Skocz do zawartości

Ocieplenie,izolacja blaszaka 3x5


Recommended Posts

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens? Chciałbym od sródka przykleić styropian,później zabudować płytą OSB. Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.Szukałem po internecie tego tematu i są różne opinie,żę np styropian sie utlenia i znika,że blaszak zacznie rdzewieć,inni zaś piszą że 5 rok nic sie nie dzieje... Może ktos ma tak zrobione i mógłby cos podpowiedzieć? Pozdrawiam.

Link do komentarza
17 minut temu, mhtyl napisał:

:zalamka::D Chyba że jeszcze dołoży reku.

Nie musi, przy zamkniętym garażu ciepło ze słońca i temp zewnętrznej nie nagrzeje mu blachy czyli zwykłego i typowego grzejnika,który nagrzany od słońca do ok. 60-80st.C będzie dalej grzał nawet po zachodzie słońca. 

Wystarczy myśleć mhtylu... 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens?

Możesz tak zrobić - ale z pustką powietrzną  między styropianem a blachą.

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

Do tego wentylacje nawiewne na w blaszanych ściankach i wywiewna  w  daszku.

Cała pustka powietrzna (wzdłóż ścian i sufitu (daszka)) powinna się łączyć, albo może być podzielona, ale tak, by w każdej takiej części były nawiewy i wywiew.

Żeby było ciepło (i Chłodniej w lecie) - styropian musi być szczelnie zespolony np pianką na ruszcie.

Ale - przy dłuższym gorącu niestety nie masz nic - co akumulowało by zimno w nocy (no i trzeba by było trochę wtedy wietrzyć). Znaczy nic prócz betonu w podłodze :)

Link do komentarza
42 minuty temu, zenek napisał:

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

 

15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Własnie z zewnatrz nie bardzo moge..

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

16 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.

Jeżeli chcesz mieć pomieszczenie/budowlę rekreacyjną to postaw z drewna mały budynek gospodarczy coś na wzór zamkniętej altany.

Link do komentarza
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

18 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

styropian sie utlenia i znika

No właśnie -  coś takiego się dzieje w wysokich temperaturach podobno - powyżej 80 st.

I tu moja poprawka: pod daszkiem bym dał wełnę zamiast styropianu. Czyli od dołu w górę: osb +wełna + pustka wentylowana + blacha dachu.

 

Ważne - ta wentylowana pustka pod dachem jest b. efektywna w studzeniu nagrzanej pow dachu (blachy) - wszak chodzi ci o lato :12_slight_smile: doczytałem

 

I zastanowibym się czy nie wystarczy tylko od tego dachu dać izolację - piszesz o sezonie letnim - plus ewentualnie najbardziej nagrzana ścianka (pewnie zachód). To by dał jakiś efekt bez zajęcia powierzchni garażu.  

Link do komentarza
1 minutę temu, zenek napisał:

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Sumując koszt zakupu blaszaka, styropianu i płyt osb to spokojnie wybudowałby podobnej wielkości z drewna.

Link do komentarza
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Link do komentarza
10 minut temu, zenek napisał:

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Link do komentarza
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

Link do komentarza
1 godzinę temu, zenek napisał:

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

W blaszaku najwyższa wysokość jest nieco powyżej dwóch metrów, najniższa około 2 m, no chyba że zamówi blaszaka o innych wymiarach niż standardowe.

Link do komentarza

Blaszaka już kupiłeś?

Kratka wentylacyjna jedna nic Ci nie da, musi być kratka nawiewna i wywiewna a i tak to znikome abyś w upały ponad 30 stopni wysiedział w tym blaszaku, no chyba że będzie postawiony w jakimś zaciemnionym i przewiewnym  miejscu.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...