Skocz do zawartości

Tynki czy GK w górnym mieszkaniu


Recommended Posts

Napisano

Witam Forumowiczów. 
Jestem na etapie szukania wykonawców do wykończenia górnego mieszkania w domu jednorodzinnym. Mieszkanie ma 65 metrów kwadratowych i jest w stanie surowym. Jest wylana podłoga i pomurowane ściany z suporeksu (nośne) oraz cegły (działowe). Szukam firmy, która wykona tynki. Wykonawca zaproponował mi zrezygnowanie z tynków na rzecz płyt GK klejonych na placki i kołkowanych (ściany) i stelaża + płyty (sufit). O ile sufit jestem w stanie zrozumieć, gdyż można porobić oświetlenie punktowe, to ze ścianami mam dylemat. Wykonawca twierdzi, że są zbyt krzywe i tynkowanie kosztowałoby znacznie więcej niż płytowanie. Nie jestem zwolennikiem wykańczania wnętrz płytami z uwagi na pęknięcia. Moje pytania:

1. Czy faktycznie sufity oraz ściany są tak bardzo w złym stanie i nie można ich wytynkować?
2. Czy lepiej płytować na placki czy na stelaż? chodzi o skuteczność, nie o zmniejszenie powierzchni wnętrza
3. Ile może kosztować metr tynków i metr płytowania - Pruszków, woj. Mzowieckie

Ps. W załączniku foty, nie mam jeszcze wyceny prac wykonawcy.
Bardzo dziękuję za pomoc.

 

IMG_20190509_102633.jpg

IMG_20190509_102704.jpg

IMG_20190509_102822.jpg

IMG_20190509_103003.jpg

IMG_20190509_103015.jpg

IMG_20190509_103027.jpg

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi.
Belki będą zabezpieczone, pewnie pomalowane. Pytanie - jak można wzmocnić taki strop? Jest to salon - 25 metrów kwadratowych. Planuję go przedzielić i zrobić mniejszy pokój + garderobę. Ścianki będą prawdopodobnie z bloczków 12 cm.

Napisano

Jako wykonawca na pewno zaproponowałbym równanie ścian i sufitu płytami g/k, ale U SIEBIE W DOMU - jeśli byłaby możliwość tynkowania - NIGDY nie zgodziłbym się na użycie płyt.

Dla wykonawcy jest to prostrze...

Ściany wytynkuj gipsowym, nawet jeśli trzeba będzie ciut grubiej, w mokrych pomieszczeniach (łazienka, kuchnia - w miejscach, gdzie przewidujesz glazurę i częstą podwyższoną wilgotność) daj tynk cementowo-wapienny, czyli tradycyjny.

Sufit, ze względów - jak napisałeś: dekoracyjno-użytkowych - można podwiesić z płyt.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...