Skocz do zawartości

Kratka ścieków w garazu


Recommended Posts

Dzień dobry. 

 

Mam w garażu w nowym budynku wykonane podejście pod kratkę ściekową w posadzce ( centralne na środku garażu jednostanowiskowego) o średnicy 30cm, ale nie znalazłem nigdzie w sieci w jaki sposób to zabudowac żeby było szczelne i nie smierdzialo kanalizacja. Na sieci mnóstwo kratek kwadratowych z syfonem bocznym. Większość rzeczy przy wykańczanie robiłem sam i teraz zostały mi detale i ta kratka mnie merytorycznie położyła. Z góry dziękuję za porady. 

IMG_20200104_210701.jpg

Link do komentarza
57 minut temu, Jankan napisał:

Mam w garażu w nowym budynku wykonane podejście pod kratkę ściekową w posadzce ( centralne na środku garażu jednostanowiskowego) o średnicy 30cm, ale nie znalazłem nigdzie w sieci w jaki sposób to zabudowac żeby było szczelne i nie smierdzialo kanalizacja.

A to tak można podłączyć kratkę ściekową z garażu do kanalizacji?

:icon_eek:

Link do komentarza
10 minut temu, MrTomo napisał:

A to tak można podłączyć kratkę ściekową z garażu do kanalizacji?

:icon_eek:

A nie można? :) wymysl dewelopera, ale już tu miałem kilka rewolucyjnych odkryć w różnych dziedzinach budowlanych. Niestety instalacje wod kan są akurat ta gałęzią w której najsłabiej się orientuję dlatego zdecydowałem się tutaj zapytać. 

Link do komentarza
34 minuty temu, Jankan napisał:

A nie można

Jednak wychodzi na to, że można.

 

Szczerze mówiąc jestem lekko zdziwiony, bo to przecież nie tylko woda ale i oleje czy paliwo może się dostać do kanalizacji.

 

Pomijając to, będziesz musiał dać jakąś zasuwe z klapą, żeby Ci nie cofnęło ścieków do garażu.

 

 

Link do komentarza

A tam masz jakieś spadki w kierunku tego odpływu?

Generalnie tak jak piszesz, kratek w necie sporo.

 

Poszukaj jakiejś z syfonem, blokadą odorów. Nic więcej chyba nie zrobisz.

 

30cm to spora średnica.

Kratki są z reguły takie 150mmx150mm

A w tym otworze co tam się znajduje?

Kielich rury 100mm?

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Spadek jest czterostronny w kierunku kratki. W środku jest rura 200. Nie chcę kłaść płytek tylko pokryć beton impregnatem ale to tylko chyba dodatkowo komplikuje sprawę bo normalnie pod płytki daje się chyba taki kołnierz, a tutaj cokolwiek będzie ponad posadzkę to będzie blokować odpływ wody

Link do komentarza

Tak jeszcze myślę:

 

Może pokombinować coś w ten sposób?

 

https://wszystkodobasenow.pl/redukcja-pvc-krotka-kw-kz

1. Krótka redukcja 200/110

1. Krótka redukcja 200/140?

1. Krótka redukcja 200/160?

image.thumb.png.f8f7356ecfd4936b670e944dd9923ec1.png

2. Taki lub podobny odpływ z syfonem.

https://allegro.pl/oferta/kratka-sciekowa-150-150-110-apv13-7868695982

 

image.png.c86693da3ead7521658506ff6b9433ca.png

 

 

image.png.79d350803465f7f7c8b0b1fb3ea0659b.png

 

On zakończony jest kratką 150/150.

I teraz jeśli wysokością by się zgadzało, to osadzić do równa z posadzką i zalać betonem otwór (pomijam na razie aspekty techniczne jak)

Po operacji miałbyś kratkę zlicowaną z posadzką.

 

Wydaje się to jednak trochę za wysokie, 

ale może weszłoby zamiast do redukcji 200/110 np. do 200/140?

 

Nie znamy tego wymiaru niestety

 

image.png.3f0cd2746b6093261b1b0caa57fff3f1.png

 

 

albo taki dekielek na rurę 150 i coś pomyśleć o połączeniu jednego z drugim?

image.png.2441e6bab79c2e8c33b2744d15da2883.png

image.png

 

 

https://www.norson.pl/pl/oferta/wlazy/wpusty/wpust_na_rure_315.html

 

Najlepszy byłby taki, żeby był większy od Twojego otworu, wtedy łatwiej byłoby zrobić mały "frez" w posadzce i osadzić go tam.

 

 

A może zamówić lub zrobić coś na wymiar?

Ale wtedy co z syfonem?

http://www.asmetkonsorcjum.pl/galeria/odwodnienia/kratki-i-kanaly-sciekowe/

SAM_0412a-1.jpg

 

Może ma ktoś jakieś pomysły?

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Dzięki za podpowiedzi.

 

Jednak pisałem bzdury, wyjście kanalizacji to rura fi 100 zakończona kielichem o średnicy 110mm, czyli redukcji uda mi sie tu uniknac. Sama rura odpływowa jest otoczona rurą fi 300, zapewne na potrzeby wylania wokół niej chudziaka. Na chudziaku jest styropian i potem jastrych w sumie ok 20 cm od chudziaka. 

 

W sumie to co proponujecie dałoby radę, teraz tylko zastanawiam się nad wykończeniem otworu, bo z tego co widzę w interenecie, to obrabia się to raczej na poziomie robienia wylewki, ewentualnie mógłbym to ładnie wykończyć z takim kołnierzem, gdybym poszedł w kafelki, ale, ze po prostu zaimpregnowałem posadzkę farbą (jak fabra zacznie puszczać za kilka lat to może chciałbym to pokryć żywicą epoksydową, ale na razie nie mam na to budżetu za bardzo), to będę miał trochę trudniej.

 

Zastanawiałem się czy po prostu nie wypoziomować sobie kratki do poziomu posadzki, a resztę dookoła zalać betonem, wykładanie dna styropaniem raczej nie ma sensu, bo wyjdzie mi jakaś wycinanka i to się pewnie rozsypie. Warto obłożyć sam  styropian który jest na ścianach i dno folią budowalną czy nie ma to znaczenia większego?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...