Skocz do zawartości

Warunki zabudowy - dylemat


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry, 

Zamierzam postawić dom parterowy i dostosować się do warunków zabudowy. Mam już upatrzony projekt, znajomy który wybudował na sąsiedniej działce dom parter + poddasze. 

1. Czy pierwszą część punktu, który mówi że budynek powinien posiadać max 2 kondygnacje, mogę uznać, że może być to parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni?

2. Czy zapis " w tym poddasze użytkowe" mam rozumieć jako obligatoryjne?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Zapis z uchwały miasta:

- budynek, o których mowa w pkt 2, powinien posiadać maksymalną wysokość II kondygnacji nadziemnych, w tym poddasze użytkowe pod dachem symetrycznym - dwuspadowym, o nachyleniu połaci dachowych 35o - 45o ,

Napisano
10 minut temu, Einstein napisał:

Zamierzam postawić dom parterowy i dostosować się do warunków zabudowy.

Kolejność raczej powinna być odwrotna, dopasować dom a raczej projekt domu do warunków zabudowy a potem go postawić/wybudować.

11 minut temu, Einstein napisał:

. Czy pierwszą część punktu, który mówi że budynek powinien posiadać max 2 kondygnacje, mogę uznać, że może być to parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni?

Tak, to spełnia warunki. Czyli dom  z poddaszem użytkowym albo dom dwupiętrowy ale bez poddasza użytkowego.

Nie ma nic na temat wysokości budynku?

 

Napisano

O wysokości jest tylko zapis

- poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,6 m, a wysokość okapu max 3,50 m od poziomu gruntu rodzimego od strony przylegającej ulicy,

 

Chciałbym przed pójściem do "urzędniczki" mieć odpowiednią wiedzę i udowodnić, że może to być dom parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni.

Napisano
1 godzinę temu, Einstein napisał:

Chciałbym przed pójściem do "urzędniczki" mieć odpowiednią wiedzę i udowodnić, że może to być dom parterowy z dachem dwuspadowym 35 stopni.

Przecież masz napisane:

2 godziny temu, Einstein napisał:

- budynek, o których mowa w pkt 2, powinien posiadać maksymalną wysokość II kondygnacji nadziemnych, w tym poddasze użytkowe pod dachem symetrycznym - dwuspadowym, o nachyleniu połaci dachowych 35o - 45o ,

Czyli możesz wybudować dom z parterem i poddaszem z dachem symetrycznym dwuspadowym o nachyleniu 35 - 45 stopni.

Proste i nie ma co udowadniać.

Ja bym ci radził kąt dachu 45 st, bo poddasze będzie miało więcej powierzchni użytkowej, więcej wysokości użytkowej.

2 godziny temu, Einstein napisał:

- poziom posadzki parteru budynku na wysokości max. 0,6 m, a wysokość okapu max 3,50 m od poziomu gruntu rodzimego od strony przylegającej ulicy,

I to są pozostałe warunki jakie masz spełnić. Dokładnie opisane.

Czyli nie możesz wyjść wyżej z cokołem - poziomem podlogi parteru wyżej niż 60 cm, a wysokość okapu do gruntu od strony ulicy ma być 360 cm. To podkreślenie od strony drogi pewnie dlatego, że mogą być działki nachylone - więc punktem odniesienia jest poziom gruntu przy domu od strony drogi. Z drugiej strony domu może być więcej lub mniej w zależności od nachylenia działki.

 

Masz jasno sformulowane warunki - ma to swoje dobre strony pod kątem projektowania. 

Napisano
5 minut temu, zenek napisał:

 

Ja bym ci radził kąt dachu 45 st, bo poddasze będzie miało więcej powierzchni użytkowej, więcej wysokości użytkowej.

 

Dziękuję za skomentowanie.

Mam projekt z 35 stopniami, nie zamierzam korzystać z poddasza jako użytkowego. Wszystkie pomieszczenia zaplanowane są tylko na dole.

Chcę po prostu dom z parterem, a przez ten dach dwuspadowy wysokością wygląda praktycznie jak kondygnacyjny, czyli parter+poddasze

Napisano

Za co punkcik dla ciebie? - za jasne określenie potrzeb. 

Jak tak - to dom parterowy z  nieużytkowym poddaszem jest zgodny z warunkami. 

Napisano

Ostatnie pytanko dotyczące zabudowy.

Na początku chciałbym postawić na tyle działki na początek taki domek drewniany (gospodarczy) ok 28 m2

Długość mojej działki to 42m, więc spokojnie mogę to z  tyłu postawić. Taki mój pomysł na weekendy na działce a potem jako domek dla gości lub graciarnia.

Czy bez problemu mogę podłączyć do niego media?

 

Warunki:

Budynek gospodarczy lub garaż wolnostojący powinien posiadać wysokość jednej kondygnacji nieprzekraczającej wysokości 6m z dachem skośnym, symetrycznie dwuspadowym o nachyleniu połaci dachowych 350 - 450 i powinien być lokalizowany w odległości min 15m od ściany frontowej budynku mieszkalnego w głąb działki.

Napisano

Moim zdaniem, jeśli plan daje takie warunki na budynek gospodarczy - to i z mediami nie powinno być żadnych kłopotów. Zrestą zdaje się że wg nowej ustawy (dopiero wejdzie) bedzie to zupełnie bezproblemowe.

Ale nie wiem, czy będzie to możliwe w tej kolejności - najpierw gospodarczy, potem dom. Raczej odwrotnie.

Z własnego domu możesz ciągnąć media po swej działce do gospodarczego bezproblemowo.

Napisano

Przy takich zapisach w planie zagospodarowania nie widzę przeszkód żeby dom był parterowy z dachem o nachyleniu 35°.

Natomiast ten budynek gospodarczy być może wymusi przesunięcie docelowego domu ku przedniej części działki. Natomiast nie ma formalnych przeciwwskazań żeby doprowadzić do niego media. Co więcej można doprowadzić do niego prąd i zawrzeć z zakładem energetycznym umowę według taryfy (G) dla gospodarstw domowych, unikając niekorzystnej taryfy budowlanej.

Napisano
23 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przy takich zapisach w planie zagospodarowania nie widzę przeszkód żeby dom był parterowy z dachem o nachyleniu 35°.

Natomiast ten budynek gospodarczy być może wymusi przesunięcie docelowego domu ku przedniej części działki. Natomiast nie ma formalnych przeciwwskazań żeby doprowadzić do niego media. Co więcej można doprowadzić do niego prąd i zawrzeć z zakładem energetycznym umowę według taryfy (G) dla gospodarstw domowych, unikając niekorzystnej taryfy budowlanej.

Dziękuję za opinię.

A czy jest jakieś prawo, które zakazywałoby postawić budynek gospodarczy (drewniany) (gdzie warunki zabudowy pozwalają na do i tylko określają min. odległość od domu) na działce budowlanej bez budowy domu?

Napisano
14 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Wysokość budynku wynika z podanej max. wysokości okapu  (3,5 m) - reszta to geometria przy wymaganym zakresie nachylenia dachu. Bud. gospodarczy można budować po zgłoszeniu budowy domu mieszkalnego.

Dziękuję.

 

Nie ma żadnego prawa, które nie pozwalałoby mi doprowadzić tam prąd, wodę i kanalizę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...