Skocz do zawartości

Dom w spadku bez formalnego zakończenia budowy


Recommended Posts

Napisano

Witam, niedługo dostanę dom w spadku od ojca. Ma PNB, projekt oraz dziennik budowy. Budowa rozpoczęła się w 1986 roku, a ostatni wpis w DB jest z 1991 roku i odnotowuje położenie dachu i podłączenie energii elektrycznej. Brakuje tylko wpisu zakończenia budowy. Ale ojciec nie zgłosił zakończenia budowy. Potem popadł w kłopoty finansowe i nie kontynuował budowy. W latach 2004-2006 podłączył do działki wodę i kanalizację, gdyż miasto dopiero wtedy je tam poprowadzilo. Tak więc dom jest w stanie surowym zamkniętym. Czy to jest samowola budowlana, czy jak ojciec będzie chciał teraz zgłosić zakończenie budowy to urząd nie rozpocznie sprawy o samowolę?

Napisano

To nie jest samowola.
Ale pewnie trzeba będzie starać się o nowe PnB.
Masz dużo lepszą sytuację niż ja miałem kilkanaście lat temu.Miałem tylko PnB a dziennika budowy i projektu nie było. 
Ponadto będziesz musiał zdobyć wszystkie protokoły odbioru instalacji itp. 
Nie wiem czy zainteresuje się Tobą PINB czy tylko Starostwo.Mnie PINB trochę przeczołgało ale w sumie załatwiło się wszystko bez problemu.

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Tylko teraz jak nawet znajdę tego kierownika to przeciez przerwa w budowie trwa od 1991 roku czyli mogą się doczepić że przez tyle lat nic nie było robione. Co do przyłączy to jak je ojciec robił to były odbierane przez wodociągi (woda plus kanalizację) więc odbiory ma.

Napisano

Jeśli nie znajdziesz kierownika to musisz szukać następnego,ja tak miałem bo "mój" zmarł.
Że "doczepią się" to jest pewne bo wątpię czy znajdziesz kierownika który za te lata uzupełni Ci dziennik.

Tak jak napisał wyżej kolega szukaj kierownika budowy.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 15.10.2019 o 15:56, tomek855 napisał:

Dzięki za odpowiedź. Tylko teraz jak nawet znajdę tego kierownika to przeciez przerwa w budowie trwa od 1991 roku czyli mogą się doczepić że przez tyle lat nic nie było robione. Co do przyłączy to jak je ojciec robił to były odbierane przez wodociągi (woda plus kanalizację) więc odbiory ma.

Jak nie znajdziesz to inwestor musi ustanowić innego. Inwestor! Czyli de facto właściciel. A nowy kierownik budowy ze wszystkim sobie poradzi. Mój Ś.P. szwagier, kierownik wielu budów, wyprowadzał wiele budynków ze stanu lat 80-tych ubiegłego wieku, więc co nieco wiem na ten temat. Wszystko się da załatwić i wcale nie za łapówki. Urzędnikom też zależy, aby takie sprawy prawnie wyprowadzić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...