Skocz do zawartości

Wyrównanie m2 nierówności posadzki o gr. 0.5cm pod deskę barlinecką


Recommended Posts

Dzień dobry,

przepraszam, jeżeli podobny temat już się przewinął na tym forum.
Mam taki problem, że wykonawca położył w mieszakniu wszędzie deskę barlinecką ( mieszakaniu deweloperskim ).
Pod deską mam podkład o gr. 0.2cm. Przy wejściu do mieszkaniu (w wąskim korytarzu przy dzwiach) była dość znaczna dysproporcja i posadzka jest tam nieco obniżona na powierzchni około 1m2.
Po zamontowaniu deski i listy przypodłoowej widać jak w tamtym miejscu ucieka poziom w dół o jakieś miejscami do 0.5cm. Czym mogę tę dysproporcję naprawić ? Czy na taką małą powierzchnię muszę zastosować wylewkę samopoziomującą czy miejscami mogę po prostu klejem do płytek podkleić lub nałożyć drugą warstwę pianki/gąbki. Z tego co wiem to jak bym nałożył samopoziom to muszę ponoć czekać kilka tyg. aż posadzka wyschnie aby móc kłaść deskę. Proszę o porady. Dziękuje bardzo.

Link do komentarza
5 godzin temu, damiandw31 napisał:

 Czy na taką małą powierzchnię muszę zastosować wylewkę samopoziomującą czy miejscami mogę po prostu klejem do płytek podkleić lub nałożyć drugą warstwę pianki/gąbki

Są tu eksperci Webera na forum - zapytaj ich - jesli dobrze pamiętam to po takiej wylewce można chodzić po paru godzinach, ale ile całkiem schnie? W zimie myślę max. tydzień te maksymalne 0.5 cm grubości. 

Ale zapytaj ekspertów.

Link do komentarza
6 godzin temu, damiandw31 napisał:

Po zamontowaniu deski i listy przypodłoowej widać jak w tamtym miejscu ucieka poziom w dół o jakieś miejscami do 0.5cm. Czym mogę tę dysproporcję naprawić ? 

0,5 cm to praktycznie żadna różnica. Teraz ją widzisz i Cie to boli ale za rok, dwa nie będziesz na zwracał uwagi ani się tym przejmował. Nikt tego nie zauważy, jedyną osoba która o tym będzie wiedziała będziesz tylko Ty, tak więc ja nic bym nie wyrównywał.

Swoją drogą to listwy przypodłogowe montuje się po ułożeniu podłogi.

Jeżeli bardzo chcesz to wyrównać to użyj do tego podkładu np korkowego odpowiedniej grubości i w prosty sposób zniwelujesz różnicę poziomu.

 

Link do komentarza

Wylać samopoziom ...i sprawdzać wilgotność .......wystarczy postawić wiadro plastikowe z płaskim dnem na noc ......zaufaj że po jakimś czasie zauważysz różnicę w kolorze wylewki...i z każdym dniem ten kolor będzie blednął ..jak będzie taki sam po 12stu godzinach któregoś dnia jak reszta wylewki to znaczy że wyschło ..prawie...potem folia paroizolacyjna dla pewności , podkład i deska....   ot i wsio

Link do komentarza
30 minut temu, mhtyl napisał:

0,5 cm to praktycznie żadna różnica.

Są tacy co taka niedokładność oznacza porażkę życiową ..będą tym się gryźli nocami , nie spali , ciągali wykonawcę niezliczoność ilość razy na miejsce tej katastrofy budowlanej , będą pełni obaw czy da się tak żyć ....ciągać po sądach....

Są tacy ludzie i zdarzają się coraz częściej ...

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
2 minuty temu, joks napisał:

Są tacy co taka niedokładność to porażka życiowa ..będą tym się gryźli nocami , nie spali , ciągali wykonawcę niezliczoność ilość razy na miejsce tej katastrofy budowlanej , będą pełni obaw czy da się tak żyć ....ciągać po sądach....

jeden znajomy stary murarz zawsze powiadał "że centymetr w budownictwie to jak kilometr w lotnictwie" :) 

Znam też takich inwestorów co szukają dziury w całym po to aby tylko nie zapłacić wykonawcy i przeważnie są to zamożni inwestorzy.

Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Dzień dobry,

 

do tej pracy rekomendujemy następujące rozwiązanie z użyciem zapraw samopoziomujących:

- w pierwszej kolejności należy zagruntować podłoże preparatem weber.prim start x2,
W zależności od wymagań dotyczących szybkości wiązania produktu można wybrać:

- weberfloor 4025 - błyskawiczna masa, po 4-5 godzinach można układać podkład i deskę,
- lub weberfloor 4020 - układanie podkładu i deski po 24 godz.

 

Zachęcamy do kontaktu! Pozdrawiamy!
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...