Skocz do zawartości

Ile za połozenie cegły klinkierowej


Recommended Posts

Napisano
Czy 2zl za sztukę położenie cegły klinkierowej z fugą to dużo czy mało? Z wykonawca mam podpisana umowę na taka cenę. (koszt położenia to więcej niż koszt cegły bo ta Pomerania kosztowała mnie 1,9). Podwykonawca naciska mnie po wykonaniu słupów bym zapłacił więcej bo przy słupach 3,16m (4cegly na poziom - kwadrat) to jest więcej roboty i utrzymanie poziomu na takiej długości było bardzo trudne i kosztowało to dużo więcej pracy, niż ułożenie cegieł na kominie na którego położenie może mieć zapłacone 2zl za szt. Nie bardzo to rozumiem. Twierdzi że po paru warstwach po 4cegły musi przerwać pracę do następnego dnia bo więcej nie położy bo sie zaczyna to rozjeżdżać - a przy kominie tez po parę warstw sie buduje ale na jedna warstwę przypada o wiele więcej cegieł a każda po 2zł. Może to i racja, ale po ich położeniu może zabrać sie za inne zajęcia albo trzy słupy stawiać od razu codziennie po parę poziomów. Uważam że jest to raczej zła organizacja pracy niż trudności przy słupach. Co o tym sadzicie?
Napisano
Ja patrzę na to w ten sposób - ceny na roboty budowlane ustala się w drodze umowy przed ich wykonaniem i nie ma znaczenia jaka jest faktyczna pracochłonność prac.

Po prostu trzeba wcześniej doprecyzować co i za ile, aby nie było później nieporozumień.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam, dopiero zaczynam i na forum i z budową domu, ale wiem co już troszkę.
Mieszkam w Jarocinie woj. Wielkopolskie. U nas przyjęło się, że za położenie klinkieru wykonawca bierze tyle co cena klinkieru, czyli ok. 2,00 zł do 2,50 zł. Oczywiście jeśli to klinkier wyjątkowy ( np. ręcznie robiony cena za położenie jest większa). Nie ma różnicy gdzie ją kładzie. Jestem osobą bardzo tolerancyjną, ale jeśli masz umowę to nie zapłaciłabym więcej. To twoje pieniądze. A jeśli firma nie przewidziała problemów i zgodziła się na taką a nie inną cenę - jej strata. A tak na przyszłość w umowie obok ceny zawesze umawiaj się na +- termin jej wykonania z zaznaczeniem co się stanie jeśli nie bedzie ta robota zrobiona.
Pozdrawiam Hania
Napisano
Patrząc z perspektywy tego kto płaci to oczywiście macie rację, ale co ten człowiek, który wykonuje pracę ma zrobić jeśli wynikły trudności których on nie mógł przewidzieć i zezultacie będzie pracował za friko???
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czy na forum jest ktoś potrafiący to wytłumaczyć? To jest naprawdę ciekawostka - taki dzień pracy na cztery cegły.


witam
problem czterech cegieł w mojej opinii jest "troszkę zawyżony" czas murowania i wiązania zależy od gatunku cegły stanu jej magazynowania (ochrony przed deszczem) i pogody a dokładniej mówiąc temperatury jeśli prace wykonywane są letnią porą to ktoś kogoś chce oszukać mówiąc szczerze wątpliwe wytłumaczenie dobry murarz może poradzić sobie z taką sytuacją wyrabiając bardziej gęstą zaprawę i chroniąc cegłę przed wilgocią (czasem nawet ją ogrzewając nagrzewnicą a w odwrotnych sytuacjach -szamot - mocząc w wodzie ) ponadto stosując pewne triki murarskie może ochronić cegłę przed tzw "siadaniem" ja ze swojego wieloletniego doświadczenia odradzam wszelkie europejskie nowinki typu murowanie na listewkę z efektem otwartej spoiny do tego celu stosuje sie specjalne spoinówki typu rowerek a nie jakieś listewki ) cegła musi być kładziona przez solidny wycisk w przypadku dziurawki dające dobre wypełnienie szczelin chroniąc tym samym cegłę przed wodą i mrozem który potem rozsadza cegłę , najlepsze są spoiny swieżo robione z tej samej zaprawy co murowana cegła z lekko wklęśniętą spoiną (pełna spoina ) niestety w Polsce nie sprzedaje sie elipsoidalnych kielni (rodem z USA f-my Marschall) które nie brudzą cegły,
dlatego rozpowszechnione murowanie na tzw.listewkę wprowadza tego typu problemy jak opisany wyżej gdzie zbyt mała ilość zaprawy (kładziona za listewkę ) utrudnia pracę wykonawcy ,
pozdrawiam
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

witam
problem czterech cegieł w mojej opinii jest "troszkę zawyżony" czas murowania i wiązania zależy od gatunku cegły stanu jej magazynowania (ochrony przed deszczem) i pogody a dokładniej mówiąc temperatury jeśli prace wykonywane są letnią porą to ktoś kogoś chce oszukać mówiąc szczerze wątpliwe wytłumaczenie dobry murarz może poradzić sobie z taką sytuacją wyrabiając bardziej gęstą zaprawę i chroniąc cegłę przed wilgocią (czasem nawet ją ogrzewając nagrzewnicą a w odwrotnych sytuacjach -szamot - mocząc w wodzie ) ponadto stosując pewne triki murarskie może ochronić cegłę przed tzw "siadaniem" ja ze swojego wieloletniego doświadczenia odradzam wszelkie europejskie nowinki typu murowanie na listewkę z efektem otwartej spoiny do tego celu stosuje sie specjalne spoinówki typu rowerek a nie jakieś listewki ) cegła musi być kładziona przez solidny wycisk w przypadku dziurawki dające dobre wypełnienie szczelin chroniąc tym samym cegłę przed wodą i mrozem który potem rozsadza cegłę , najlepsze są spoiny swieżo robione z tej samej zaprawy co murowana cegła z lekko wklęśniętą spoiną (pełna spoina ) niestety w Polsce nie sprzedaje sie elipsoidalnych kielni (rodem z USA f-my Marschall) które nie brudzą cegły,
dlatego rozpowszechnione murowanie na tzw.listewkę wprowadza tego typu problemy jak opisany wyżej gdzie zbyt mała ilość zaprawy (kładziona za listewkę ) utrudnia pracę wykonawcy ,
pozdrawiam


Tylko w Polsce bawią sie murarze listewkami. Odsyłam do Danii- jak sie tam buduje z cegły i klinkieru[color="#2E8B57"][/color]

Cytat

Tylko w Polsce bawią sie murarze listewkami. Odsyłam do Danii- jak sie tam buduje z cegły i klinkieru[/color]


[color="#FF0000"] Rzeczą normalną w Danii jest stawianie klinkieru do wysokości 1,2 m/ wyżej może sie rozjechać/ I powiem jeszcze jedno- w Polsce nie ma zbyt wielu fachowców od klinkieru
Napisano
czytając taki wpis, to nie tylko od klinkieru
i całe szczęście,że tacy wylądowali w Danii

swoją drogą jak się buduje w Danii z klinkieru i cegły?
jakiś mały wykład? przykłady? fotki?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

czytając taki wpis, to nie tylko od klinkieru
i całe szczęście,że tacy wylądowali w Danii

swoją drogą jak się buduje w Danii z klinkieru i cegły?
jakiś mały wykład? przykłady? fotki?


tak się buduje!!!

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 3 lata temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
160 zł m2 powierzchni licowanej icon_biggrin.gif ..(mhtyl no kurde wybacz ,ale na to jakie redakcja kasuje posty wpływu nie mam najmniejszego .A przy okazji czy pisanie z małej litery po znaku zapytania w języku polskim to nie jest błąd ortograficzny?) Pozdrawiam wszystkich uzytkowników ps nie czepiajmy sie szczegółów
Napisano
Cytat

Dogadałem się na 1,5 za sztukę, niezależnie komin, czy słupki. Bez faktury.


Jakby ś był łaskaw to pisz dokładnie i do kogo się tyczy Twoja wypowiedź, bo już w kilku tematach piszesz ale komu odpowiadasz to ni chu chu nie wiada.
Z czym i z kim się dogadałeś, że co 1,5 tys czy 1,5 cegły a może 1,5 litra?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ogółem jak ktoś wspomniał dużo zależy od stanu cegły ja u siebie płaciłem 3 zł od sztuki - drogo ale wykonanie jest na naprawdę wysokim poziomie. Nie warto zatrudniać kogoś kto się na tym nie zna, bo potem można mieć więcej problemów niż pożytku. Np kładli mi płytki na taras, nie zrobili izolacji i teraz wszystko jest do skucia.

  • 2 lata temu...
Napisano

DOBRY MURARZ NIE UBRUDZI KIELNI,NIEPOTRZEBNA WYMYSLNA KIELNIA   CENY NO TO ROZNE ,WEZMY SCIANE STAWIASZ DWIE SZTYCE I MURUJEJESZ  NP 4M KWADRAWTOWE ,ZERO PIONOWANIA ,ANATOMIAST SLUPKI MASZ W CZTERCH MIEJSCACH MUSI BYC PRZYKLADANA POZOMICA PRACOCHLONNOSC DUZO WIEKSZ ,LEPIEJ ZAPLACIC 50 GR WIECEJ A MIEC ZROBIONE PROFESJONALNIE ,NO ZADNYCH MUROWAN NA LISTEWKI TAK ROBIA PAPRAKI ,CO DO WUGOWANIA NAJLEPIEJ FUGOWAC OD RAZU MURUJEMY NA PELNA SPOINE NA WYCISK,POZNIEJ FUGUJEMY  ,MOZNA STOSOWAC UNNA METODE ALE FUGA MUSI BYC USUNIETA NA GLEBOKOSC 2-2,5 CM DALEJ IDAC W DZESZCZ ODRADZAM MUROWANIA BO TO JEST JAK ZKAMIENIA NIE DA RADY DLATEGO ,ZE CEGLA KLINKIEROWA MALO PIJE WODY , MAM DUZE DOSWIADCZENIE W MUROWANIU KLINKIERU PARE TYS  M. KWADRATOWYCH

  • 2 miesiące temu...
Napisano

zgadzam sie z kolega powyzej. 
Jednak koszt roboty to także koszt przygotowania powierzchni bo nowe to nowe a jak ktos zapragnie położyć cegłe na starym domu ?

  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Jednak koszt roboty to także koszt przygotowania powierzchni bo nowe to nowe a jak ktos zapragnie położyć cegłe na starym domu ?

Elewacja z cegły na starym domu będzie dość droga. Pod elewacje z cegły klinkierowej musisz zaplanować

- dodatkowe fundamenty, które będą podtrzymywały elewację z cegły

- zbrojenia nadproży

Koszt murowania/robocizny cegły klinkierowej w 2019 to 4-5 zł od cegły czyli około 250 zł za m2.

 

Efekt elewacji z cegły klinkierowej uzyskasz stosując systemy ociepleń z klinkierem typu ArtBrick, koszt za m2 samego materiału i robocizny dużo niższy.

 

 

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...