Skocz do zawartości

Ocieplenie strychu


marcinso

Recommended Posts

Napisano

Witam

Chciałbym ocieplić strych jednak moim problemem jest to że mam tylko zwykły szkielet dachu do którego przykręcona jest blacha. Da się to jakoś wykonać. Ocieplenie chciałbym wykonać wełną.

Napisano
  Dnia 18.09.2019 o 20:54, marcinso napisał:

mam tylko zwykły szkielet dachu

Rozwiń  

Jak wygląda  ten "szkielet"? wymiary krokwi, ich stan...

 

  Dnia 19.09.2019 o 07:04, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

(jaka blacha i na czym , jakie nachylenie itd).

Rozwiń  

 

 

  Dnia 19.09.2019 o 08:07, doncorleone napisał:

piany do stosowania zamiast welny

Rozwiń  

Owszem, są takie piany, bardzo szybko "układane", na pełne deskowanie, póki co - droższe, niż wełna...

Napisano

A ten strych to w jakim celu chcesz ocieplać?

Ma służyć jako poddasze użytkowe?

Jeśli nie to ociepl strop.

 

Jeśli tak, to aby zrobić to porządnie czeka cię po mojemu zdjęcie blachy.

Na krokwie musisz dać membranę paroprzepuszczalną, kontrłaty, łaty i dopiero blachę.

lepszym rozwiązaniem byłoby pełne deskowanie pokryte papą i na to łaty i blacha.

Trzeba uwzględnić też kwestię wentylacji dachu (szczelina).

 

Napisano
  Dnia 20.09.2019 o 08:18, MrTomo napisał:

A ten strych to w jakim celu chcesz ocieplać?

Ma służyć jako poddasze użytkowe?

Jeśli nie to ociepl strop.

Rozwiń  

Otóż to!

 

W przeciwnym razie, żeby to zrobić prawidłowo, należałoby "ruszyć" blachę...

  Dnia 20.09.2019 o 08:18, MrTomo napisał:

Trzeba uwzględnić też kwestię wentylacji dachu (szczelina).

Rozwiń  

Również należałoby pomyśleć o wentylacji powstałego strychu.

Napisano

102821-1%20gk%201.jpg

Jest firma Recticel Izolacje, która ma dedykowane rozwiązania z płyt PIR. Jednym z takich produktów są płyty Eurothane G.

 

Cytuję z artykułu ukrytego pod linkiem

"Eurothane G to twarde płyty poliuretanowe PIR jednostronnie pokryte płytą kartonowo-gipsową. Między warstwą poliuretanu i gipsu znajduje się warstwa paroizolacji"

 

Napisano

Witam 

 

Nie określiłeś czy będzie to poddasze użytkowe czy też nieużytkowe. W przypadku poddasza nieużytkowego najlepszym rozwiązaniem jest ułożenie wełny na stropie. W przypadku gdy zamierzasz adaptować poddasze na mieszkalne to dobrze byłoby wykonać to raz a dobrze  czyli ułożyć na krokwiach np. membranę wiatroizolacyjną wysokoparoprzepuszczalną a następnie łaty kontrłaty i blacha lub dachówka. 
W tym przypadku ewentualnie możesz rozważyć zastosowanie tzw. półśrodka" jeżeli nie chce ruszać dachu. Wówczas membrana pasami rozwinięta między krokwiami odsunięta od blachy na conajmniej 3-6cm. Membranę wywinąć na boki krokwi. Między krokwie izolacje z rolki np. TOPROCK SUPER, a pod krokwie np. płyty SUPERROCK.

Od strony pomieszczeń ogrzewanych możesz dać folię paroizolacyjną i następnie płyta gk.

Powinieneś jednak od strony blachy zapewnić żeby szczelina była wentylowana i tak by przenikająca para wodna mogła swobodnie ujść. 
Musisz jednak wiedzieć że w przypadku nieszczelności dachu drewno będzie narażone na kontakt z wilgocią a wiadomo drewno wody nie lubi. Dlatego też skłaniałbym się by w twoim przypadku wykonać warstwy dachu poprawnie zgodnie ze sztuką budowlaną. 
 

Napisano
  Dnia 19.09.2019 o 09:42, uroboros napisał:

Jak wygląda  ten "szkielet"? wymiary krokwi, ich stan...

 

 

 

Owszem, są takie piany, bardzo szybko "układane", na pełne deskowanie, póki co - droższe, niż wełna...

Rozwiń  

Ale czy twoim zdaniem jest to warte rozwazenia przy budowie? Tam jeszcze nizej jeden kolega cos pisal o pozarze...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...