Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam, posiadam ścianę trójwarstwową(od wewnątrz stary biały pustak - około 30 letni nie mam pojęcia jaki to ~20cm), przerwę powietrzną ok 5cm i od zewnątrz pustak żużlowy również ~20cm, łącznie ściana ma ok ~45cm z tynkami. Zastanawiam się nad dociepleniem ściany poprzez nawiercenie otworów i wypełnieniem luki powietrznej jakimś materiałem ale mam pewien problem, mianowicie nie mam zielonego pojęcia jaką aktualnie mam lambdę ściany, czy jest tu jakiś fachowiec który mógłby mi to obliczyć? Może być problem ze względu na brak mojej wiedzy na temat użytego "białego pustaka" ale ktoś kto siedzi w budownictwie będzie się orientował jakie stosowano ok 30 lat temu... Z góry dziękuję!

Napisano

Jeżeli jest możliwość, to dociepl z zewnątrz styropianem grafitowym, np 12cm lambda 0,031. Na to wyprawka. Jednocześnie odświeżysz elewację. Wdmuchiwanie ewentualnie wtryskiwanie zda rezultat, jeżeli masz pewność, iż pustka jest rzeczywiście pustką. Z różnymi przypadkami się spotkałem przy remontach/przebudowach. Od szmat powtykanych w pustkę, po gruz i kawałki drewna...

Napisano (edytowany)

Współczynnik lambda to przewodność cieplna materiału  niezależnie od jego grubości (jednostka W/m  K), a o ciepłochronności ściany decyduje współczynnik przenikania ciepła  U w W/m2 K. Tyle teorii, a w praktyce ocieplenie warstwą "wtłaczaną " gr. 5 cm nie ma sensu , gdyż nawet przy równomiernym wypełnieniu szczeliny (co w rzeczywistości nie jest możliwe) termoizolacja niewiele się poprawi.  Orientacyjnie obecnie  ściana ta ma przenikalność  U ok. 1W/m2 K

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Otóż to - może dla autora był to synonim izolacyjności termicznej ściany ale z fizyką budowli miało to tylko w połowie coś wspólnego :).

 

Co do wypełnienia pustki: można na 3 sposoby - pianka rozprężna, celuloza czyli Ekofiber dla łatwiejszego skojarzenia produktu, perlit.

Pozycja 2 i 3 musi być aplikowana przez wdmuchiwanie.

 

Pozycja 1 - technologia aplikacji to pewno wariacja na temat uszczelniania pianką rozprężną.

Moim zdaniem można zrobić badanie kamerą termowizyjna przed termomodernizacją i badanie po termomodernizacji. Przed  - żeby sprawdzić ewentualne utrudnienia w aplikacji - czy jest np. ciągłość pustki. Po - dla sprawdzenia skuteczności zabiegu.

Efektu WOW przy tej grubości spoiny raczej się nie spodziewajmy, ale na pewno nie będzie gorzej. Teraz trzeba tylko się zastanowić, czy to nie skórka za wyprawkę.

 

Dla oszacowania można policzyć U dla takiej ściany przez zamianę pustki powietrznej 5 cm na 5 cm styropianu nawet o najlepszym Lambda.

 

Lambda dla pustaka z oferty tego producenta wynosi 0,310 W/mK i cytuję z opisu cały fragment

"Mury zewnętrzne projektowane jako dwuwarstwowe z pustaków o szerokości 24 cm wymagają docieplenia 10 cm styropianu. Współczynnik przewodzenia ciepła λ dla pustaka Alfa1/1 wynosi 0,310 W/mK, co przy obustronnym otynkowaniu tynkiem cementowo- wapiennym i zastosowaniu 10cm docieplenia pozwala uzyskać współczynnik przenikania ciepła na poziomie U=0,286 W/m2K."

 

Natomiast przy bloczku keramzytobetonowym gr 24 cm i parametrach izolacyjnych na 100% lepszych niż Twój materiał ścienny, ten sam producent zaleca - cytuję:

"zewnętrzne ściany o grubości 24 cm wymagajądocieplenia: przy ścianie dwuwarstwowej izolacją o grubości 8 cm, przy ścianie trójwarstwowej izolacją o grubości 6 cm, pustką powietrzną i pustakiem osłonowym Termo Optiroc 12 cm. Z uwagi na konieczność docieplania muru, zaprawa ciepłochronna do murowania może być zastąpiona klasyczną zaprawą cementowo-wapienną. Abyzachować właściwą Paroprzepuszczalność ściany wskazane jest wykonanie izolacji z wełny na zewnątrz budynku Zastosowanie: Termo Optiroc 24 - pustak do ścian nośnych zewnętrznych i wewnętrznych"

Zwróć uwagę na grubość zalecanego docieplenia. Możliwe, ze 40 cm Twojego bloczka jest wystarczająco ciepłe, by ocieplić ścianę zaledwie 5 cm warstwą.

Tak głośno myślę.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam, obliczenia można oczywiście wykonać, ale tak jak pisali przedmówcy, wynik wcale nie musi odzwierciedlać stanu rzeczywistego, bo nie ma pewności, co kryje się we wspomnianej pustce. W tamtych latach powszechna była praktyka używania wszystkiego, co było pod ręką. Wypełnianie jej wdmuchiwanym materiałem nie da oczekiwanych rezultatów. Żeby realnie poprawić współczynnik przenikania ciepła ściany, należy zastosować ciągłą warstwę termoizolacji, np. z płyt EPS. Aby nadmiernie nie zwiększać grubości ścian, najlepiej zastosować płytę grafitową o lambdzie 0,031 W/mK i grubości 8 cm, np. płyty styropianowe KNAUF Therm EXPERT Fasada λ 31.

Pozwoli to uzyskać orientacyjny współczynnik U dla ściany na poziomie ok. 0,3 W/mK.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...