Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Przymierzam się do wykonani wylewki na poddaszu.

Zgodnie z projektem wylewka ma mieć grubość 10 cm (5 styropian + 5 beton)

W mim domu skosy dachu zaczynają się już od murłaty. Poza tym na poddaszy mam 10 słupów drewnianych.

1. Pytanie: Jak zabezpieczyć murłaty oraz drewniane słupy konstrukcyjne pod wylewkę.

Aktualnie mam firm która wykonuje ocieplenie dachu granulatem celulozowym.

Na krokwie nabijane sż wzdłuż łaty. Na te łaty przybijana specjalna folia pod która będzie wpuszczana celuloza a na nią jeszcze raz łaty.

Panuje zabudowę płytami G-K przybijanymi bezpośrednio na te ostatnie łaty. 

Więźba dachowa niby jest suszona ale zawsze to świeża konstrukcja i boje się że może jeszcze trochę pracować.

2. Jaki materiał zastosować aby uniknąć pęknięć na łączeniach płyt?

Dziękuję

 

poddasze1.jpg

poddasze2.jpg

Link do komentarza

Można wykonać wylewkę systemem gospodarczym.

https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/21190-wykonanie-30-m2-wylewki-betonowej-krok-po-kroku

Można też skorzystać z gotowych formuł producentów chemii budowlanej.

 

Poniżej jest film na temat wylewki, ale zwróć uwagę w komentarzach na kanale YouTube na wypowiedzi użytkowników: stefan2825 oraz hubertus wawrinek.

 

 

Link do komentarza

Dziękuję bardzo za podpowiedź.

A jak się ma kwestia dylatacji?

Powierzchnia  poddasza to prawie 200 m (16 x 12)

Jak w moim przypadku powinno się rozkładać dylatacje?

Zakładam że z łat dystansowych ( do których będę nawiązywał poziom wylewki)  nabijanych na strop utworze pasy o szerokości np.2 m.

Czy jeśli nie będę wyciągać tych łat to można je uznać za wystarczającą dylatację? 

Czy raczej powinno się takie łaty wyciągać i w ich miejsce wkładać taśmę dylatacyjną?

Pozdrawiam

Link do komentarza

Dzień dobry,

 

jeśli chciałby Pan zrobić wylewkę z miksokreta, to rekomendujemy gotowe spoiwo webefloor FIBROCEM. Jest to mocniejsze rozwiązanie. Zawiera już włókna i polimery. Więcej informacji, wraz z filmami, znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/jastrychy-cementowe/weberfloor-fibrocem

 

Jeśli chodzi o dylatacje obwodowe wokół ścian, komina, wzdłuż murłaty, wokół słupów. Rekomendujemy grubość 1 cm. W osi słupów należy w jastrychu naciąć dylatacje + dylatacje poprzeczne dzielące jastrych na pola prostokątne o proporcji boków 1:1,5. Powierzchnia pola dylatacyjnego nie większa niż 25 m2.

 

Sposób wykonania dylatacji jak na filmie, który tu został opublikowany.

 

Po wykonaniu bezwzględna pielęgnacja jastrychu. Można ją wykonać wg. poradnika > https://www.pl.weber/blog/podlogi-i-posadzki/pielegnacja-jastrychu-betonowego-w-trakcie-upalow

 

Zachęcamy do kontaktu. Pozdrawiamy!

Link do komentarza

Mi wykonawca posadzki przemysłowej oprócz wymaganych dylatacji przy drzwiach i na większych powierzchniach w salonie robił również dylatacje przy słupach czy kominach( ostrych rogach wychodzących poza obrys ścian.
Ty również masz nieco słupów od których może pójść pajączek ale jeśli na to przyjdzie wykończenie to pewnie mniejsze będzie ich znaczenie.
Ja mieć musiałem bo podłoga była na gotowo.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza

Szanowny Panie, w Pana przypadku optymalnym rozwiązaniem będzie wylewka anhydrytowa produkowana na bazie spoiw firmy Knauf w technologii „transmix”.

 

Dlaczego?

  • Po pierwsze w sytuacji, gdy skos dachu praktycznie „schodzi” do stropu dużo łatwiej będzie aplikować i układać wylewki o właściwościach samopoziomujących.
  • Po drugie, sposób pompowania wylewki i dostawa samego materiału odbywa się bez zbędnego bałaganu na budowie.
  • Po trzecie, może Pan zwiększyć grubość warstwy izolacji termicznej do 6 cm kosztem wylewki, której grubość 4 cm w tym przypadku będzie wystarczająca.

Jeżeli poddasze będzie pełniło funkcje tzw. pomieszczeń gospodarczych o niewielkim obciążeniu ruchem pieszym, to proponujemy lekko przeszlifować powierzchnię wylewki do uzyskania jednolitej barwy/struktury i zagruntowanie środkiem gruntujący Knauf Estrichgrund. Taka forma wykończenia zabezpieczy wylewkę przed ścieraniem i pyleniem.  

 

Słupy i murłaty należy oddzielić od wylewki za pomocą brzegowych taśm dylatacyjnych, np. Knauf 8/100.

 

Gdyby chciał Pan uzyskać więcej szczegółowych informacji, to zachęcamy do kontaktu z Product Managerem systemów podłogowych Knauf. Kontakt: Leszek Rudek, tel. 601964634. Pozdrawiamy, Knauf

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...