Skocz do zawartości

Jakiej grubości ściany działowe?


Recommended Posts

Witam. Chciałbym sie poradzić w sprawie ścian działowych. Mianowicie chodzi o grubość jak i materiał. W projekcie mam porotherm 11,5 cm, jednak chce to zmienić, wystarczy, że ściany nośne mam z porothermu...

Myślałem o betonie kom. i pustakach cementowo-wapiennych i padło na beton komórkowy z powodu głównie wagi, oraz większej "elastycznosci" w prowadzeniu np kanalizacji, przewodów itp.

Oczywiście zależy mi na jak najlepszej akustyce więc również odrzuciłem na starcie beton komórkowy grubości 12 cm. Myślę o pustakach grubości 15 cm (odmiana 600 - 43dB lub 700 - 44dB) lub 18 cm (600 - 45dB lub 700 - 46dB )
z uwagi na ich akustykę, która nie jest dużo gorsza niż w przypadku np Silki E15 12cm - 47dB. Oczywiście według specyfikacji na stronach producentów:)... Jednak chciałbym sie upewnić i spytać czy może ktoś stawiał ściany z betonu komórkowego 12 cm (600) i uważa, że jest to wystarczające do domu jednorodzinnego i ze nie słychać rozmów z innego pokoju na tym samym pietrze? A może ktoś stawiał działówki z bk o grubości 18 i uważa ze nadal jest głośno?
Jakie są Wasze odczucia? 

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, piexa napisał:

Jednak chciałbym sie upewnić i spytać czy może ktoś stawiał ściany z betonu komórkowego 12 cm (600) i uważa, że jest to wystarczające do domu jednorodzinnego i ze nie słychać rozmów z innego pokoju na tym samym pietrze?

Ja mam z bk 11,5 i jest to akceptowalne dla mnie. przecieź w domu nikt nie krzyczy, a jak muzykę czy telewizor da się na ful to żadna ścianę nie zatrzyma dźwięku.

Link do komentarza

Dzięki za odpowiedzi.

Ściana o grubości 11,5/12 (600) ma izolacyjność ak. na poziomie 40dB (z tynkami). Według normy PN-B 02151-3:2015-10 w budynku wielorodzinnym ściany między pokojami powinny posiadać minimalnie izolacje akustyczną na poziomie 35dB, wiec teoretycznie jest i tak więcej niz minimum.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tylko po co pogrubiać ścianki działowe, żeby ostatecznie osiągnąć taką samą izolacyjność akustyczną? Koniecznie proszę też pamiętać o starannym wypełnieniu spoin oraz o wypełnieniu szczeliny pomiędzy ścianą działową i sufitem.

Chcę pogrubić ścianę by uzyskać jak najlepsza izolację, bo pogrubienie o zaledwie 3 cm da mi 4dB "cichsze" ściany. Teraz mieszkam w bloku, gdzie w salonie przy wyłączonym telewizorze słyszę rozmowy sąsiadów za ścianą, tak że prawie słyszę słowa... i nie chciałbym leżeć w sypialni w nowym domu i słyszeć telewizora z pokoju po drugiej stronie domu, albo rozmowy z salonu na parterze . Wiem, że dużo tez tutaj robią drzwi, dlatego się zastanawiam czy warto pogrubiać te ściany dla 4dB, skoro i tak będzie wentylacja mechaniczna i musza być podcięcia po drzwiami.... Oczywiście można zrobić wentylacja tak żeby nie trzeba było tak robić, ale to już rzeźba....

16 godzin temu, mhtyl napisał:

Ja mam z bk 11,5 i jest to akceptowalne dla mnie. przecieź w domu nikt nie krzyczy, a jak muzykę czy telewizor da się na ful to żadna ścianę nie zatrzyma dźwięku.

Nie chodzi mi o wyciszenie muzyki puszczonej na ful, ale o to by nie słyszeć np rozmów z innego pokoju za 3 ścianami. Czy te 4dB czy nawet 6dB na ścianie to gra warta świeczki?

 

Link do komentarza
Gość mhtyl
4 godziny temu, piexa napisał:

Nie chodzi mi o wyciszenie muzyki puszczonej na ful, ale o to by nie słyszeć np rozmów z innego pokoju za 3 ścianami. Czy te 4dB czy nawet 6dB na ścianie to gra warta świeczki?

Jak u siebie w salonie oglądam telewizor na normalnym poziomie głośności i w pokoju sąsiadującym ze salonem bezpośrednio dzieciaki oglądają tv czy grają na kompie to ani ja ich, ani one mnie nie słyszą. Jak pisałem wyżej dla mnie grubość 11,5 z bk ścianka jest ok.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dalej nie rozumiem po co zamiast 12 cm ścianki z silikatu robić 15 cm z betonu komórkowego, uzyskując w efekcie gorsze parametry akustyczne.

w projekcie mam porotherm, a nie silikat, więc daje beton komórkowy zamiast porothermu. Porother dryfix 11,5 ma gorszy parametr izolacyjności niż beton komórkowy 12 cm, no i "dziury" w ścianie

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...