Skocz do zawartości

Czy budynek gospodarczy może być wykonany z konstrukcji blaszanej postawiony na ulanej płycie?


Recommended Posts

Napisano
11 godzin temu, Matylda415 napisał:

z konstrukcji blaszanej 

A co przez to rozumiesz? Zwykłego blaszaka, czy budowlę z płyt warstwowych z rdzeniem poliuretanowym?

Napisano (edytowany)

Chodzi mi o to zeby nie stawiac murow poniewaz budynek gospodarczy srednio narazie jest mi potrzebny a musze go postawic aby wybudowac dom. Dlatego prosze o wszelkie podpowiedzi jak to zrobić najtanszym kosztem a zeby przeszlo jako budynek gospodarczy. Moze ktos mial podobna sytuacje. Z gory dziekuje. 

Edytowano przez Matylda415 (zobacz historię edycji)
Napisano

Kupno i postawienie blaszaka to tani i często praktykowany sposób na okres budowy, jedynie co musisz zrobić to dobrze umocować blaszaka do posadzki/gruntu aby złodzieje nie podnieśli blaszaka i nie ukradli jakiegoś sprzętu. 

 

Napisano
21 godzin temu, Matylda415 napisał:

. U mnie wchodzi w gre zabudowa zagrodowa

To pewnie  działka jest gdzieś w oddali od innych zabudowań

8 godzin temu, Matylda415 napisał:

jak to zrobić najtanszym kosztem 

Taki najtańszy sposób, czyli zwykły blaszak, może okazać się nie takim tanim... Jeśli nie zabezpieczysz go, jeśli nie jest na oku sąsiadów - rośnie ryzyko utraty zawartośvi blaszaka i może się okazać, że taniej byłoby wymurować budynek...

Oczywiście, jak złodziej się uprze, to i w gęsto zabudowanym terenie zrobi Ci "porządki" :bezradny:

Napisano (edytowany)

Mam z boku zabudowania tylko to sa stare domy gdyby byly nowo powstale bylaby inna sytuacja tak mi powiedziano. A budowa zagrodowa musi byc bo ziemia ma 3 klase. Tylko nie wiem czy blaszak przejdzie jako budynek gospodarczy? Bo musze wybudowac dom i budynek gospodarczy przez to ze dzialka ma 3 klase. 1 urzednik powiedzial ze blaszak moze byc budynkiem gospodarczym 2 powiedzial ze nie moze byc bo nie jest trwale polaczony z gruntem? Nie wiem kogo sluchac i gdzie sie udać zeby ktos sie okreslil. Czy ktos ma blaszak zgloszony jako budynek gospodarczy przy budowie zagrodowej? 

Screenshot_20190801-205741_Drive.jpg

Screenshot_20190801-210129_Chrome.jpg

Edytowano przez Matylda415 (zobacz historię edycji)
Napisano
35 minut temu, Matylda415 napisał:

1 urzednik powiedzial ze blaszak moze byc budynkiem gospodarczym 2 powiedzial ze nie moze byc bo nie jest trwale polaczony z gruntem?

Jeżeli musi być połączony trwale z gruntem to Ty robiąc wylewkę/posadzkę pod całą powierzchnie blaszaka już spełniasz ten warunek bo przecież ten blaszak będzie musiał siłą rzeczy być przytwierdzony do tej wylewki/posadzki. Gdybyś zamiast wylewki wyłożył np płytkami betonowymi czy kostką betonową posadzkę to nie było by to trwałe połączenie blaszaka z gruntem.

Napisano
Dnia 1.08.2019 o 11:49, Matylda415 napisał:

Chodzi mi o to zeby nie stawiac murow poniewaz budynek gospodarczy srednio narazie jest mi potrzebny a musze go postawic aby wybudowac dom. Dlatego prosze o wszelkie podpowiedzi jak to zrobić najtanszym kosztem a zeby przeszlo jako budynek gospodarczy. Moze ktos mial podobna sytuacje. Z gory dziekuje. 

Jeśli ma być trwale połączony z gruntem - i to ma być blaszak - to wystarczy zrobić fundamenty punktowe (i tak będą potrzebne, żeby osadzić konstrukcję blaszaka - pewnie jakieś słupki). Dzięki temu blaszak będzie stabilnie stał, a warunek będzie spełniony. Chyba ...

21 godzin temu, Matylda415 napisał:

Tylko nie wiem czy blaszak przejdzie jako budynek gospodarczy?

Ten blaszak, który pokazałaś, pewnie spełnia te wymagania. Ale fundament na ktorym stoi (fotka dokumentacji), jest normalnym fundamentem - i też wypelnia wymogi trwałego połączenia z gruntem.

 

Reasumując - najlepiej pomyśl, jaki budynek by ci się przydł pomocniczy w przyszłości (nawet potem do adaptacji, dostosowania) - i taki wybuduj - spełnisz wymagania i jeszcze potem z niego skorzystasz.

 

Jeszcze jedno - być może przywiezienie odpowiedniej gotowej płyty zelbetowe (lub kilku) jako podstawy też spełni te wymagania - nie wiem...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To prawda, ale od strony ściany ma prosty kanał, a tam jest jeszcze gorzej, nie widać przesyłu. Z tego zdjęcia widać, że strefa brzegowa u pana nie istnieje. Tam, gdzie powinna być wyższa temperatura podłogi, jest na odwrót.   Może trzeba było zrobić to tak. Pominąć suchy jastrych. Sander Alu Standard EPS 300        
    • Ja bym to dopianował i pokrył gumą w płynie.
    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...