Skocz do zawartości

Wyrównanie m2 nierówności posadzki o gr. 0.5cm pod deskę barlinecką


Recommended Posts

Dzień dobry,

przepraszam, jeżeli podobny temat już się przewinął na tym forum.
Mam taki problem, że wykonawca położył w mieszakniu wszędzie deskę barlinecką ( mieszakaniu deweloperskim ).
Pod deską mam podkład o gr. 0.2cm. Przy wejściu do mieszkaniu (w wąskim korytarzu przy dzwiach) była dość znaczna dysproporcja i posadzka jest tam nieco obniżona na powierzchni około 1m2.
Po zamontowaniu deski i listy przypodłoowej widać jak w tamtym miejscu ucieka poziom w dół o jakieś miejscami do 0.5cm. Czym mogę tę dysproporcję naprawić ? Czy na taką małą powierzchnię muszę zastosować wylewkę samopoziomującą czy miejscami mogę po prostu klejem do płytek podkleić lub nałożyć drugą warstwę pianki/gąbki. Z tego co wiem to jak bym nałożył samopoziom to muszę ponoć czekać kilka tyg. aż posadzka wyschnie aby móc kłaść deskę. Proszę o porady. Dziękuje bardzo.

Link do komentarza
5 godzin temu, damiandw31 napisał:

 Czy na taką małą powierzchnię muszę zastosować wylewkę samopoziomującą czy miejscami mogę po prostu klejem do płytek podkleić lub nałożyć drugą warstwę pianki/gąbki

Są tu eksperci Webera na forum - zapytaj ich - jesli dobrze pamiętam to po takiej wylewce można chodzić po paru godzinach, ale ile całkiem schnie? W zimie myślę max. tydzień te maksymalne 0.5 cm grubości. 

Ale zapytaj ekspertów.

Link do komentarza
6 godzin temu, damiandw31 napisał:

Po zamontowaniu deski i listy przypodłoowej widać jak w tamtym miejscu ucieka poziom w dół o jakieś miejscami do 0.5cm. Czym mogę tę dysproporcję naprawić ? 

0,5 cm to praktycznie żadna różnica. Teraz ją widzisz i Cie to boli ale za rok, dwa nie będziesz na zwracał uwagi ani się tym przejmował. Nikt tego nie zauważy, jedyną osoba która o tym będzie wiedziała będziesz tylko Ty, tak więc ja nic bym nie wyrównywał.

Swoją drogą to listwy przypodłogowe montuje się po ułożeniu podłogi.

Jeżeli bardzo chcesz to wyrównać to użyj do tego podkładu np korkowego odpowiedniej grubości i w prosty sposób zniwelujesz różnicę poziomu.

 

Link do komentarza

Wylać samopoziom ...i sprawdzać wilgotność .......wystarczy postawić wiadro plastikowe z płaskim dnem na noc ......zaufaj że po jakimś czasie zauważysz różnicę w kolorze wylewki...i z każdym dniem ten kolor będzie blednął ..jak będzie taki sam po 12stu godzinach któregoś dnia jak reszta wylewki to znaczy że wyschło ..prawie...potem folia paroizolacyjna dla pewności , podkład i deska....   ot i wsio

Link do komentarza
30 minut temu, mhtyl napisał:

0,5 cm to praktycznie żadna różnica.

Są tacy co taka niedokładność oznacza porażkę życiową ..będą tym się gryźli nocami , nie spali , ciągali wykonawcę niezliczoność ilość razy na miejsce tej katastrofy budowlanej , będą pełni obaw czy da się tak żyć ....ciągać po sądach....

Są tacy ludzie i zdarzają się coraz częściej ...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 minuty temu, joks napisał:

Są tacy co taka niedokładność to porażka życiowa ..będą tym się gryźli nocami , nie spali , ciągali wykonawcę niezliczoność ilość razy na miejsce tej katastrofy budowlanej , będą pełni obaw czy da się tak żyć ....ciągać po sądach....

jeden znajomy stary murarz zawsze powiadał "że centymetr w budownictwie to jak kilometr w lotnictwie" :) 

Znam też takich inwestorów co szukają dziury w całym po to aby tylko nie zapłacić wykonawcy i przeważnie są to zamożni inwestorzy.

Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Dzień dobry,

 

do tej pracy rekomendujemy następujące rozwiązanie z użyciem zapraw samopoziomujących:

- w pierwszej kolejności należy zagruntować podłoże preparatem weber.prim start x2,
W zależności od wymagań dotyczących szybkości wiązania produktu można wybrać:

- weberfloor 4025 - błyskawiczna masa, po 4-5 godzinach można układać podkład i deskę,
- lub weberfloor 4020 - układanie podkładu i deski po 24 godz.

 

Zachęcamy do kontaktu! Pozdrawiamy!
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...