Skocz do zawartości

Gładzie ściany sufit plus płyty regipsowe


Recommended Posts

Napisano

Witam proszę o poradę odnośnie gładzi 

Chcę odświeżyć ściany ale farba odchodziła zerwałem farbe że scian pytanie jest takie czy na takie ściany mogę kłaść po wcześniejszym uzupełnienu ubytków i gruntowaniu . Gruntem akryl putz regular następnie finish . Czy trzeba będzie zrywać dalej 

 

Następną sprawa czy zrywać farbe z sciany z regipsu czy tylko gdzie odchodzi i położyć na te miejsca gładź  i pomalować po wcześniejszym gruntowaniu ściany 

 

Mam zamiar używać produktów akryl putz . 

20190831_134717.jpg

20190831_134723.jpg

20190831_134727.jpg

20190831_134736.jpg

Napisano

Zerwij to co złazi , to co nie złazi to i tak nie zdejmiesz , w trakcie szpachlowania i malowania może zacząć puchnąć ale nie musi .Gruntuj i szpachluj , Acryl Putz niektórzy sobie chwalą , ja pracuje na innych materiałach ale to kwestia przyzwyczajenia .

Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

Zerwij to co złazi , to co nie złazi to i tak nie zdejmiesz , w trakcie szpachlowania i malowania może zacząć puchnąć ale nie musi .Gruntuj i szpachluj , Acryl Putz niektórzy sobie chwalą , ja pracuje na innych materiałach ale to kwestia przyzwyczajenia .

Wielkie dzięki za pomoc . Choć mam pytanie odnośnie regipsu czy zrywać całość  czy tylko gdzie odchodzi bo nie chcę zbytnio narobić szkód . A nie wszędzie odchodzi a farba trzyma 

Napisano
8 godzin temu, Major669 napisał:

Tak farba odchodzi od regipsu.

Nie od regipsu, tylko od gipsu... gładzi gipsowej źle zagruntowanej przed malowaniem i okazało się, że ta gładź jest słabsza od farby, która wykańcza ścienę... puszcza najsłabsze element...

A farba dobrze trzyma w miejscach, które - przypadkiem - są odpowiednio wykonane...

 

Czyli - zerwać wszystko, nawet "gwałcąc" ścianę, odkurzyć, zagruntować, ponownie położyć gładź, doszlifować, zagruntować i... pomalować!

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,
Odpowiednie przygotowanie podłoża sprawi, że remont będzie łatwiejszy i szybszy. Należy dokładnie usunąć luźne powłoki malarskie jednocześnie uważając przy tym, aby szpachelką lub zdzierakiem nie uszkodzić dodatkowo ściany. Jeżeli powłoka mocno trzyma się podłoża, to nie ma konieczności jej usuwania na siłę, gdyż może to osłabić konstrukcję. Proszę również pamiętać o dokładnym odpyleniu ścian oraz usunięciu zabrudzeń z podłogi, aby w trakcie pracy kurz nie unosił się na powierzchnię roboczą. Do gruntowania zalecam wykorzystać grunt głęboko penetrujący Śnieżka Acryl-Putz® GU41. Zastosowanie gotowej masy szpachlowej Śnieżka Acryl-Putz® RG 21 Regular oraz FS 20 Finish jest rozwiązaniem, które pozwoli Panu na uzyskanie równej i gładkiej powierzchni.

Napisano
Dnia 31.08.2019 o 14:41, Major669 napisał:

Tak farba odchodzi od regipsu.  Zrywać całość  ?

20190831_143935.jpg

 

Najpierw należałoby ustalić przyczynę dlaczego tak się dzieje. Rozwarstwianie się płyty g/k nie dzieje się przypadkiem, to nie jest normalne. I nie musi być skutkiem złego malowania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...