Skocz do zawartości

Beton architektoniczny, plamy


Recommended Posts

Napisano

Kiedy to było ułożone? Czy jest to na zewnętrznej, nie działowej ścianie?Co jest po drugiej strony ściany? I czy tylko w tym miejscu?

 

Jeśli to dość świeże, to doschnie klej i będzie okej :)

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 14.08.2019 o 15:40, kolodziej.marcin3 napisał:

Były układane w piątek/sobota.

Jak to wygląda po dwóch miesiącach?

Czy Sebastian może mieć nadzieję, że ściany doschną?

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Miałam robioną ścianę w domu betonem architektonicznym,.Ogólnie polecam, efekt taki jak chciałam, wszystkich ścian bym na pewno nie zrobiła ale jedna jest ok, dobrze to wygląda. I nie ma problemów tak jak wyzej wymienionym poście

mmm.jpg

  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
Gość mhtyl
Napisano

Próbował ktoś te płytki z plamami wysuszyć za pomocą np suszarki do włosów czy farelki?

Napisano

Ja próbowałem z tym że nie ciepłym powietrzem... farelka skierowana w stronę ściany i grzanie na OFF... nie pomaga :( nie mam pomysłu co z tym zrobić...

Może jest jakiś środek do mycia/usuwania takich plam?

Gość mhtyl
Napisano
37 minut temu, stiv1984 napisał:

. farelka skierowana w stronę ściany i grzanie na OFF... nie pomaga :(

Czyli tylko mieliłeś  powietrze i być może jeszcze bardziej zawilgociłeś ścianę. Włącz grzanie i próbuj to osuszyć.

Napisano

Powiem tak, trzy miesiące i nic nie zeszło, skończyło się na wymianie kilku płyt ... teraz po fakcie już wiem co jest tego przyczyną i jak temu w przyszłości zaradzić, każdą płytę należy przed klejeniem zagruntować specjalnym środkiem od producenta, dzięki temu beton nie będzie punktowo chłonąć wody z kleju. W sklepie przy zakupie nie raczyli mi tego powiedzieć kiedy pytałem o metodę montażu, zaś moi fachowcy również doświadczeniem nie zabłysnęli w tym temacie. Jeżeli problem wystąpił u was tylko na kilku płytach proponuję je od razu wymienić bo próbowałem wszystkiego, suszenia, zmywania, rozpuszczania różną chemią i nic, chyba że dużo płyt jest uszkodzonych wtedy ciekawą alternatywą jest ich pomalowanie np. farbą Jegger'a o strukturze betonu.  

Napisano

Dzięki za podpowiedz... niestety mnie też nikt o tym nie poinformował :(  muszę sobie to przemyśleć co z tym zrobić...

Jeszcze raz dziękuję

 

Pozdrawiam

Gość mhtyl
Napisano
18 minut temu, Spirit21 napisał:

każdą płytę należy przed klejeniem zagruntować specjalnym środkiem od producenta, dzięki temu beton nie będzie punktowo chłonąć wody z kleju.

Tylko czy tego gruntowania nie powinien zrobić producent na etapie produkcji? Przecież to oczywiste że każda płyta będzie klejona więc pozostawienie gruntowania dla wykonawcy jest tutaj nie ok.

Napisano

@Spirit21

powiedz mi czy chodzi Ci o 'Jeger Beton'? Z tego co widzę to bardziej jest masa do nakładania niż farba...

Płyta jest dosyć porowata i chciałbym tą strukturę zachować... 

Może jakaś farma sylikonowa dulux-a albo coś podobnego?

 

@mhtyl

Uważam że powinna być przygotowana do pracy no ale jak widać producent o to już nie dba... Co gorsze w instrukcji montażu nie ma informacji o tym by płytę zagruntować od 'wewnątrz' :( 

Gość mhtyl
Napisano
3 minuty temu, stiv1984 napisał:

 

 

@mhtyl

Uważam że powinna być przygotowana do pracy no ale jak widać producent o to już nie dba... Co gorsze w instrukcji montażu nie ma informacji o tym by płytę zagruntować od 'wewnątrz' :( 

O ile jest to prawda to uważam, że można to reklamować bo producent sprzedaje nie w pełni wartościowy produkt to raz a dwa to brak dokładnej informacji jego sposobu użycia.

Gość mhtyl
Napisano
56 minut temu, stiv1984 napisał:

@mhtyl

Tylko że płyty już od tygodnia są na ścianie. Wydaje mi się że podczas 'zrywania' nie przetrwają w całości...

Na pewno wszystkich nie oderwiesz bez uszkodzenia, ale jeżeli jest to błąd produkcyjny bo pod taki można to podciągnąć to można zgłaszać reklamację, tylko z drugiej strony czy warto sie szarpać? Chyba lepiej zerwać, kupić brakujące sztuki i ułożyć od nowa.

Napisano
48 minut temu, mhtyl napisał:

 ...tylko z drugiej strony czy warto sie szarpać? 

Właśnie...

Biorę jeszcze pod uwagę by to pomalować...ale to wyjdzie w praniu ;)

Gość mhtyl
Napisano
32 minuty temu, stiv1984 napisał:

Właśnie...

Biorę jeszcze pod uwagę by to pomalować...ale to wyjdzie w praniu ;)

Na pewno  będziesz musiał najpierw zagruntować przed malowaniem aby wyrównać chłonność.

Napisano

umyć, osuszyć, zagruntować i pomalować...

tylko tak jak pisałem wcześniej nie chciałbym utracić porowatości płyty więc nasuwa się pytanie jaką farbę wybrać? Tak by wyglądało to najbardziej naturalnie... 

Gość mhtyl
Napisano
10 minut temu, stiv1984 napisał:

umyć, osuszyć, zagruntować i pomalować...

tylko tak jak pisałem wcześniej nie chciałbym utracić porowatości płyty więc nasuwa się pytanie jaką farbę wybrać? Tak by wyglądało to najbardziej naturalnie... 

Jakiej farby użyć nie wiem, nigdy sie z takim czymś nie spotkałem, być może jakąś farba strukturalna. Kiedyś jak odnawiali ogrodzenie betonowe to rozpuszczali cement w wodzie i taką niby farba malowano, efekt był taki jakby od nowa ktoś położył tynk cementowy. Jakby to  wyglądało wewnątrz nie wiem.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, stiv1984 napisał:

powiedz mi impregnowałeś 'wilgotne' plamy?

Przecież to nie ma sensu - co impregnacja po fakcie pomoże?

Będzie ona potrzebna, jeśli zdecydujesz się pomalować po wierzchu płytki jakąś farbą "betonopodobną.

 

2 godziny temu, stiv1984 napisał:

Panowie powiedzcie mi przy wymianie nowe płyty zaimpregnować od strony wewnętrznej? 

Tak właśnie trzeba zrobić, aby odciąć możliwość zawilgocenia płyty podczas jej przyklejanie - wyschnięty preparat impregnujący nie przepuści wilgoci z kleju w głąb materiału płyty... impregnować po "lewej' stronie płyty!

Edytowano przez Gość
literka (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, stiv1984 napisał:

 

 

 

@Spirit21 @mhtyl

Panowie powiedzcie mi przy wymianie nowe płyty zaimpregnować od strony wewnętrznej? 

Koniecznie i wielu producentów tego materiału to zaleca, inni nie, bo pewnie uważają że dla fachowca to oczywiste.

A potem biorą się za klejenie amatorzy chcący zostać bohaterami w swoim domu.:D Czy jakoś tak.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Cześć, plamy powstały na wskutek zabarwienia klejem jaki wchłoneły płyty, może czymś je pomalować aby wszystkie trochę przyciemnić, tylko czym aby nie wyglądało to źle?

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Cześć Mam pytanie czy ktoś z Was robił beton architektoniczny nakładamy pacą ze złota fuga? Mam problem fachowiec który zarzekał się że potrafi to robić siedzi już prawie miesiąc i ciągle jest coś nie tak.W końcu kiedy doszlismy do ostatniego etapu a mianowicie lakierowanie tegoż baton na jednej ścianie wyszło wszystko ok A na drugiej powstały białe ślady.Lakierowal to lakierem matowym bezbarwnym. Czy ktoś z Was również miał taki problem, macie może pomysły jak z tego wyjść? Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą pomóc 

20200803_221723.jpg

  • 5 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...
  • 5 miesiące temu...
Napisano

Po zamontowaniu betonu fachowiec pokrył płyty unigruntem twierdząc że to zabezpiecza tak samo jak impregnat a jest tańszy. Zawierzyłem ale okazało się że o ile patrząc na wprost jest ok to z boku płyty nie są już matowe a pojawiły się świecące smugi. Co można z tym zrobić? Czy da się usunąć unigrunt z betonu albo jakoś zmatowić ?

16492573691148185016877479126815.jpg

16492574182801348105856874242088.jpg

  • 1 rok temu...
Napisano
Dnia 24.07.2020 o 11:54, Tomek1111 napisał:

ZACIEKI I CIENIE PO IMPREGNACIE!!

 

Da sie coś z tym zrobić??????

POMOCY!!

received_717638459019777.jpeg

 

Dnia 6.04.2022 o 18:39, joks napisał:

Usunąć się nie da.

 

Witam widzę że już 4 lata temu był problem z zaciekami po impregnacie mam ten sam problem tylko że teraz też po impregnacie zrobiły mi się zacieki wygląda to strasznie . Czy udało się jakoś to zniwelować ? 

20240308_180313.jpg

20240308_180322.jpg

20240308_180313.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...