Skocz do zawartości

Ściany zewnetrzne z maxa U220 + styropian 12


bumbum

Recommended Posts

Mam zamiar wybudowac dom 83m2 jak najtańszym kosztem ale zeby użyte materiały nie były jak najgorsze a przepuszczalność cieplna nie najlepsza ale optymalna.Czy Pustak ceramiczny MAX Rozmiar : 250x188x220 stawiany na długość ,czyli grubość ściany 250mm plus styropian 12cm będzie dobrze?
Czy to najtansza z możliwych kombinacji? Mury stawiac będzie jakiś fachowiec napewno ale docieplenie z pomocą znajomego któremu będę musiał też zapłacić chociaż symbolicznie.
\myślałem nad silikatami ale te są zimne no i nie wiem czy tansze.Ytong zeby nie potrzebował wykwalifikowanej ekipi do murowania byłby najlepszym wyborem bo nie trzeba docieplać wtedy,ale taka ekipa to napewno zedrze ze mnie kupe kasy.
Link do komentarza
Na sciany zewnetrzne obliczyłem ze jeśli będę budował z maxa to wyjdzie mnie ok 3tys.taniej niż z tej samej grubości porothermu.Piszę tu tylko o scianach zewnętrznych.Więc co lepiej wybrać, droższy porotherm i dac 12cm styropian,czy tanszy max i rzucić się na grubszy styropian np. 15cm.
Co da lepszy efekt? No i co jest lepszym materiałem jesli chodzi o kruchość itp.?
Link do komentarza
Cytat

Na sciany zewnetrzne obliczyłem ze jeśli będę budował z maxa to wyjdzie mnie ok 3tys.taniej niż z tej samej grubości porothermu.Piszę tu tylko o scianach zewnętrznych.Więc co lepiej wybrać, droższy porotherm i dac 12cm styropian,czy tanszy max i rzucić się na grubszy styropian np. 15cm.
Co da lepszy efekt? No i co jest lepszym materiałem jesli chodzi o kruchość itp.?


Ściana stojąca na fundamencie odprowadzi ciepło pod dom. Grubość styropianu od zewnątrz miałaby znaczenie tylko w wypadku, gdyby zimno wchodziło. Kolejna sprawa to wilgoć, im więcej styropianu na zewnątrz tym więcej wilgoci w ścianie!
Link do komentarza
Panie TB, w domach ktore Pan proponuje typu "termos" za wilgotnosc powietrza w takowym odpowiada wentylacja mechaniczna - OK, ale ta odpowiedz panska swiadczy o nie najlepszej woli pomocy, poniewaz w domach "tradycyjnych" wg Pana wentylacja mechaniczna nie da rady?
Bzdury. Przeciez jesli zainstalujemy centrale mechaniczna w murowancu to spelni ona taka sama role jak w np. szkieletowym, izolowanym od srodka z folia, czyz nie?
Wiec ilosc styropianu nie bedzie miala zadnego znaczenia.

Pzdr.
Link do komentarza
To nie jest prawdą. Zakładamy sporo wentylacji w najróżniejszych domach. Oczywiście, że może Pan wentylacją mechaniczną ustawić bezpieczną dla ściany wilgotność względną w pokojach. Im grubsza izolacja termiczna tym musi być niższa wilgotność względna. By nie obawiać się zawilgocenia ściany ww w pomieszczeniach nie może przekraczać 20% . Życzę komfortu!
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

Na sciany zewnetrzne obliczyłem ze jeśli będę budował z maxa to wyjdzie mnie ok 3tys.taniej niż z tej samej grubości porothermu.Piszę tu tylko o scianach zewnętrznych.Więc co lepiej wybrać, droższy porotherm i dac 12cm styropian,czy tanszy max i rzucić się na grubszy styropian np. 15cm.
Co da lepszy efekt? No i co jest lepszym materiałem jesli chodzi o kruchość itp.?


Kruchość ?To żaden parametr ,liczy się wytrzymałość na ściskanie a to te materiały spełniają/ceramika ścienna/Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Po 15 latach chyba mu przeszło, co?
    • Budynek nowy, oddany do użytku na początku 2024 r. Ostatnio zauważyłam „pęknięcia” pomiędzy podłogą a listwami. Czy to oznaka osiadania budynku? Nie widać narazie pęknięć ścian. Problem najbardziej widoczny w garażu, kotłowni. W pokojach to jedynie drobnostka wyglądająca jak pęknięcie pod wpływem ciężaru, ucisku mebla.
    • Poszukaj belki na suficie.
    • Wilgoć wykrapla się z powietrza tam, gdzie to powietrze zostaje ochłodzone. To po prostu konsekwencja zmiany (wzrostu) jego wilgotności względnej wraz ze spadkiem temperatury. Jeżeli trzeba to dokładniej objaśnić, to proszę pisać. Bo to akurat dość ważna kwestia związana chociażby z ze wszystkimi pomieszczeniami użytkowymi, a już z poddaszami w szczególności ze względu na ruch pary wodnej przez ocieplenie dachu.  Tu nam się to przekłada na dwie możliwe sytuacje, w których zakładamy, że rury są nieizolowane.  1. Wentylacja wyciągowa. Usuwamy tą rurą ciepłe ii wilgotne powietrze, obie te cechy ma w szczególności powietrze z łazienki. Jeżeli rura bez izolacji biegnie przez jakąś zimną przestrzeń to ma wychłodzone ścianki. Tak więc wilgoć wykrapla się wewnątrz rury i ścieka ku dołowi. Czy w takiej sytuacji ma dokąd odpłynąć i czy nie grozi to zalaniem wentylatora (najgorszy wariant)? Dlatego najlepiej otulić te rury izolacją cieplną.  2. Odpowietrzenie i napowietrzenie kanalizacji. Tu raczej zimne powietrze zewnętrzne przepływa przez pion i łączące się z nim rury. Zakładamy, że te rury bez izolacji biegną przez jakieś pomieszczenia użytkowe, a więc takie gdzie powietrze jest ciepłe i zawiera względnie dużo wilgoci. Wówczas mamy ryzyko, że para wodna z tego powietrza zacznie nam się skraplać na zimnych zewnętrznych ściankach rur. Tu w zasadzie nie ma innego sposobu zapobiegania problemowi, niż otulenie rur izolacją cieplną.  Mam nadzieję, że opisałem to w sposób zrozumiały.  
    • Skoncentrowałem się na ŚCIEŻCE, NA WYRÓWNANIU ŚCIEŻKI POD COŚ, o ŚCIEŻCE, CHODNICZKI, od którego zacząłeś...       TERAZ, T E R A Z   to wiem...   Po kilkudziesięciu postach...   I nie pieprzę... - doradzam... tak jak kilku innych userów... A Ty skorzystasz z porady, albo i nie...   Tak jak wcześniej zauważyłem - Twój cyrk, Twoje małpy...      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...