Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć.

Mam następujące pytanie. Zamówiłem domek narzędziowy i wykonawca wykonał go z zastosowaniem papy tekturowej na dachu. Chciałbym docelowo aby znalazł się na nim gont. Jednak w zaleceniach jednego z producentów przeczytałem, żeby nie stosować gontów na papę tekturową. Co o tym myślicie? Czy mimo to założyć gont na tę papę? Czy może poczekać aż ta papa się zużyje i dopiero wtedy dać lepszą papę plus gont? 

Dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

A po czym poznasz, że papa się zużyła?

Jak Ci wszystko zaleje?

 

Napisano
14 minut temu, Cliverllaro napisał:

 Jednak w zaleceniach jednego z producentów przeczytałem, żeby nie stosować gontów na papę tekturową. Co o tym myślicie?  

Myślicie, że producent wie co robi. Z czego ten domek, drewniany? Papa tekturowa to węglowodory, przy drewnie to nieporozumienie.

Napisano

Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, to moja pierwsza taka "budowla". Też mi się wydaje, że coś nie gra z tym pokryciem dachu.. Czy moglibyście doradzić jakieś najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji?

Napisano

Najlepsze będzie... inne. Nie, to nie żart. Każde pokrycie nieaktywne chemicznie będzie lepsze. Gont, blacha, dachówka... Żadne nie będzie wydzielać "aromatów" w letnie popołudnie tak jak papa.

Napisano
1 godzinę temu, Cliverllaro napisał:

Jednak w zaleceniach jednego z producentów przeczytałem, żeby nie stosować gontów na papę tekturową. Co o tym myślicie?

Myśle, że ten sam producent poleca jednak papę, która zastosować.

Pod gont musisz dac podkład, niekoniecznie papę.

Jesli pokrycie masz zrobione szczelnie, i nie jest starsze niz 6 mcy zostawilbym tą papę którą masz

Napisano
42 minuty temu, Cliverllaro napisał:

Dach jest wykonany z desek o szerokości ok 10-15cm szerekości. Czyli mam zerwać tą papę tekturową i na deski przybić gonty? Czy dać pod gonty jakąś izolację?

Jeśli to jest domek tylko na narzędzia czyli obiekt nieogrzewany i mało szczelny, to żadnego podkładu bym nie dawał. 

4 minuty temu, MrTomo napisał:

 Pod gont musisz dac podkład,  

Z jakiego powodu "musisz"?

Napisano
16 minut temu, MrTomo napisał:

Myśle, że ten sam producent poleca jednak papę, która zastosować.

Pod gont musisz dac podkład, niekoniecznie papę.

Jesli pokrycie masz zrobione szczelnie, i nie jest starsze niz 6 mcy zostawilbym tą papę którą masz

Papa została położona przez Wykonawcę domku w środę. Pada u nas przez ostatnie dni i nie zauważyłem przecieków. Pierwotnie chciałem na tę papę położyć gont, ale znalazłem informację o tym by nie stosować papy tekturowej jako podkład. Czy mam rozumieć, że skoro papa tekturową jest świeżo zamontowana, to może ona być użyta jako podkład? Czy pozostawienie jej pod gontem może mieć jakieś przykre konsekwencje w przyszłości? Na pewno pozostawienie jej byłoby dla mnie mniej czasochłonne.

Napisano
9 minut temu, Cliverllaro napisał:

Papa została położona przez Wykonawcę domku w środę.  

Więc dlaczego nie uzgodniłeś z wykonawcą położenia gontu? 

21 minut temu, MrTomo napisał:

Żeby nie zalało narzędzi jakby co

 

Jakby co? Uważasz, że gont ma postać sita?

To może jeszcze jakie dwie warstwy folii i blachę pod spód?

Będzie pewniej. Miotła nie zamoknie.

Napisano

Na tą papę możesz spokojnie ułożyć gont.  Z papy masz zrobione tzw wstępne krycie i na to układasz bez problemu gont.

Napisano
42 minuty temu, retrofood napisał:

Jakby co?

Jakby coś zerwała lub uszkodziło gont.

Według Ciebie ma zerwać papę?

 

Gont też gontowi nie równy.

Jeden ma 5-6mm inny 2-3mm

 

Kladź na to co masz.

Miłej niedzieli

Napisano
16 minut temu, MrTomo napisał:

Kladź na to co masz.

Ta papierowa papa to trochę mało , mogłaby od biedy być , ja bym jednak dołożył jeszcze podkładową .

Napisano
21 minut temu, MrTomo napisał:

Jakby coś zerwała lub uszkodziło gont.

 

No cóż, mam inne zdanie, czyli pozostaniemy każdy ze swoim.

 

PS. Nawet halny w górach ma niewielkie szanse zerwania prawidłowo położonego gontu, a o dachach cepów nizinnych nawet nie ma co wspominać. Tym bardziej na dachach domków narzędziowych. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...