Skocz do zawartości

Lambda, różnie po przecinku, czy dużo znaczą?


Recommended Posts

Napisano

Różnice pomiędzy wartością współczynnika lambda dla poszczególnych odmian styropianu najlepiej  przedstawić przy pomocy wartości %. Np. różnica pomiędzy styropianem DALMATYŃCZYK fasada, a styropianem TERMONIUM PLUS fasada to ok. 30% (o tyle lepiej TERMONIUM PLUS izoluje od DALMATYŃCZYKA) i taką też proporcję trzeba przełożyć na grubość ocieplenia. Mniejsza wartość lambda oznacza lepsze właściwości izolacyjne. TERMONIUM PLUS fasada przy grubości 15 cm będzie z takim samym skutkiem chronił budynek jak DALMATYŃCZYK fasada o grubości 21 cm. W tej sytuacji mamy taka sama ochronę cieplną budynku, ale przy jak różnych grubościach... Zastosowanie grubszej warstwy styropianu (tańszy ale grubszy), może okazać się w końcowym efekcie droższym rozwiązaniem po uwzględnieniu kosztów związanych z:  obróbkami blacharskimi, parapetami, sposobem wykończenia otworów okiennych, zastosowaniem odpowiedniej długości łączników mechanicznych, itp. Każdą inwestycję należy traktować indywidualnie w zależności od rozwiązań zawartych w projekcie, oczekiwań inwestora, itp. Często grubsze warstwy ocieplenia nie mogą być zastosowane z uwagi na ograniczenia wynikające z istniejącego budynku i jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie materiałów o wyższej sprawności.

Napisano
35 minut temu, Eksperci Termo Organika napisał:

najlepiej  przedstawić przy pomocy wartości %

No i konkretnie dla zacytowanych

Dnia 23.10.2019 o 13:18, mariusz1992 napisał:

0,044 i 0,031

jak to wyjdzie?

 

Czy to jeszcze zależy od producenta?

Ta sama lambda u jednego równa jest takiej samej u innego producenta?

Czy każdy definiuje sobie?

Napisano
12 minut temu, uroboros napisał:

jak to wyjdzie?

Już doczytałem :icon_rolleyes:

Dalmatyńczyk ma 0,044, a Termonium 0,031 :91_thumbsup:

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 24.10.2019 o 07:35, aaaa napisał:

nie

Bzdury na resorach to piukuś przy tym co wypisujesz. Pomiędzy  współczynnikiem 0,044 a 0,031 jest przepaś a ty gościowi piszesz że nie ma różnicy. Jedynie co to lepiej sie zastosuj do swojej złotej myśli.

Cytat

 Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.

 

Napisano

44/31 wychodzi prawie tyle samo, co 21/15. 1.419 do 1.4. Także  załóżmy że 6 cm styropianu x 200 m2 elewacji = 12m3. Tyle mniej styropianu musimy kupić na pokrycie 200 m2 elewacji.

Teraz trzeba sprawdzić cenę i jakieś oszczędności w samym "towarze" już mamy.

 

56, 49 zł/0.3 m3 (Termonium Plus) x40 = 2259.6 zł

38,79 zł/0.3 m3 (Dalmatyńczyk) x40 = 1551.6

 

Dopłacamy 708 zł na 200m2 elewacji. Potem już tylko oszczędności :)

 

Napisano
Dnia 24.10.2019 o 15:51, Eksperci Termo Organika napisał:

TERMONIUM PLUS fasada przy grubości 15 cm będzie z takim samym skutkiem chronił budynek jak DALMATYŃCZYK fasada o grubości 21 cm. W tej sytuacji mamy taka sama ochronę cieplną budynku, ale przy jak różnych grubościach...

 

17 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

44/31 wychodzi prawie tyle samo, co 21/15

Prawie robi wielką różnicę. Zacytowałem eksperta bo nie mam czasu szukać innego przykładu. Widać wyraźnie że zimniejszego materiału trzeba dać o 6 cm więcej niż cieplejszego ale już porównując te same grubości to materiału izolacyjnego suma składowych wychodzi całkiem spora. trzeba też wspomnieć że bywają przypadki gdzie ograniczają nas wymiary zewnętrzne i wtedy skazani jesteśmy na zastosowanie "cieplejszego"  a tym samym cieńszego ocielenia w porównaniu z tym "zimniejszym".

Napisano
16 godzin temu, mhtyl napisał:

 

Prawie robi wielką różnicę. Zacytowałem eksperta bo nie mam czasu szukać innego przykładu. Widać wyraźnie że zimniejszego materiału trzeba dać o 6 cm więcej niż cieplejszego ale już porównując te same grubości to materiału izolacyjnego suma składowych wychodzi całkiem spora. trzeba też wspomnieć że bywają przypadki gdzie ograniczają nas wymiary zewnętrzne i wtedy skazani jesteśmy na zastosowanie "cieplejszego"  a tym samym cieńszego ocielenia w porównaniu z tym "zimniejszym".

jak 1.419 do 1.4 :) Oczywiście, że nie zawsze mamy do czynienia z ogromna połacią ściany i jednym oknem na środku :) Tak czy inaczej - warto rozważyć czy te 708 zł to nadpłata, czy też przemyślana inwestycja?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich, z moim dziadkiem bierzemy się za remont domu z lat 1948, dziadek pomagał przy budowie domu, powierzchnia domu to około 120m2 Fundamenty z tego co nam wiadomo prawdopodobnie są betonowe a jeśli nie betonowe to beton pomieszany z różnymi domieszkami kruszywa jak to bywało na tamte czasy, fundamenty są odizolowane prawdopodobnie papą ( nie było nigdy problemu z pleśnią czy wilgocią) dom jest z piwnicą która biegnie pod trzema pomieszczeniami na parterze dwa pomieszczenia na wprost przy wejściu do piwnicy i jedno na lewo ( zejście do piwnicy jest w domu. Na podstawie parteru są betonoowe belki i od dołu z piwnicy widać jakieś metalowe części przebiegające przez całe długości piwnicy dość grube. Podłoga na parterze jest z desek i jako ocieplenie są wrzucone trociny i na to położone prawdopodobnie panele. Na piętrze (piętro było użytkowe od początku powstania domu) strop był z belek drewnianych a podłoga z desek, pod deskami było jakieś wypełnienie ( wyglądało to trochę jak ususzona słoma związana z jakimś giętkim drutem który można wyginać w palcach) w dalszej kolejności oczywiście ściany na górze, wszystko zrobione na pomieszczenia użytkowe. Mury domu są wykonane z jakiegoś białego kruszywa, miejscami z cegieł itd, ale głównie to białe kruszywo ( dziadek mówił że to po prostu biały kamień najpopularniejszy i najtańszy w tamtym okresie) to wszystko jest połączone ze sobą na zaprawie wapienno żwirowej z bardzo małą domieszką cementu, dom na pewno nie ma zbrojenia, 20-30 lat temu góra domu została całkowicie wyrównana trochę pustakami a trochę cegłami i tak dom stał praktycznie do teraz. Aktualnie dziadek zerwał cały drewniany strop i wyburzył praktycznie wszystko na górze, na połowie dawnego stropu został położony strop teriva (całość stropu to 28 belek od 4,80 - 5,40m i około 490 pustaków z keramzytu) mury zostały, wszystko dzieje się pod dachem, mury w miejscach belek zostały całkowicie skute żeby belki siedziały w całości na ścianie, mury same w sobie mają od 30-40 cm grubości, na parterze prawdopodobnie spokojnie 40 cm im bardziej w górę przy dachu tym może być mniej. Mamy w planach wkłuc się w ściany i dać zbrojeniie wieńcowe, ale zbrojenie nie będzie szło od parteru tylko od stropu który aktualnie kładziemy na górę żeby związać wszystko razem ze sobą ( ściany w miejscu zbrojenia nie będą skuwane na wylot tylko częściowo. Moje pytanie jest następujące, ostatnio naszła mnie rozkmina po założeniu połowy stropu, co jeśli mury nie wytrzymają? Dziadek mówi, że spokojnie ten mnie jeszcze przeżyje, co do fundamentów mówi, że jest pewny, ale chciałbym zasięgnąć opinii. Dodałem jakieś tam załączniki które miałem w telefonie, nie wiem czy to pomoże. received_-885501225.mp4
    • Jak wyżej  -ale. Ale,  dodaję podziękowania za  serdeczność i cierpliwość   .        
    • To i ja dziękuję za to, że jak zawsze było pięknie- uwielbiam te spotkania. Za niecały rok plizzzzzzz w czerwcu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • a Michał stojąc przy grillu o mało nie zamarzł... szacun dla Michała, nie grilla...
    • My również ślicznie dziękujemy wszystkim za spotkanie i Michałowi za organizację 🙂 Fajnie było zobaczyć, pogadać o po prostu pobyć ❤️ Do zobaczenia w przyszłym roku 😘
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...