Skocz do zawartości

Ocieplenie strychu


marcinso

Recommended Posts

Napisano

Witam

Chciałbym ocieplić strych jednak moim problemem jest to że mam tylko zwykły szkielet dachu do którego przykręcona jest blacha. Da się to jakoś wykonać. Ocieplenie chciałbym wykonać wełną.

Napisano
12 godzin temu, marcinso napisał:

mam tylko zwykły szkielet dachu

Jak wygląda  ten "szkielet"? wymiary krokwi, ich stan...

 

2 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

(jaka blacha i na czym , jakie nachylenie itd).

 

 

1 godzinę temu, doncorleone napisał:

piany do stosowania zamiast welny

Owszem, są takie piany, bardzo szybko "układane", na pełne deskowanie, póki co - droższe, niż wełna...

Napisano

A ten strych to w jakim celu chcesz ocieplać?

Ma służyć jako poddasze użytkowe?

Jeśli nie to ociepl strop.

 

Jeśli tak, to aby zrobić to porządnie czeka cię po mojemu zdjęcie blachy.

Na krokwie musisz dać membranę paroprzepuszczalną, kontrłaty, łaty i dopiero blachę.

lepszym rozwiązaniem byłoby pełne deskowanie pokryte papą i na to łaty i blacha.

Trzeba uwzględnić też kwestię wentylacji dachu (szczelina).

 

Napisano
3 godziny temu, MrTomo napisał:

A ten strych to w jakim celu chcesz ocieplać?

Ma służyć jako poddasze użytkowe?

Jeśli nie to ociepl strop.

Otóż to!

 

W przeciwnym razie, żeby to zrobić prawidłowo, należałoby "ruszyć" blachę...

3 godziny temu, MrTomo napisał:

Trzeba uwzględnić też kwestię wentylacji dachu (szczelina).

Również należałoby pomyśleć o wentylacji powstałego strychu.

Napisano

102821-1%20gk%201.jpg

Jest firma Recticel Izolacje, która ma dedykowane rozwiązania z płyt PIR. Jednym z takich produktów są płyty Eurothane G.

 

Cytuję z artykułu ukrytego pod linkiem

"Eurothane G to twarde płyty poliuretanowe PIR jednostronnie pokryte płytą kartonowo-gipsową. Między warstwą poliuretanu i gipsu znajduje się warstwa paroizolacji"

 

Napisano

Witam 

 

Nie określiłeś czy będzie to poddasze użytkowe czy też nieużytkowe. W przypadku poddasza nieużytkowego najlepszym rozwiązaniem jest ułożenie wełny na stropie. W przypadku gdy zamierzasz adaptować poddasze na mieszkalne to dobrze byłoby wykonać to raz a dobrze  czyli ułożyć na krokwiach np. membranę wiatroizolacyjną wysokoparoprzepuszczalną a następnie łaty kontrłaty i blacha lub dachówka. 
W tym przypadku ewentualnie możesz rozważyć zastosowanie tzw. półśrodka" jeżeli nie chce ruszać dachu. Wówczas membrana pasami rozwinięta między krokwiami odsunięta od blachy na conajmniej 3-6cm. Membranę wywinąć na boki krokwi. Między krokwie izolacje z rolki np. TOPROCK SUPER, a pod krokwie np. płyty SUPERROCK.

Od strony pomieszczeń ogrzewanych możesz dać folię paroizolacyjną i następnie płyta gk.

Powinieneś jednak od strony blachy zapewnić żeby szczelina była wentylowana i tak by przenikająca para wodna mogła swobodnie ujść. 
Musisz jednak wiedzieć że w przypadku nieszczelności dachu drewno będzie narażone na kontakt z wilgocią a wiadomo drewno wody nie lubi. Dlatego też skłaniałbym się by w twoim przypadku wykonać warstwy dachu poprawnie zgodnie ze sztuką budowlaną. 
 

Napisano
Dnia 19.09.2019 o 11:42, uroboros napisał:

Jak wygląda  ten "szkielet"? wymiary krokwi, ich stan...

 

 

 

Owszem, są takie piany, bardzo szybko "układane", na pełne deskowanie, póki co - droższe, niż wełna...

Ale czy twoim zdaniem jest to warte rozwazenia przy budowie? Tam jeszcze nizej jeden kolega cos pisal o pozarze...

Napisano
1 godzinę temu, robson33 napisał:

jakies przykre doswiadczenia? czy chodzi ze sie lepiej pali od welny  w razie 'w' ?

Do znajomego straż pożarna przyjechała żeby tylko dogasić i rozgarnąć pogorzelisko .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...