Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć.

Mam następujące pytanie. Zamówiłem domek narzędziowy i wykonawca wykonał go z zastosowaniem papy tekturowej na dachu. Chciałbym docelowo aby znalazł się na nim gont. Jednak w zaleceniach jednego z producentów przeczytałem, żeby nie stosować gontów na papę tekturową. Co o tym myślicie? Czy mimo to założyć gont na tę papę? Czy może poczekać aż ta papa się zużyje i dopiero wtedy dać lepszą papę plus gont? 

Dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

A po czym poznasz, że papa się zużyła?

Jak Ci wszystko zaleje?

 

Napisano
14 minut temu, Cliverllaro napisał:

 Jednak w zaleceniach jednego z producentów przeczytałem, żeby nie stosować gontów na papę tekturową. Co o tym myślicie?  

Myślicie, że producent wie co robi. Z czego ten domek, drewniany? Papa tekturowa to węglowodory, przy drewnie to nieporozumienie.

Napisano

Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, to moja pierwsza taka "budowla". Też mi się wydaje, że coś nie gra z tym pokryciem dachu.. Czy moglibyście doradzić jakieś najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji?

Napisano

Najlepsze będzie... inne. Nie, to nie żart. Każde pokrycie nieaktywne chemicznie będzie lepsze. Gont, blacha, dachówka... Żadne nie będzie wydzielać "aromatów" w letnie popołudnie tak jak papa.

Napisano
1 godzinę temu, Cliverllaro napisał:

Jednak w zaleceniach jednego z producentów przeczytałem, żeby nie stosować gontów na papę tekturową. Co o tym myślicie?

Myśle, że ten sam producent poleca jednak papę, która zastosować.

Pod gont musisz dac podkład, niekoniecznie papę.

Jesli pokrycie masz zrobione szczelnie, i nie jest starsze niz 6 mcy zostawilbym tą papę którą masz

Napisano
42 minuty temu, Cliverllaro napisał:

Dach jest wykonany z desek o szerokości ok 10-15cm szerekości. Czyli mam zerwać tą papę tekturową i na deski przybić gonty? Czy dać pod gonty jakąś izolację?

Jeśli to jest domek tylko na narzędzia czyli obiekt nieogrzewany i mało szczelny, to żadnego podkładu bym nie dawał. 

4 minuty temu, MrTomo napisał:

 Pod gont musisz dac podkład,  

Z jakiego powodu "musisz"?

Napisano
16 minut temu, MrTomo napisał:

Myśle, że ten sam producent poleca jednak papę, która zastosować.

Pod gont musisz dac podkład, niekoniecznie papę.

Jesli pokrycie masz zrobione szczelnie, i nie jest starsze niz 6 mcy zostawilbym tą papę którą masz

Papa została położona przez Wykonawcę domku w środę. Pada u nas przez ostatnie dni i nie zauważyłem przecieków. Pierwotnie chciałem na tę papę położyć gont, ale znalazłem informację o tym by nie stosować papy tekturowej jako podkład. Czy mam rozumieć, że skoro papa tekturową jest świeżo zamontowana, to może ona być użyta jako podkład? Czy pozostawienie jej pod gontem może mieć jakieś przykre konsekwencje w przyszłości? Na pewno pozostawienie jej byłoby dla mnie mniej czasochłonne.

Napisano
9 minut temu, Cliverllaro napisał:

Papa została położona przez Wykonawcę domku w środę.  

Więc dlaczego nie uzgodniłeś z wykonawcą położenia gontu? 

21 minut temu, MrTomo napisał:

Żeby nie zalało narzędzi jakby co

 

Jakby co? Uważasz, że gont ma postać sita?

To może jeszcze jakie dwie warstwy folii i blachę pod spód?

Będzie pewniej. Miotła nie zamoknie.

Napisano

Na tą papę możesz spokojnie ułożyć gont.  Z papy masz zrobione tzw wstępne krycie i na to układasz bez problemu gont.

Napisano
42 minuty temu, retrofood napisał:

Jakby co?

Jakby coś zerwała lub uszkodziło gont.

Według Ciebie ma zerwać papę?

 

Gont też gontowi nie równy.

Jeden ma 5-6mm inny 2-3mm

 

Kladź na to co masz.

Miłej niedzieli

Napisano
16 minut temu, MrTomo napisał:

Kladź na to co masz.

Ta papierowa papa to trochę mało , mogłaby od biedy być , ja bym jednak dołożył jeszcze podkładową .

Napisano
21 minut temu, MrTomo napisał:

Jakby coś zerwała lub uszkodziło gont.

 

No cóż, mam inne zdanie, czyli pozostaniemy każdy ze swoim.

 

PS. Nawet halny w górach ma niewielkie szanse zerwania prawidłowo położonego gontu, a o dachach cepów nizinnych nawet nie ma co wspominać. Tym bardziej na dachach domków narzędziowych. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...