Skocz do zawartości

Dom 360m2 z piwnicą budowany własnoręcznie


Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, dawid86 napisał:

Jednak nie mogę sobie wyobrazić jak niedogięta końcówka strzemiona wpływa na nośność belki.

Może nie bezpośrednio, ale:

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Strzemię_(żelbet)

 

"Strzemię (żelbet)

Elementy poprzeczne do prętów zbrojeniowych to strzemiona.

Strzemię – element zbrojenia pomocniczego w żelbecie. Stosowany jest głównie w zbrojeniu elementów prętowych (belek, słupów, łuków), rzadziej w elementach powłokowych i konstrukcjach masywnych (bryłowych)[1][2].

Zbrojenie pomocnicze układane jest zazwyczaj prostopadle do prętów zbrojenia głównego i ma za zadanie utrzymywanie tych prętów we właściwym miejscu formy. Dzięki zbrojeniu pomocniczemu można montować szkielet zbrojenia poza deskowaniem, a dopiero następnie ułożyć w jego właściwym miejscu. Strzemiona spełniają nie tylko rolę konstrukcyjno-stabilizacyjną w stosunku do szkieletu zbrojenia przed zalaniem go betonem, ale w powstałych już konstrukcjach przenoszą siły ścinające w gotowych belkach i rozpierające w słupach[3]."

Napisano

Na swoją obronę powiem tylko, że zbrojąc pierwszy wieniec na tej budowie pilnowałem tego i wszystkie strzemiona były jak w projekcie. W miedzy czasie widziałem w internecie masę filmów z różnych budów i za każdym razem strzemiona były tam takie jak zrobiłem teraz, ponadto na sąsiedniej budowie panowie z firmy robili identyczne. Więc uznałem, że tak można, a dodatkowo łatwiej się je układało. Obiecuję poprawę przy wieńcu na kolankowej ;)

 

Korzystając z obecności w temacie osób z większą wiedzą niż moja chciałem zapytać o układ zamka strzemiona wzdłuż tych belek. Gdzieś znalazłem informację i tak stosuję, że należy obracać wspomniany zamek tak, aby nie występował w jednej linii wzdłuż belki - coś na kształt spirali. Czy również wpływa to na wytrzymałość belki? Są co do tego jakieś wytyczne jak to powinno wyglądać?

9 godzin temu, animus napisał:
10 godzin temu, mhtyl napisał:

Kierownika masz olewatora. 

Kierownik może też nie wiedzieć co to jest poślizg rozciąganych strzemion. Konstruktor by wiedział.

Raczej nie jest olewatorem - bywa często na budowie i zwraca uwagę na różne rzeczy. Powiedział, że przy strzemionach dwuciętych nie ma to większego znaczenia co innego przy czterociętych.

 

9 godzin temu, animus napisał:

Mam jeszcze inne pytanie co do strzemion w podciągach, nie widziałem w nich prętów odgiętych, więc pytam czy stosujesz odpowiednio ułożone strzemiona na rozwarcie rys ukośnych w przypodporowej strefie belek?

Z filmu trudno to zauważyć. 

Nie bardzo wiem o co chodzi a nie mam czasu szukać w necie bo pędzę na budowę - jeśli można wyjaśnić troszkę bardziej łopatologicznie to chętnie odpowiem.

 

Pozdrawiam

Napisano
2 godziny temu, dawid86 napisał:

Na swoją obronę powiem tylko, że zbrojąc pierwszy wieniec na tej budowie pilnowałem tego i wszystkie strzemiona były jak w projekcie. W miedzy czasie widziałem w internecie masę filmów z różnych budów i za każdym razem strzemiona były tam takie jak zrobiłem teraz, ponadto na sąsiedniej budowie panowie z firmy robili identyczne. Więc uznałem, że tak można, a dodatkowo łatwiej się je układało. Obiecuję poprawę przy wieńcu na kolankowej ;)

To wynika z niewiedzy, połowa "budowlńców" nie ma wykształcenia w tym kierunku, to ludzie przyuczeni.

Masz projekt to patrz w niego, a nie szlajasz się gdzieś.:icon_mrgreen:

2 godziny temu, dawid86 napisał:

Korzystając z obecności w temacie osób z większą wiedzą niż moja chciałem zapytać o układ zamka strzemiona wzdłuż tych belek.

Tak obraca się i co 4 powinien się powtarzać.

Jak strzemiona nie da się obrócić, ze względu na kształt, to na etapie produkcji trzeba robić zamek w innym miejscu. 

2 godziny temu, dawid86 napisał:

Nie bardzo wiem o co chodzi a nie mam czasu szukać w necie bo pędzę na budowę - jeśli można wyjaśnić troszkę bardziej łopatologicznie to chętnie odpowiem.

program-do-obliczen-specbud-belka-zelbet

Tu masz przykładową belkę, z jednej strony belki dodatkowo pręty odgięte, z drugiej  tylko odpowiednio ułożone strzemiona na rozwarcie rys ukośnych w przypodporowej strefie belek.

Napisano

tu masz taką stronę do przybliżenia tematu:

http://chodor-projekt.net/encyclopedia/belki-zelbetowe-scinanie/

 

Oprócz wzorów sa też dość zrozumiałe wyjaśnienia dot rożnych elementow konstrukcji. Nie musisz umieć liczyć, bo to kwestia konstruktora, ale sprobować zrozumieć zasady działania warto.

Tu frag. blisko twego wątku, choć nie dokladnie taka sama sytuacja:

 

image.thumb.png.b51e1856e73139622f005b79cdb5796b.png

 

oczywiście jest tam więcej na tej witrynie i w tej części -  i warto poczytać - oprócz innych praktycznych rad na forum. 

Napisano

A już rozumiem o co chodzi - ale nie ma czegoś takiego u mnie w projekcie w żadnym podciągu. Jedynie zagęszczenie strzemion przy podporach.

Napisano

bel.thumb.jpg.aaf709860be12651dad107da30b693c8.jpg

 

 

 

Dnia 8.05.2020 o 21:23, dawid86 napisał:

"tak sobie ustaliłem i tak się bawię."

 

obraz.png.f4391c22df32568679d26b198514fcf3.png

Napisano

Nie żebym sobie nie wziął do serca tego co tu wszyscy mówili, ale film z prac został nagrany dużo wcześniej niż odbyła się tutaj ta rozmowa.

Napisano (edytowany)

Przede mną prace związane ze zbrojeniem rdzeni w ścianie kolankowej i w związku z tym mam pytanie do znawców tematu zbrojenia - co jest ważniejsze - zachowanie wymaganej w projekcie otuliny zbrojenia z betonu czy zaprojektowany rozmiar strzemion? Pytam bo według mojego projektu zarówno wieniec w stropie, rdzeń jak i wieniec na ściance kolankowej mają mieć taką samą szerokość i rozstaw prętów zbrojenia. Papier wszystko przyjmie, ale fizycznie nie da się tego wykonać zgodnie z projektem. Dlatego zamieszczam poglądowy rysunek obrazujący te dwie sytuacje w odniesieniu do wspomnianego rdzenia wychodzącego z wieńca w stropie (widok z góry) i pytam, która opcja jest lepsza? Ciemniejszy kolor to zbrojenie rdzenia. Rys.1 zachowana otulina, strzemiona węższe niż zaprojektowane, rys.2 strzemiona zgodne  projektem, pomniejszona otulina.

Mam swój typ, ale pytam zanim zacznę pracę. Pozdrawiam

 

pztanie.thumb.jpg.83746869d71ea18e0749260dea3d6eda.jpg

Edytowano przez dawid86 (zobacz historię edycji)
Napisano
8 godzin temu, animus napisał:

Według rysunku nr - 1

Trzpienie żelbetowe umieścić w środku wieńca stropu i ścianki kolankowej .

Dzięki, potwierdza to mój wybór.

Pozdrawiam

Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, dawid86 napisał:

Przegląd narzędzi do wiązania zbrojenia

A już dawno temu Ci proponowałem takie cudo :) 

Nie musisz mieć specjalnych drutów, zwykły wiązałkowy tez da radę.

Dnia 11.02.2020 o 15:49, mhtyl napisał:

 

 

 

Albo trochę droższy, 30-40 zl taki przyrząd.

i-dedra-wiazarka-zbrojen-twist-1275.jpg

 

 

 

  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...