Skocz do zawartości

naprawa- wymiana zamka


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć
mam pytanie dotyczące drzwi z zamkiem GERDA. Feler polega na tym że zaczyna się zacinać i nawet chcąc wymienić musiałbym znać model ale nie wiem jak to ustalić. Zamek jest bardzo "wysoki" prawie na całej wysokości ma kilka zatrzasków wg zał. zdjęcia z przodu. Czy jest możliwość aby samemu taki zamek wymienić??

zamek.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano

Zacina Ci się jak drzwi są zamknięte i przy otwartych też? Jeżeli przy otwartych się nic nie dzieje to wychodziło by że drzwi opadły na zawiasach.

Jeżeli chcesz wymienić zamek to nie cały tylko wkładkę patentową bo ze zdjęć widać, że jest tam wkładka patentowa. Wyciągniesz ja odkręcając jedna śrubę (jest to ta z większym łbem która jest na wysokości wkładki) od czoła drzwi. Gdy wykręcisz śrubę to aby wyjąć wkładkę musisz włożyć klucz i lekko przekręcić pociągając wkładkę do siebie aby wyszła z drzwi. zmierz długość całkowita wkładki oraz otwór  w który jest wkręcana śruba trzymająca wkładkę w zamku, od krawędzi wkładki, jak będziesz miał te wymiary to idziesz do sklepu i klupujesz. Odległość tego otworu jest bardzo ważna bo są wkładki symetryczne i asymetryczne o różnej długości.

Zanim coś zrobisz, spróbuj przesmarować oliwka okucia zamku.

Napisano

Dokładnie tak. Reszta mechanizmów do oczyszczenia i przesmarowania. Czasem wystarcza trochę brudu lub rdzy, żeby powodować duży opór.

Wkładka ma dwa zasadnicze wymiary, od krawędzi (czoła) do otworu mocującego na śrubę oraz od otworu mocującego do krawędzi zewnętrznej. stąd oznaczenie, np. 30/30. Ważne, żeby wkładka nie wystawała więcej niż 2-3 mm z szyldu zewnętrznego (a najlepiej wcale).

Przykładowy rysunek LOB.

wkładki_rys.jpg

Napisano
Dnia 17.05.2019 o 19:33, koragreg napisał:

Cześć
mam pytanie dotyczące drzwi z zamkiem GERDA. Feler polega na tym że zaczyna się zacinać i nawet chcąc wymienić musiałbym znać model ale nie wiem jak to ustalić. Zamek jest bardzo "wysoki" prawie na całej wysokości ma kilka zatrzasków wg zał. zdjęcia z przodu. Czy jest możliwość aby samemu taki zamek wymienić??

zamek.jpg

Nie musisz znać modelu a wyłącznie wymiar zamka czyli w zasadzie głębokość wkładki i proporcje wymiarów A do B bo nie zawsze jest symetrycznie. Następnie idziesz np. do pierwszego lepszego marketu budowlanego  - najlepiej z wymontowaną wkładką i za 150-200 kupujesz z kompletem pięciu kluczy.

Zwróć jeszcze uwagę czy na środku wkładki ten mechanizm obrotowy jest formie motylka - takiej zębatki, czy też pojedynczego wypustka. Zapomniałem jak to się fachowo nazywa. Wymontujesz wkładkę to zrozumiesz w sekundę o co mi chodzi :)

 

Nie wiem jak stara jest Twoja wkładka ale ja kupiłem nowszą 6 cylindrową i sam zamontowałem (im więcej to podobno trudniejszy do rozwiercenia model zamka). W trakcie montażu trzeba tylko ustawić bębenek (czy jak to zwał) w pozycji, która pozwoli wysunąć i wsunąć bolce. i wyjąć klucz. Bo klucz można wyjąć w pozycji poziomej. Sam to zrobiłem w max 30 minut. Zamków nie powinno się raczej smarować a zacinanie może wynikać np z poluzowania wkładki - pod klamką w bocznym rancie drzwi w tej niżej listwie jest taka śruba kontrująca. Zdejmij najpierw szyld, potem klamkę dla wygody, wyjmij wkładkę, zrób oględziny i zamontuj w odwrotnej kolejności. Jak zacinanie nadal będzie miało miejsce to leć po drugi zamek. Byłem świadkiem takiego zacięcia wkładki, że przed Bożym Narodzeniem przyjechał Pan złota rączka, rozwiercił zamontował nową wkładkę i zainkasował 700 PLN  - szok.

Napisano

Dzięki za wszystkie odpowiedzi ale nie jest to wina wkładki, przy otwartych drzwiach tez się przycina w momencie gdy środkowa zapadka zaczyna wychodzić. Klucz we wkładce pracuje leciutko.

Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, koragreg napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi ale nie jest to wina wkładki, przy otwartych drzwiach tez się przycina w momencie gdy środkowa zapadka zaczyna wychodzić. Klucz we wkładce pracuje leciutko.

Wychodzi na to, że drzwi opadły i należy wyregulować na zawiasach albo podpiłować we futrynie otwór w który wchodzi środkowa zapadka.

Napisano

tak jak wcześniej zaznaczyłem środkowa zapadka zacina się również PRZY OTWARTYCH DRZWIACH, mając otwarte drzwi zamykałem kluczem aby wykluczyć zawiasy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...