , któremu spec zamontował wannę, zabudował ją glazurą a nastepnie na odchodne powiedział, żeby nie wlewali dużo wody do wanny bo on nie założył uszczelki na rurze spustowej, bo coś tam nie pasowało i będzie woda wylewała się tą rurą.... icon_eek.gif bez komentarza...



Genialne. Może by zacząć przyznawać "Buble Roku"?
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Nie będę zakładał nowego tematu a propos płytek więc napiszę tutaj.Dzisiaj na wirtualnej dorwałem ciekawy artykuł:
Cytat:


Na rynku są groźne kafelki z Chin 06:54 13.05.2008
wtorek

Polscy producenci sprowadzili z Chin dwa kontenery glazury i terakoty. Poddali je kontroli – w Laboratorium Badawczym w Toruniu i w Instytucie Szkła, Ceramiki, Materiałów Ogniotrwałych i Budowlanych w Warszawie.

W obu wypadkach okazało się, że normy dopuszczalnego promieniowania w niektórych partiach materiałów zostały przekroczone nawet dwukrotnie (wskaźnik f1 miał wartość 1,23–1.52, przy normie wynoszącej f1= max. 1,2). W oparciu o badane próbki stwierdzono, że wskazana partia glazury i terakoty nie nadaje się do zastosowania w budynkach, gdzie mają przebywać ludzie i zwierzęta.

Niewielkie przekroczenie

Monika Łaba z Państwowej Agencji Atomistyki twierdzi, że nie jest to duże przekroczenie dopuszczalnego promieniowania.
Jeśli jednak tymi kafelkami zostanie w całości wyłożone małe pomieszczenie i będziemy w nim przebywać dość długo, przez wiele lat, to wzrośnie prawdopodobieństwo wystąpienia chorób nowotworowych - mówi Monika Łaba.

Zdaniem specjalistów to nadmierne promieniowanie może być spowodowane zastosowaniem tańszych, a tym samym gorszych farb. Kafelki z Chin można kupić przede wszystkim w dużych sieciach handlowych. Sprzedawcy zapewniają, że spełniają one wszystkie normy krajowe.

Importując glazurę i terakotę z Chin można sprowadzić produkt o 40-50 proc. tańszy niż wyprodukowany w kraju - mówi Andrzej Goździk, dyrektor generalny Ceramiki Paradyż.

Według Roberta Dziwińskiego, głównego inspektora nadzoru budowlanego, nie ma w tej chwili pewności, że niebezpieczne płytki trafiły na polski rynek. Jest to w tej chwili sprawdzane.
Wojewódzcy inspektorzy zostali uczuleni i będą kontrolować jakość glazury, która jest w sprzedaży - mówi Robert Dziwiński.

Kosztowne normy

Kwestia promieniotwórczości nie leży jednak w kompetencjach nadzoru budowlanego, dlatego Robert Dziwiński zapowiada współpracę z Państwową Agencją Atomistyki i Państwową Inspekcją Sanitarną, by wyeliminować takie niebezpieczne produkty. Jest to o tyle trudne, że jak twierdzą przedstawiciele Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa, chińskie kafelki są często sprzedawane pod marką firm zachodnioeuropejskich. Zdaniem krajowych producentów, gdyby chińska glazura i terakota spełniały europejskie normy bezpieczeństwa, to ich cena byłaby wyższa.

Też moglibyśmy taniej produkować, gdyby stosować materiały gorszej jakości - mówi Andrzej Goździk.

Jakie są wyniki kontroli chińskich produktów - prowadzonej przez instytucje UE? Jakie produkty wzbudzają najwięcej zastrzeżeń? Czy Chińczycy liczą się z opinią poszczególnych państw europejskich w sprawie norm jakości?

Roman Grzyb

Więcej: Gazeta Prawna 13.05.2008 (93) - str.4-5

WNIOSEK - NIE KUPUJ CHIŃSZCZYZNY NAWET JAKBY DAWALI CI JĄ ZA DARMO!!!!!!!!
Napisano
Cytat

Importując glazurę i terakotę z Chin można sprowadzić produkt o 40-50 proc. tańszy niż wyprodukowany w kraju - mówi Andrzej Goździk, dyrektor generalny Ceramiki Paradyż.

Według Roberta Dziwińskiego, głównego inspektora nadzoru budowlanego, nie ma w tej chwili pewności, że niebezpieczne płytki trafiły na polski rynek. Jest to w tej chwili sprawdzane.
Wojewódzcy inspektorzy zostali uczuleni i będą kontrolować jakość glazury, która jest w sprzedaży - mówi Robert Dziwiński.



Obawiam się, że niektórzy glazurnicy mogą stosować ten produkt jako pełnowartościowy ( i droższy).
Napisano
Cytat

Obawiam się, że niektórzy glazurnicy mogą stosować ten produkt jako pełnowartościowy ( i droższy).


To inwestor kupuje glazure .Jak beda kleje z Chin to moze glazurnika obwinimy jak to kupi.Bob
Kapota e,a z ogonkiem nie moge wstukac chzba wirus.Bob icon_sad.gif
Napisano
Cytat

To inwestor kupuje glazure .Jak beda kleje z Chin to moze glazurnika obwinimy jak to kupi.Bob
Kapota e,a z ogonkiem nie moge wstukac chzba wirus.Bob icon_sad.gif



Ja się spotkałem z sytuacją kiedy fachowiec proponował własny materiał. Może dziwne ale prawdziwe.
Napisano
Cytat

Ja się spotkałem z sytuacją kiedy fachowiec proponował własny materiał. Może dziwne ale prawdziwe.


Po grypolinie wirus padł icon_biggrin.gif To był jakiś naciągacz.Własny materiał to kamieniarz może proponować.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Obawiam się, że niektórzy glazurnicy mogą stosować ten produkt jako pełnowartościowy ( i droższy).


Znam kamieniarzy proponujących kamień z Chin bo tani i ludzie na to idą.Mogą mocno się rozczarować po jakimś czasie.To najgorsze gatunki kamienia,marmury rozlatują się w rękach,wiem bo kładłem taki zakupiony przez inwestora.Natomiast gres o dziwo parametrami technicznymi typu kalibracja był doskonały.Bob icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Znam kamieniarzy proponujących kamień z Chin bo tani i ludzie na to idą.Mogą mocno się rozczarować po jakimś czasie.To najgorsze gatunki kamienia,marmury rozlatują się w rękach,wiem bo kładłem taki zakupiony przez inwestora.Natomiast gres o dziwo parametrami technicznymi typu kalibracja był doskonały.Bob icon_biggrin.gif


Niestety wyroby z Chin odbiegają jakością od standardów europejskich.W 99% procentach są to zakupy inwestorskie i wykonawcy skazani są na pracę z tym materiałem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...