Skocz do zawartości

Ocieplenie,izolacja blaszaka 3x5


Recommended Posts

Napisano

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens? Chciałbym od sródka przykleić styropian,później zabudować płytą OSB. Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.Szukałem po internecie tego tematu i są różne opinie,żę np styropian sie utlenia i znika,że blaszak zacznie rdzewieć,inni zaś piszą że 5 rok nic sie nie dzieje... Może ktos ma tak zrobione i mógłby cos podpowiedzieć? Pozdrawiam.

Napisano
4 minuty temu, Arturek Wil napisał:

Zapodaj mu od zewnątrz ze 20cm styro , łącznie to w środku przy +30 będziesz miał z 15st. C

:zalamka::D Chyba że jeszcze dołoży reku.

Napisano (edytowany)
17 minut temu, mhtyl napisał:

:zalamka::D Chyba że jeszcze dołoży reku.

Nie musi, przy zamkniętym garażu ciepło ze słońca i temp zewnętrznej nie nagrzeje mu blachy czyli zwykłego i typowego grzejnika,który nagrzany od słońca do ok. 60-80st.C będzie dalej grzał nawet po zachodzie słońca. 

Wystarczy myśleć mhtylu... 

Edytowano przez Arturek Wil (zobacz historię edycji)
Napisano
15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens?

Możesz tak zrobić - ale z pustką powietrzną  między styropianem a blachą.

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

Do tego wentylacje nawiewne na w blaszanych ściankach i wywiewna  w  daszku.

Cała pustka powietrzna (wzdłóż ścian i sufitu (daszka)) powinna się łączyć, albo może być podzielona, ale tak, by w każdej takiej części były nawiewy i wywiew.

Żeby było ciepło (i Chłodniej w lecie) - styropian musi być szczelnie zespolony np pianką na ruszcie.

Ale - przy dłuższym gorącu niestety nie masz nic - co akumulowało by zimno w nocy (no i trzeba by było trochę wtedy wietrzyć). Znaczy nic prócz betonu w podłodze :)

Napisano
42 minuty temu, zenek napisał:

Czyli od zewnątrz: blacha - pustka - styropian - płyty osb.

 

15 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Własnie z zewnatrz nie bardzo moge..

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

16 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

Chodzi o to żeby zredukować chociaż troche różnice temperatur.Np w sezonie letnim żeby dało rade w nim wysiedzieć.

Jeżeli chcesz mieć pomieszczenie/budowlę rekreacyjną to postaw z drewna mały budynek gospodarczy coś na wzór zamkniętej altany.

Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Pisał, że od zewnątrz nie może.

Od wewnątrz ocieplając zmniejszy i to znacznie powierzchnię no i zmniejszy się znacznie wysokość.

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

18 godzin temu, zdzisiek246 napisał:

styropian sie utlenia i znika

No właśnie -  coś takiego się dzieje w wysokich temperaturach podobno - powyżej 80 st.

I tu moja poprawka: pod daszkiem bym dał wełnę zamiast styropianu. Czyli od dołu w górę: osb +wełna + pustka wentylowana + blacha dachu.

 

Ważne - ta wentylowana pustka pod dachem jest b. efektywna w studzeniu nagrzanej pow dachu (blachy) - wszak chodzi ci o lato :12_slight_smile: doczytałem

 

I zastanowibym się czy nie wystarczy tylko od tego dachu dać izolację - piszesz o sezonie letnim - plus ewentualnie najbardziej nagrzana ścianka (pewnie zachód). To by dał jakiś efekt bez zajęcia powierzchni garażu.  

Napisano
1 minutę temu, zenek napisał:

Chodzi mi: od zewnątrz do środka blacha, pustka, styropian, osb.

Niestety tak - zmniejszy powierzchnie i wysokość.

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Sumując koszt zakupu blaszaka, styropianu i płyt osb to spokojnie wybudowałby podobnej wielkości z drewna.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

Zenek, proponujesz ocieplać od zewnątrz ale autor nie może tego uczynić czyli raczej to odpada.

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Napisano
10 minut temu, zenek napisał:

Mhtyl - przecież piszę o ociepleniu od wewnątrz:  

Wymieniając od góry warstwy dachu: blacha, pod nią wentylowana pustka, pod nią wełna, pod nią OSB.

 

 

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Napisano
2 minuty temu, mhtyl napisał:

Tak napisałeś że sie pogubiłem.

Od wewnątrz takie ocieplenie nie ma szans bo jak pisałem, wysokość będzie miał taką, że  schylając się będzie musiał wchodzić.

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

Nie wiemy, jaką ma wysokość, ale policzmy warstwy: 

1. pustka 5 cm

2. wełna 10 - 15 cm

3. OSB 1.5cm

Razem 22 cm max 

Trudno powiedzieć. Niech się sam wypowie :12_slight_smile:

W blaszaku najwyższa wysokość jest nieco powyżej dwóch metrów, najniższa około 2 m, no chyba że zamówi blaszaka o innych wymiarach niż standardowe.

Napisano

Blaszaka już kupiłeś?

Kratka wentylacyjna jedna nic Ci nie da, musi być kratka nawiewna i wywiewna a i tak to znikome abyś w upały ponad 30 stopni wysiedział w tym blaszaku, no chyba że będzie postawiony w jakimś zaciemnionym i przewiewnym  miejscu.

Napisano
Dnia 21.06.2019 o 22:24, zdzisiek246 napisał:

Chciałbym zapytać czy izolacja 'ocieplenie' garażu blaszanego od wewnątrz ma jaki kolwiek sens? 

Daj spokój, po co Ci to docieplenie? Mieszkać tam chcesz?

Napisano

Kupiłem. Widziałem jak znajomy ma obity płytą osb ale co jest za nią,nie wiadomo bo tak juz kupił. I Bardzo przyjemnie urządził w środku i da sie wysiedziec i latem i zimą przy elektrycznej farelce.

Napisano

Zamiast styropianu możesz użyć polistyrenu , warstwa będzie cieńsza więc zyskasz po kilka dobrych cm na metrażu . Minus taki że będzie drożej .

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć, jakie kołki użyć do zawieszenia szyny pod szafki wiszące, jeśli do żelbetonu mam dystans około 4 cm? Ten dystans to 2 płyty g-k, gładź i sporo kleju - było dane tak, w celu wyrównania ściany w bloku. Oryginalny plan nie przewidywał wieszania szafek na tej ścianie. Dlatego tak elegancko zrobione.   Fischer duopower 10x80 da radę czy to będzie za mało? W najgłębszym punkcie kołek byłby tylko w 3-4cm w żelbetonie, a reszta w gipsie.
    • Analizowałem przyczynę zawilgocenia tej wełny ("wełna była cała mokra"), wspominał pan o obecności papy w posadzce. Jej wysoki współczynnik oporu dyfuzyjnego (Sd) wskazuje, że jest to materiał niemal paroszczelny.   Więc jak?   W związku z tym pomyślałem, że ułożono wełnę  stroną z papą do góry, co  uniemożliwiło jakiekolwiek odparowanie wilgoci.   Po doprecyzowaniu okazało się jednak, że czarny materiał nie jest papą, lecz welonem szklanym. Jest to warstwa w pełni paroprzepuszczalna, umożliwiająca swobodne przenikanie pary wodnej.   To wyjaśnia, dlaczego wilgoć mogła wnikać w strukturę materiału i powodować jego zawilgocenie.   Jakie warstwy leżały jeszcze na posadzce?     Ale warunki się nie zmieniły.  
    • Raczej nie będzie pan mógł tego robić bez uzgodnienia z konserwatorem. Wpis do ewidencji zabytków oznacz, że w bardzo wielu przypadkach wymagane będzie jednak uzyskanie pozwolenia  w starostwie powiatowym i w ramach tej procedury uzgodnienie prac z konserwatorem. Dotyczy to choćby ocieplenia elewacji. Jak i tym bardziej prac które w "zwykłym' budynku (bez wpisu do ewidencji) wymagały przynajmniej zgłoszenia robót (dobudowa ogrodu zimowego) albo i pozwolenia na rozbudowę (taras na piętrze).  Tu wykorzystywany jest Art. 30 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane 7. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust. 5, obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia, jeżeli ich realizacja może naruszać ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub spowodować: 1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia; 2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków; 3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych; 4) wprowadzenie, utrwalenie, zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.  Podkreślenie dodałem sam. Chodzi o to, że skoro władze lokalne podjęły decyzję o wpisaniu jakiegoś obiektu (budynku) do ewidencji zabytków, to mają pełne prawo żądać uzyskania pozwolenia (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami) na prace, które wpływałyby na stan tego zabytku. Nie mają takiego obowiązku, ale wychodzi na to, że z takiego prawa chętnie korzystają.  Proszę porównać chociażby tu: https://www.eporady24.pl/ocieplenie-domu-wpisanego-do-gminnej-ewidencji-zabytkow,pytania,8,112,28398.html https://www.prawo-budowlane.info/termomodernizacja-budynku-zabytkowego,396,material_prawo_budowlane.html
    • W pierwotnej księdze (całego domu) jest zapis w rubryce 2.3 wlaściciel wyodrebnionego lokalu udział jest określone w pkt 3 Wielkośc udziału w nieruchomości wspólnej którą stanowi grunt oraz cześć budynku i urządzenia nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - wielkość udziałów 43/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania   i drugi 57/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania.
    • Jeżeli rzeczywiście ułożono taką wełnę to ona w ogóle nie powinna być ułożona w podłodze. Ona nie osiadła pod ciężarem wylewki? Ta czarna warstwa (welon szklany) nie pełni zaś roli izolacji przeciwwilgociowej. Krótko mówiąc w żaden sposób jej nie zastępuje.  W takim miejscu należało położyć przynajmniej dwie warstwy grubej, atestowanej folii podłogowej z polietylenu (PE). Najlepiej bez połączeń. Jak nie da się ich uniknąć to z szerokimi zakładami (przynajmniej 30 cm) i sklejonymi. Na to twardy styropian o obniżonej nasiąkliwości albo XPS.  Wełna w takim miejscu, przy dużej ilości wilgoci, to proszenie się o kłopoty.   Ponawiam pytanie o izolację poziomą fundamentu i jej połączenie z izolacją podłogi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...