Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o poradę.

mam nad sobą hałaśliwych sąsiadów. Przykleiliśmy 10 cm warstwę styropianu, ale to niewiele pomogło.

Co można jeszcze przykleić, aby było ciszej?

Już nie wchodzi w grę sufit podwieszany, bo szkoda styropianu.

Z góry dziękuję za dobre rady!

 

Napisano

10cm styropianu?

 

Tyle wysokości mniej... 

 

Przykleić Korek.

 

Tylko dźwięki mogą przechodzić również rurami, kominami.

 

Może lepiej zabrać załącznik i udać się z wizytą do sąsiadów

 

Napisano
1 godzinę temu, marika331 napisał:

Z góry dziękuję za dobre rady!

Chyba dobrej rady nie będzie... :bezradny:

Po pierwsze - lepszą izolacją byłaby wełna mineralna albo - tak jak pisze MrTomo - korek.

Po drugie - tylko rozmowy, perswazje, a w ostateczności - straż miejska, policja...

Po trzecie - pracuje cała konstrukcja budynku.

Napisano
1 godzinę temu, uroboros napisał:

Chyba dobrej rady nie będzie... :bezradny:

Po pierwsze - lepszą izolacją byłaby wełna mineralna albo - tak jak pisze MrTomo - korek.

Po drugie - tylko rozmowy, perswazje, a w ostateczności - straż miejska, policja...

Po trzecie - pracuje cała konstrukcja budynku.

Też chciałem swój problem (podobny do tego z tematu) rozwiązać wełną zakrytą płytą gipsową.

Było lepiej, ale do ideału duuuuuużo brakowało.

Zdecydowałem wybudować dom i wyprowadzić się.

Dzisiaj jestem wdzięczny tym upierdliwym głośnym sąsiadom z góry, za zmotywowanie do przeprowadzki i zdeterminowanie aby to zrobić jak najszybciej.

 

Napisano
12 godzin temu, marika331 napisał:

Przykleiliśmy 10 cm warstwę styropianu, ale to niewiele pomogło.

styropian nie tłumi, chyba że specjalny do tego celu. Może tez powodowac zawilgocenie stropu (sufitu).

Najlepiej niestety tłumiłaby pływająca podłoga (z izolacją akustyczną np z wełny min) u sąsiadow.

Kłopot jest taki, że odgłosy przechodzą przez płytę stropową i ściany.

 

A jaka masz wysokość pomieszczenia?

 

 

Napisano
1 godzinę temu, marika331 napisał:

Czy doklejenie styropianu akustycznego by coś dało? Czy lepszy korek. Z sąsiadami nie można się dogadać:(

ja bym zdjął ten styropian i zrobił sufit podwieszony z wełną mineralną akustyczną. Profile sufitu podwieszonego zamocowałbym na wieszakach osadzonych w stropie na kołkach elastycznych. Najlepiej, gdyby do stropu też był przyklejony jakiś koc z wełny mineralnej i żeby była szczelina między tymi dwoma wełnami.

Całość by miala pewnie jakieś ok. 15cm.

Jednak jest pewne niebezpieczeństwo skraplania się pary nad tym podwieszonym stropem.

 

Nie wiem, jakie odgłosy tam masz, ale dźwięki niższe kumulują się, i generują w narożnkach ścian i sufitu - i tam ewntualnie można też dodatkowo założyć takie kliny.

 

To generowanie wzmocnienia niskich częstotliwości jest zwykle przez źrodło dźwięku w pomieszczeniu wytłumianym, tnie wiem, jak to jest z odglosami z zewnątrz - ale wydaje się, że też takie dźwięki przez narożniki szczegolnie w pokojach zbliżonych do kwadratu i sześcianu są mocno wzmacniane.

 

To teoria - w praktyce niwelowanie odgłosów w mieszkaniach w blokach jest b. trudne. 

Napisano
8 godzin temu, zenek napisał:

bym zdjął ten styropian i zrobił sufit podwieszony z wełną mineralną akustyczną. Profile sufitu podwieszonego zamocowałbym na wieszakach osadzonych w stropie na kołkach elastycznych. 

Czyli coś jak tutaj.

 

 

gf-dkSw-vWQw-vu4c_wygluszony-sufit-w-mieszkaniu-664x442-nocrop.png.145530cb434c58e147b1ed91a4f115f5.png

 

Tutaj zastosowano podwójna warstwę gk.

 

Zastanawiam się, moze jak już jest ten styropian to może go zostawic i tylko dołożyć te wieszaki i watę. 

Miejsce jest.

Swoją drogą, co to za budownictwo, że sufity na 2,80m?

 

Napisano
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

jak już jest ten styropian to może go zostawic i tylko dołożyć te wieszaki i watę. 

A jak dostać się do sufitu żeby wieszak zamontować przez te 10 cm styropianu?

 

9 godzin temu, zenek napisał:

na wieszakach osadzonych w stropie na kołkach elastycznych

Co to są te kołki elastyczne? Jeśli masz na myśli te "plastikowe", to z nimi ostrożnie, bo już niejeden sufit wylądował na podłodze właśnie przez zastosowanie takich kołków... a jeszcze jak podwiesisz  

1 godzinę temu, MrTomo napisał:

podwójna warstwę gk

 

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, MrTomo napisał:

jak już jest ten styropian to może go zostawic i tylko dołożyć te wieszak

ale styropian nie wytłumia, chyba że jest ten specjalny

11 minut temu, uroboros napisał:

Co to są te kołki elastyczne?

Takie polecają w opracowaniach nt wytłumiania - więcej tam chyba gumy niż plastiku - niestety joks mnie zruga, że nie zakładałem takiego wytłumienia, a pisze o tym. Ale tak polecają choć - w wypadku wiszących profili - wystarczyły by może jakieś zdystansowanie tych wieszaków od profila za pomocą podkladek wytłumiających.

 

Aha - jak wyglądają takie wytłumiające kołki? - mocowałem na takich wentylatorki do komputera :takaemotka: - ale na sufit wiszący muszą być solidniejsze 

 

A więc reasumując  - zastosować podkładki wytłumiające przy wieszakach. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...