Skocz do zawartości

Jakiej grubości ściany działowe?


Recommended Posts

Witam. Chciałbym sie poradzić w sprawie ścian działowych. Mianowicie chodzi o grubość jak i materiał. W projekcie mam porotherm 11,5 cm, jednak chce to zmienić, wystarczy, że ściany nośne mam z porothermu...

Myślałem o betonie kom. i pustakach cementowo-wapiennych i padło na beton komórkowy z powodu głównie wagi, oraz większej "elastycznosci" w prowadzeniu np kanalizacji, przewodów itp.

Oczywiście zależy mi na jak najlepszej akustyce więc również odrzuciłem na starcie beton komórkowy grubości 12 cm. Myślę o pustakach grubości 15 cm (odmiana 600 - 43dB lub 700 - 44dB) lub 18 cm (600 - 45dB lub 700 - 46dB )
z uwagi na ich akustykę, która nie jest dużo gorsza niż w przypadku np Silki E15 12cm - 47dB. Oczywiście według specyfikacji na stronach producentów:)... Jednak chciałbym sie upewnić i spytać czy może ktoś stawiał ściany z betonu komórkowego 12 cm (600) i uważa, że jest to wystarczające do domu jednorodzinnego i ze nie słychać rozmów z innego pokoju na tym samym pietrze? A może ktoś stawiał działówki z bk o grubości 18 i uważa ze nadal jest głośno?
Jakie są Wasze odczucia? 

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, piexa napisał:

Jednak chciałbym sie upewnić i spytać czy może ktoś stawiał ściany z betonu komórkowego 12 cm (600) i uważa, że jest to wystarczające do domu jednorodzinnego i ze nie słychać rozmów z innego pokoju na tym samym pietrze?

Ja mam z bk 11,5 i jest to akceptowalne dla mnie. przecieź w domu nikt nie krzyczy, a jak muzykę czy telewizor da się na ful to żadna ścianę nie zatrzyma dźwięku.

Link do komentarza

Dzięki za odpowiedzi.

Ściana o grubości 11,5/12 (600) ma izolacyjność ak. na poziomie 40dB (z tynkami). Według normy PN-B 02151-3:2015-10 w budynku wielorodzinnym ściany między pokojami powinny posiadać minimalnie izolacje akustyczną na poziomie 35dB, wiec teoretycznie jest i tak więcej niz minimum.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tylko po co pogrubiać ścianki działowe, żeby ostatecznie osiągnąć taką samą izolacyjność akustyczną? Koniecznie proszę też pamiętać o starannym wypełnieniu spoin oraz o wypełnieniu szczeliny pomiędzy ścianą działową i sufitem.

Chcę pogrubić ścianę by uzyskać jak najlepsza izolację, bo pogrubienie o zaledwie 3 cm da mi 4dB "cichsze" ściany. Teraz mieszkam w bloku, gdzie w salonie przy wyłączonym telewizorze słyszę rozmowy sąsiadów za ścianą, tak że prawie słyszę słowa... i nie chciałbym leżeć w sypialni w nowym domu i słyszeć telewizora z pokoju po drugiej stronie domu, albo rozmowy z salonu na parterze . Wiem, że dużo tez tutaj robią drzwi, dlatego się zastanawiam czy warto pogrubiać te ściany dla 4dB, skoro i tak będzie wentylacja mechaniczna i musza być podcięcia po drzwiami.... Oczywiście można zrobić wentylacja tak żeby nie trzeba było tak robić, ale to już rzeźba....

16 godzin temu, mhtyl napisał:

Ja mam z bk 11,5 i jest to akceptowalne dla mnie. przecieź w domu nikt nie krzyczy, a jak muzykę czy telewizor da się na ful to żadna ścianę nie zatrzyma dźwięku.

Nie chodzi mi o wyciszenie muzyki puszczonej na ful, ale o to by nie słyszeć np rozmów z innego pokoju za 3 ścianami. Czy te 4dB czy nawet 6dB na ścianie to gra warta świeczki?

 

Link do komentarza
Gość mhtyl
4 godziny temu, piexa napisał:

Nie chodzi mi o wyciszenie muzyki puszczonej na ful, ale o to by nie słyszeć np rozmów z innego pokoju za 3 ścianami. Czy te 4dB czy nawet 6dB na ścianie to gra warta świeczki?

Jak u siebie w salonie oglądam telewizor na normalnym poziomie głośności i w pokoju sąsiadującym ze salonem bezpośrednio dzieciaki oglądają tv czy grają na kompie to ani ja ich, ani one mnie nie słyszą. Jak pisałem wyżej dla mnie grubość 11,5 z bk ścianka jest ok.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Dalej nie rozumiem po co zamiast 12 cm ścianki z silikatu robić 15 cm z betonu komórkowego, uzyskując w efekcie gorsze parametry akustyczne.

w projekcie mam porotherm, a nie silikat, więc daje beton komórkowy zamiast porothermu. Porother dryfix 11,5 ma gorszy parametr izolacyjności niż beton komórkowy 12 cm, no i "dziury" w ścianie

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...