Skocz do zawartości

Jakiej grubości ściany działowe?


Recommended Posts

Napisano

Witam. Chciałbym sie poradzić w sprawie ścian działowych. Mianowicie chodzi o grubość jak i materiał. W projekcie mam porotherm 11,5 cm, jednak chce to zmienić, wystarczy, że ściany nośne mam z porothermu...

Myślałem o betonie kom. i pustakach cementowo-wapiennych i padło na beton komórkowy z powodu głównie wagi, oraz większej "elastycznosci" w prowadzeniu np kanalizacji, przewodów itp.

Oczywiście zależy mi na jak najlepszej akustyce więc również odrzuciłem na starcie beton komórkowy grubości 12 cm. Myślę o pustakach grubości 15 cm (odmiana 600 - 43dB lub 700 - 44dB) lub 18 cm (600 - 45dB lub 700 - 46dB )
z uwagi na ich akustykę, która nie jest dużo gorsza niż w przypadku np Silki E15 12cm - 47dB. Oczywiście według specyfikacji na stronach producentów:)... Jednak chciałbym sie upewnić i spytać czy może ktoś stawiał ściany z betonu komórkowego 12 cm (600) i uważa, że jest to wystarczające do domu jednorodzinnego i ze nie słychać rozmów z innego pokoju na tym samym pietrze? A może ktoś stawiał działówki z bk o grubości 18 i uważa ze nadal jest głośno?
Jakie są Wasze odczucia? 

Gość mhtyl
Napisano
1 godzinę temu, piexa napisał:

Jednak chciałbym sie upewnić i spytać czy może ktoś stawiał ściany z betonu komórkowego 12 cm (600) i uważa, że jest to wystarczające do domu jednorodzinnego i ze nie słychać rozmów z innego pokoju na tym samym pietrze?

Ja mam z bk 11,5 i jest to akceptowalne dla mnie. przecieź w domu nikt nie krzyczy, a jak muzykę czy telewizor da się na ful to żadna ścianę nie zatrzyma dźwięku.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Ściana o grubości 11,5/12 (600) ma izolacyjność ak. na poziomie 40dB (z tynkami). Według normy PN-B 02151-3:2015-10 w budynku wielorodzinnym ściany między pokojami powinny posiadać minimalnie izolacje akustyczną na poziomie 35dB, wiec teoretycznie jest i tak więcej niz minimum.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tylko po co pogrubiać ścianki działowe, żeby ostatecznie osiągnąć taką samą izolacyjność akustyczną? Koniecznie proszę też pamiętać o starannym wypełnieniu spoin oraz o wypełnieniu szczeliny pomiędzy ścianą działową i sufitem.

Chcę pogrubić ścianę by uzyskać jak najlepsza izolację, bo pogrubienie o zaledwie 3 cm da mi 4dB "cichsze" ściany. Teraz mieszkam w bloku, gdzie w salonie przy wyłączonym telewizorze słyszę rozmowy sąsiadów za ścianą, tak że prawie słyszę słowa... i nie chciałbym leżeć w sypialni w nowym domu i słyszeć telewizora z pokoju po drugiej stronie domu, albo rozmowy z salonu na parterze . Wiem, że dużo tez tutaj robią drzwi, dlatego się zastanawiam czy warto pogrubiać te ściany dla 4dB, skoro i tak będzie wentylacja mechaniczna i musza być podcięcia po drzwiami.... Oczywiście można zrobić wentylacja tak żeby nie trzeba było tak robić, ale to już rzeźba....

16 godzin temu, mhtyl napisał:

Ja mam z bk 11,5 i jest to akceptowalne dla mnie. przecieź w domu nikt nie krzyczy, a jak muzykę czy telewizor da się na ful to żadna ścianę nie zatrzyma dźwięku.

Nie chodzi mi o wyciszenie muzyki puszczonej na ful, ale o to by nie słyszeć np rozmów z innego pokoju za 3 ścianami. Czy te 4dB czy nawet 6dB na ścianie to gra warta świeczki?

 

Gość mhtyl
Napisano
4 godziny temu, piexa napisał:

Nie chodzi mi o wyciszenie muzyki puszczonej na ful, ale o to by nie słyszeć np rozmów z innego pokoju za 3 ścianami. Czy te 4dB czy nawet 6dB na ścianie to gra warta świeczki?

Jak u siebie w salonie oglądam telewizor na normalnym poziomie głośności i w pokoju sąsiadującym ze salonem bezpośrednio dzieciaki oglądają tv czy grają na kompie to ani ja ich, ani one mnie nie słyszą. Jak pisałem wyżej dla mnie grubość 11,5 z bk ścianka jest ok.

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dalej nie rozumiem po co zamiast 12 cm ścianki z silikatu robić 15 cm z betonu komórkowego, uzyskując w efekcie gorsze parametry akustyczne.

w projekcie mam porotherm, a nie silikat, więc daje beton komórkowy zamiast porothermu. Porother dryfix 11,5 ma gorszy parametr izolacyjności niż beton komórkowy 12 cm, no i "dziury" w ścianie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej,   u blacharza zaproponowali mi blache o szerokości 74 cm. Po 2 cm zabiecia na rynienke i 35 na boki. Robilem to 1 raz i wydawało mi sie ze jest ok jednak po przymiarce wydze problemy. 1. Blacha przez swoja szerokosc zabiera mi 1,5x wiecej miejsca na łatach przez co duża cześć dachówki wisi w powietrzu. 2. Dolna dachowka nie ma podparcia na ostatniej łacie i musiał bym ja jakos podeprzeć - nie wiem czy gąbka da rade.   Co robić, jak żyć?  Nie wiem czy nie powinienem jej zmniejszyć. Widze ze w sprzedaży są kosze o szerokości 50 cm.   Jak oceniacie tą moją 74-tkę? Jakie szerokości koszy stosujecie u siebie?
    • Budujesz najpierw belkę, używając strzemion 30 cm x 14 cm oraz prętów 4 x ?  średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Następnie od zewnątrz (od dołu i z boku) do tej belki do prętów głównych, przykręcasz pręty w kształcie litery L na środku pomiędzy dwoma strzemionami, krótszy dolny koniec L-ki ma przechodzić na drugą stronę tej belki i wystawać  jeszcze około 10 cm poza nią.   Po przykręceniu do belki L-ek drutem wiązałkowym wsuwasz coraz wyżej nad belką następne pręty główne do środka 6 x ? Średnicy ten wyrywkowy przekrój nie określa.   Brak jest  też informacji, czym jest związane to zbrojenie lanej ławy i ściany kolankowej  na samej górze.  Może jest tam, jakieś niepełne strzelono w kształcie litery C, jako dystans oraz utrzymanie zbrojenia w pionie.
    • Uciąglenia w środku strzemion, ale nie wiadomo o co właściwie pytasz, bo zdjęcia nie widać a i składnia jakaś nadbużańska.  
    • Tym odcinkiem kończymy murowanie ostatniej warstwy ścian. Jest już dość wysoko i każdy bloczek trzeba wynosić po rusztowaniu. Wszystko pod strop zostaje już wymurowane (oprócz ścian działowych). Ale cieszymy się, że wystarczyło nam bloczków Solbet i nie trzeba ich domawiać. Zobaczcie przebieg prac   Murujemy komin systemowego RAUCH w dwóch wersjach. Jeden do kominka zaś drugi DUO będzie w kotłowni. Proces polega na murowaniu pustaków obudowy komina, wkładaniu w nie warstwy izolacji z wełny mineralnej oraz odpowiednio dobranej rury ceramicznej. Całość montuje się na specjalnej zaprawie. Zobaczcie sami!  
    • Komentarz dodany przez Michał P: Wszystko na najwyższym poziomie, Polecam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...