Skocz do zawartości

Gładzie ściany sufit plus płyty regipsowe


Recommended Posts

Napisano

Witam proszę o poradę odnośnie gładzi 

Chcę odświeżyć ściany ale farba odchodziła zerwałem farbe że scian pytanie jest takie czy na takie ściany mogę kłaść po wcześniejszym uzupełnienu ubytków i gruntowaniu . Gruntem akryl putz regular następnie finish . Czy trzeba będzie zrywać dalej 

 

Następną sprawa czy zrywać farbe z sciany z regipsu czy tylko gdzie odchodzi i położyć na te miejsca gładź  i pomalować po wcześniejszym gruntowaniu ściany 

 

Mam zamiar używać produktów akryl putz . 

20190831_134717.jpg

20190831_134723.jpg

20190831_134727.jpg

20190831_134736.jpg

Napisano

Zerwij to co złazi , to co nie złazi to i tak nie zdejmiesz , w trakcie szpachlowania i malowania może zacząć puchnąć ale nie musi .Gruntuj i szpachluj , Acryl Putz niektórzy sobie chwalą , ja pracuje na innych materiałach ale to kwestia przyzwyczajenia .

Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

Zerwij to co złazi , to co nie złazi to i tak nie zdejmiesz , w trakcie szpachlowania i malowania może zacząć puchnąć ale nie musi .Gruntuj i szpachluj , Acryl Putz niektórzy sobie chwalą , ja pracuje na innych materiałach ale to kwestia przyzwyczajenia .

Wielkie dzięki za pomoc . Choć mam pytanie odnośnie regipsu czy zrywać całość  czy tylko gdzie odchodzi bo nie chcę zbytnio narobić szkód . A nie wszędzie odchodzi a farba trzyma 

Napisano
8 godzin temu, Major669 napisał:

Tak farba odchodzi od regipsu.

Nie od regipsu, tylko od gipsu... gładzi gipsowej źle zagruntowanej przed malowaniem i okazało się, że ta gładź jest słabsza od farby, która wykańcza ścienę... puszcza najsłabsze element...

A farba dobrze trzyma w miejscach, które - przypadkiem - są odpowiednio wykonane...

 

Czyli - zerwać wszystko, nawet "gwałcąc" ścianę, odkurzyć, zagruntować, ponownie położyć gładź, doszlifować, zagruntować i... pomalować!

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,
Odpowiednie przygotowanie podłoża sprawi, że remont będzie łatwiejszy i szybszy. Należy dokładnie usunąć luźne powłoki malarskie jednocześnie uważając przy tym, aby szpachelką lub zdzierakiem nie uszkodzić dodatkowo ściany. Jeżeli powłoka mocno trzyma się podłoża, to nie ma konieczności jej usuwania na siłę, gdyż może to osłabić konstrukcję. Proszę również pamiętać o dokładnym odpyleniu ścian oraz usunięciu zabrudzeń z podłogi, aby w trakcie pracy kurz nie unosił się na powierzchnię roboczą. Do gruntowania zalecam wykorzystać grunt głęboko penetrujący Śnieżka Acryl-Putz® GU41. Zastosowanie gotowej masy szpachlowej Śnieżka Acryl-Putz® RG 21 Regular oraz FS 20 Finish jest rozwiązaniem, które pozwoli Panu na uzyskanie równej i gładkiej powierzchni.

Napisano
Dnia 31.08.2019 o 14:41, Major669 napisał:

Tak farba odchodzi od regipsu.  Zrywać całość  ?

20190831_143935.jpg

 

Najpierw należałoby ustalić przyczynę dlaczego tak się dzieje. Rozwarstwianie się płyty g/k nie dzieje się przypadkiem, to nie jest normalne. I nie musi być skutkiem złego malowania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, jakie kołki użyć do zawieszenia szyny pod szafki wiszące, jeśli do żelbetonu mam dystans około 4 cm? Ten dystans to 2 płyty g-k, gładź i sporo kleju - było dane tak, w celu wyrównania ściany w bloku. Oryginalny plan nie przewidywał wieszania szafek na tej ścianie. Dlatego tak elegancko zrobione.   Fischer duopower 10x80 da radę czy to będzie za mało? W najgłębszym punkcie kołek byłby tylko w 3-4cm w żelbetonie, a reszta w gipsie.
    • Analizowałem przyczynę zawilgocenia tej wełny ("wełna była cała mokra"), wspominał pan o obecności papy w posadzce. Jej wysoki współczynnik oporu dyfuzyjnego (Sd) wskazuje, że jest to materiał niemal paroszczelny.   Więc jak?   W związku z tym pomyślałem, że ułożono wełnę  stroną z papą do góry, co  uniemożliwiło jakiekolwiek odparowanie wilgoci.   Po doprecyzowaniu okazało się jednak, że czarny materiał nie jest papą, lecz welonem szklanym. Jest to warstwa w pełni paroprzepuszczalna, umożliwiająca swobodne przenikanie pary wodnej.   To wyjaśnia, dlaczego wilgoć mogła wnikać w strukturę materiału i powodować jego zawilgocenie.   Jakie warstwy leżały jeszcze na posadzce?     Ale warunki się nie zmieniły.  
    • Raczej nie będzie pan mógł tego robić bez uzgodnienia z konserwatorem. Wpis do ewidencji zabytków oznacz, że w bardzo wielu przypadkach wymagane będzie jednak uzyskanie pozwolenia  w starostwie powiatowym i w ramach tej procedury uzgodnienie prac z konserwatorem. Dotyczy to choćby ocieplenia elewacji. Jak i tym bardziej prac które w "zwykłym' budynku (bez wpisu do ewidencji) wymagały przynajmniej zgłoszenia robót (dobudowa ogrodu zimowego) albo i pozwolenia na rozbudowę (taras na piętrze).  Tu wykorzystywany jest Art. 30 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane 7. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust. 5, obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia, jeżeli ich realizacja może naruszać ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub spowodować: 1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia; 2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków; 3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych; 4) wprowadzenie, utrwalenie, zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.  Podkreślenie dodałem sam. Chodzi o to, że skoro władze lokalne podjęły decyzję o wpisaniu jakiegoś obiektu (budynku) do ewidencji zabytków, to mają pełne prawo żądać uzyskania pozwolenia (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami) na prace, które wpływałyby na stan tego zabytku. Nie mają takiego obowiązku, ale wychodzi na to, że z takiego prawa chętnie korzystają.  Proszę porównać chociażby tu: https://www.eporady24.pl/ocieplenie-domu-wpisanego-do-gminnej-ewidencji-zabytkow,pytania,8,112,28398.html https://www.prawo-budowlane.info/termomodernizacja-budynku-zabytkowego,396,material_prawo_budowlane.html
    • W pierwotnej księdze (całego domu) jest zapis w rubryce 2.3 wlaściciel wyodrebnionego lokalu udział jest określone w pkt 3 Wielkośc udziału w nieruchomości wspólnej którą stanowi grunt oraz cześć budynku i urządzenia nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - wielkość udziałów 43/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania   i drugi 57/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania.
    • Jeżeli rzeczywiście ułożono taką wełnę to ona w ogóle nie powinna być ułożona w podłodze. Ona nie osiadła pod ciężarem wylewki? Ta czarna warstwa (welon szklany) nie pełni zaś roli izolacji przeciwwilgociowej. Krótko mówiąc w żaden sposób jej nie zastępuje.  W takim miejscu należało położyć przynajmniej dwie warstwy grubej, atestowanej folii podłogowej z polietylenu (PE). Najlepiej bez połączeń. Jak nie da się ich uniknąć to z szerokimi zakładami (przynajmniej 30 cm) i sklejonymi. Na to twardy styropian o obniżonej nasiąkliwości albo XPS.  Wełna w takim miejscu, przy dużej ilości wilgoci, to proszenie się o kłopoty.   Ponawiam pytanie o izolację poziomą fundamentu i jej połączenie z izolacją podłogi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...