Skocz do zawartości

Pompa ciepła: Jakie rury wykorzystuje się do budowy kolektorów gruntowych i sond pionowych?


Recommended Posts

Gość Adams
Napisano
No dobrze, a czym doprowadzac solanke do pompy? Jak izolowac i czym?
Napisano

Rury w pobliżu pompy, w budynku trzeba osłonić izolacją cieplną dobrej jakości, taką która nie chłonie wilgoci. A wilgoć może kondensować z powietrza w pomieszczeniu. Solanka ma przecież temperaturę ok. 0°C. Często stosuje się w związku z tym izolacje ze spienionego kauczuku, powszechnie używane w technice chłodniczej.

Gość Adams
Napisano

Chodziło mi o dwie rury PE HD , ktore biegna od pompy do rozdzielnicy . Obie te rury maja dosc duza srednice . Biegna pod ziemią. Jedna z nich czynnik wraca do pompy a druga wedruje w kierunku dolnego zrodla. Obie te rury maja byc w odleglosci nie mniejszej niz 70cm od siebie i ponizej glebokosci przemarzania. Ale czym je zaizolowac. W moim przypadku odleglosc od pompy do rozdzielnicy w terenie jest prawie 40 metrow.

 

I przede wszystkim jak gruba powinna byc otulina np na rurach 63mm ?

Napisano

Jeżeli rury od kolektora poziomego to nie ma sensu ich izolowanie w gruncie.

W przypadku kolektorów pionowych (odwiertów) tak znaczna długość rur poziomych to właściwie błąd w samej koncepcji. Należałoby zastosować wtedy izolację przynajmniej na rurze biegnącej od odwiertów do pompy. Musi być odporna na zawilgocenie. W takim razie albo specjalne izolacje do rur w gruncie, obsypanie keramzytem, umieszczenie w drugiej rurze o większej średnicy.

Napisano
6 godzin temu, Gość Adams napisał:

Obie te rury maja byc w odleglosci nie mniejszej niz 70cm od siebie i ponizej glebokosci przemarzania.

Tego się nie izoluje.

Masz dodatkowy kolektor gruntowy poziomy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...