Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

piexa

Uczestnik
  • Posty

    35
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O piexa

  • Ranga
    Początkujący

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam. Przygotowuję ścianę w garażu do montażu bramy. Musze otynkować węgarki, a ościeża ocieplić 5 cm styropianem. Teraz pytanie jak połączyć tynk cementowo-wapienny ze styropianem? Jak to zrobić? Przykleiłem styropian na szerokość ściany, dałem narożnik wewnętrzny, potem siatka z klejem i mam ościeże zrobione, tylko teraz jak to otynkować od wewnątrz? Czy mogę otynkować 5 cm kawałek styropianu zwykłym tynkiem? Co z narożnikiem styropianu? Czy nie robić narożnika tylko "ściąć" tynk pod kątem? Czy np zakończyć tynk tam gdzie się zaczyna styropian po dodaniu jakiejś krawędziowej listwy? A może wcześniej powinienem otynkować wnętrze do krawędzi i do tego tynku wystawić styropian za oścież? Tylko potem jak połączyć ten styropian z tynkiem? Jak byście to widzieli?
  2. Grubość ścianek 12 cm + niekiedy 18 cm.
  3. Witam. Będę robił działówki z gazobetonu i łączył je ze ścianami nośnymi z porothermu. Stąd moje pytanie - jak zrobić przewiązanie miedzy tymi ścianami? Mam kilka opcji: - zwykły pręt fi6 w otwór w porothermie, a druga część w wyżłobieniu gazobetonu - tylko wtedy ten pręt w porothermie musiałbym chyba jeszcze zakotwić chemicznie - łącznik do przewiązania z kwasówki (np.:https://ardasc.pl/pl/p/Lacznik-LS30S/125) wygięty pod kątem 90 stopni, z jednej strony kołek do potohermu, z drugiej gwoździem do gazobetonu Który pomysł lepszy? Ewentualnie inne propozycje? Jeszcze kwestia murowania gazobetonu - czy robić na klej do płytek z grzebieniem centymetrowym tak by korygować krzywizny gazobetonu (Solbet), czy rozwiazanie systemowe - zaprawa do cienkich spoin - nakładane za pomocą specjalniej kielni - cieńsza warstwa, mniejsza mozliwosc korekcji. Jak murowaliscie?
  4. Po długim researchu wybrałem Nano z mikrofalą Pruszyńskiego i Click L moletowany z mikrofalą od Budmatu. Chciałbym Ruuki ale mnie nie stać:) Co do powłok, nadal mam zagwostke - interesuje mnie Purmat od Pruszyńskiego i X-matt czy Rough Mat od Budmatu. Ceny według cenników podobne, jednak Purmat ma grubość powłoki 50μm a RoughMat 36μm, X-matt (GreenCoat Crown BT) ma 32μm, Purmat niby 30 lat gwarancji, X-Mat 50 lat gwarancji. XMatt i RoughMat to stal szwedzka SSAB, Purmat to nie wiem w ogóle co to za stal, na stronie Pruszyńskiego informacje są dosyć zdawkowe... Ktos coś?:)
  5. Cześć. Przymierzam się do kupna lasera do prac przy np. wykańczaniu domu. Głównie do pracy wewnątrz, ale dobrze aby miał opcje współpracy z czujnikiem laserowym do pracy na zewnątrz (niwelacja). Laser powinien mieć linie poziomą 360 stopni, pionowa może być 90. Nie musi byc w zestawie statywu i innych bajerów, statyw mam od aparatu, ewentualnie jakiś uchwyt. Cena - ok 500 zł. Ewentualnie tańszy bez lasera 360.. Znalazłem coś takiego jak Nivel System CL1D: https://www.isprzet.pl/pl/produkt/multilaser-krzyzowy-nivel-system-cl1d.html?gclid=Cj0KCQjwoqDtBRD-ARIsAL4pviAWNR9LUfwB67PrmURgqWyK9bbECTzIOED_ahVbNnyVOEz6EY0PsmgaAgmjEALw_wcB Dobre parametry, i dokładność duża na poziomie +/- 1 mm / 5 m. Czy ktos ma coś takiego? Co możecie polecić?
  6. nikt? nic? nikt nie kładł blachy na dach?;) nikt nie dokonywał wyboru?:) najtańszą?:)
  7. Cześć. Kolejny temat - blacha. Wiadomo - tytancynk najlepszy, ale czy sa jakieś sensowne alternatywy? Np Blachotrapez panel Retro 38, powierzchnia Pladur®Wrinkle Mat Plus - gwarancja niby 50 lat, czy np. Pruszyński Panel PD 510 NANO z powłoką Colorcoat HPS 200 - 30lat.... Pytam, dostałem informację od dekarza ze koszt położenia takich paneli, a blachy na arkusze do różnica w koszcie wyjdzie duża. Jeżeli wycenił mi np dach robociznę na 10000, to obawiam się ze blacha w arkuszu wyjdzie mi 15-16. Dochodzi tez jakość tej pracy, dlatego szukam dobrego materiału w panelu. Znalazłem tez coś takiego jak MetZINK, oni tam robią panele na zamówienie pod odpowiedni dach właśnie z tytancynku. Więc i materiał dobry i łatwiej/taniej/szybciej to położyć. Ktoś korzystał z takich paneli? Mieliście może doświadczenie z MetZINK? Może jakieś inne propozycje.
  8. Wydaje mi się ze te 10-12 cm wełny jednak trochę zaizoluje termicznie pomimo wentylacji tego poddasza, zwłaszcza ze będzie wentylowane poprzez wykonanie otworów nawiewnych w okapie i wywiewnych w kalenicy, osłoniętych membraną paroprzepuszczalną.
  9. Stryszek nie będzie użytkowy, ale tez nie chciałbym tam mieć takiej różnicy temperatur. W suficie podwieszanym na pietrze ma być ze 30 cm wełny, natomiast na stryszku tez planuje dać z 10 cm wełny miedzy krokwie, aby wytworzyć taki bufor dla powietrza zimnego w zimę i ciepłego w lato. Nie chce sauny ani lodówki na strychu:) Ok, czyli są dwie opcje: 1. krokwie > deskowanie > mata strukturalna/membrana "włochata" > blacha na rąbek 2. krokwie > mebrana wysokoparoprzepuszczalna > kontrłaty > deskowanie > (ewentualna mata wyciszająca>) blacha na rąbek które rozwiązanie jest tańsze? przy dachu 150m2?
  10. Czyli kolejność od krokwii: 1. membrana wysokoparoprzepuszczalna 2. kontrłaty na krokwiach 3. deskowanie 4. blacha ? na pewno plusem membrany na deskowaniu jest to ze niweluje jakieś lekkie nierówności i ucisza blache.
  11. Znalazłem coś takiego jak Marma Ekran Dachowy 265 Włochaty pod blache na rąbek, conajmniej połowe tańsze od mat strukturalnych, ok 1500 zl na mój dach 156 m2 wiec nie jest źle. Czy wersje niewłochate nadają się pod blache - nie wiem.
  12. Ok, widzę ze mata strukturalna na deskowaniu i na to blacha, czyli odpada zabawa z papą, łatami, kontrłatami. Zastanawiam się jeszcze tylko czy taka mat strukturalną można położyć na dach tak na 3 miesiące bez pokrycia blachą? Czy raczej trzeba od razu? Ewentualnie co moze polezeć zanim przykryje to mata strukturalną?
  13. Jaka decyzje mam przemyśleć? Czy dawać blachę na dach? Tylko jak przeczytałem że" dekarzy mamy swoich, z polecenia" to widziałem ze będą problemy:)) Niby z polecenia, ale potem napisali ze trzeba pilnować... to po co mi ktoś z polecenia skoro ma ich pilnować???:)))) Albo ktoś robi dobrze, albo na odpierdol i byle szybko, a dobrze wtedy jak ktoś na ręce patrzy. Podstawa to umowa wszystko określająca, w tym kary, terminy itp, a nie na gębę bo znajomy szwagra. Pełno domów powstaje z blachą na dachu, gdyby to było samo w sobie złe to nikt by tego nie kładł, w dodatku nie jest tanie więc tym bardziej. Poza tym tutaj jest kardynalny błąd - blacha na samych łatach, a nie na deskowaniu i łatach... U mnie po pierwsze pod dachem nie będzie nikt spał, po drugie będzie deskowanie, po trzecie planuje węższe odcinki blachy (32cm). Poza tym mój dach jest dwuspadowy a nie kopertowy, więc to tez trochę robi różnice.
×
×
  • Utwórz nowe...