Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam, posiadam ścianę trójwarstwową(od wewnątrz stary biały pustak - około 30 letni nie mam pojęcia jaki to ~20cm), przerwę powietrzną ok 5cm i od zewnątrz pustak żużlowy również ~20cm, łącznie ściana ma ok ~45cm z tynkami. Zastanawiam się nad dociepleniem ściany poprzez nawiercenie otworów i wypełnieniem luki powietrznej jakimś materiałem ale mam pewien problem, mianowicie nie mam zielonego pojęcia jaką aktualnie mam lambdę ściany, czy jest tu jakiś fachowiec który mógłby mi to obliczyć? Może być problem ze względu na brak mojej wiedzy na temat użytego "białego pustaka" ale ktoś kto siedzi w budownictwie będzie się orientował jakie stosowano ok 30 lat temu... Z góry dziękuję!

Napisano

Jeżeli jest możliwość, to dociepl z zewnątrz styropianem grafitowym, np 12cm lambda 0,031. Na to wyprawka. Jednocześnie odświeżysz elewację. Wdmuchiwanie ewentualnie wtryskiwanie zda rezultat, jeżeli masz pewność, iż pustka jest rzeczywiście pustką. Z różnymi przypadkami się spotkałem przy remontach/przebudowach. Od szmat powtykanych w pustkę, po gruz i kawałki drewna...

Napisano (edytowany)

Współczynnik lambda to przewodność cieplna materiału  niezależnie od jego grubości (jednostka W/m  K), a o ciepłochronności ściany decyduje współczynnik przenikania ciepła  U w W/m2 K. Tyle teorii, a w praktyce ocieplenie warstwą "wtłaczaną " gr. 5 cm nie ma sensu , gdyż nawet przy równomiernym wypełnieniu szczeliny (co w rzeczywistości nie jest możliwe) termoizolacja niewiele się poprawi.  Orientacyjnie obecnie  ściana ta ma przenikalność  U ok. 1W/m2 K

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Otóż to - może dla autora był to synonim izolacyjności termicznej ściany ale z fizyką budowli miało to tylko w połowie coś wspólnego :).

 

Co do wypełnienia pustki: można na 3 sposoby - pianka rozprężna, celuloza czyli Ekofiber dla łatwiejszego skojarzenia produktu, perlit.

Pozycja 2 i 3 musi być aplikowana przez wdmuchiwanie.

 

Pozycja 1 - technologia aplikacji to pewno wariacja na temat uszczelniania pianką rozprężną.

Moim zdaniem można zrobić badanie kamerą termowizyjna przed termomodernizacją i badanie po termomodernizacji. Przed  - żeby sprawdzić ewentualne utrudnienia w aplikacji - czy jest np. ciągłość pustki. Po - dla sprawdzenia skuteczności zabiegu.

Efektu WOW przy tej grubości spoiny raczej się nie spodziewajmy, ale na pewno nie będzie gorzej. Teraz trzeba tylko się zastanowić, czy to nie skórka za wyprawkę.

 

Dla oszacowania można policzyć U dla takiej ściany przez zamianę pustki powietrznej 5 cm na 5 cm styropianu nawet o najlepszym Lambda.

 

Lambda dla pustaka z oferty tego producenta wynosi 0,310 W/mK i cytuję z opisu cały fragment

"Mury zewnętrzne projektowane jako dwuwarstwowe z pustaków o szerokości 24 cm wymagają docieplenia 10 cm styropianu. Współczynnik przewodzenia ciepła λ dla pustaka Alfa1/1 wynosi 0,310 W/mK, co przy obustronnym otynkowaniu tynkiem cementowo- wapiennym i zastosowaniu 10cm docieplenia pozwala uzyskać współczynnik przenikania ciepła na poziomie U=0,286 W/m2K."

 

Natomiast przy bloczku keramzytobetonowym gr 24 cm i parametrach izolacyjnych na 100% lepszych niż Twój materiał ścienny, ten sam producent zaleca - cytuję:

"zewnętrzne ściany o grubości 24 cm wymagajądocieplenia: przy ścianie dwuwarstwowej izolacją o grubości 8 cm, przy ścianie trójwarstwowej izolacją o grubości 6 cm, pustką powietrzną i pustakiem osłonowym Termo Optiroc 12 cm. Z uwagi na konieczność docieplania muru, zaprawa ciepłochronna do murowania może być zastąpiona klasyczną zaprawą cementowo-wapienną. Abyzachować właściwą Paroprzepuszczalność ściany wskazane jest wykonanie izolacji z wełny na zewnątrz budynku Zastosowanie: Termo Optiroc 24 - pustak do ścian nośnych zewnętrznych i wewnętrznych"

Zwróć uwagę na grubość zalecanego docieplenia. Możliwe, ze 40 cm Twojego bloczka jest wystarczająco ciepłe, by ocieplić ścianę zaledwie 5 cm warstwą.

Tak głośno myślę.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam, obliczenia można oczywiście wykonać, ale tak jak pisali przedmówcy, wynik wcale nie musi odzwierciedlać stanu rzeczywistego, bo nie ma pewności, co kryje się we wspomnianej pustce. W tamtych latach powszechna była praktyka używania wszystkiego, co było pod ręką. Wypełnianie jej wdmuchiwanym materiałem nie da oczekiwanych rezultatów. Żeby realnie poprawić współczynnik przenikania ciepła ściany, należy zastosować ciągłą warstwę termoizolacji, np. z płyt EPS. Aby nadmiernie nie zwiększać grubości ścian, najlepiej zastosować płytę grafitową o lambdzie 0,031 W/mK i grubości 8 cm, np. płyty styropianowe KNAUF Therm EXPERT Fasada λ 31.

Pozwoli to uzyskać orientacyjny współczynnik U dla ściany na poziomie ok. 0,3 W/mK.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gradu nie było. Szkodnika od zeszłego roku nie potrafię ustalić. Łażenie nocą z latarką niczego nie wyjaśniło. Inteligencja internetowa zasugerowała brak składników pokarmowych, powodujących mikropęknięcia, a kiedy liść się rozrasta, one się powiększają tworząc rozerwane dziury. Zaczynam się skłaniać ku tej sugestii.
    • @podczytywacz   Jest to salon z aneksem. Wentylacja jest grawitacyjna (czyli taka po prostu kratka). Południowa.  Ma wysoką klasę energetyczną, to pamiętam (A albo A+). Szczegóły doślę, jak będę w domu - ale chyba standardowe ocieplenie - napiszę potem to ocenicie. W tym salonie jest klimatyzacja - ale to pewnie od kilku lat. Nie, jest sypialnia.   @Budujemy Dom - działka i dom A jak mogę to potwierdzić? Czy takie plamy powinny się zmyć? Mam w szufladzie dwie płytki "kamienia", które zostały wymontowane prawdopodobnie na skutek instalacji telewizora podwieszanego. W każdym bądź razie jedną z nich mogę połamać i pozaglądać czy jest tam wyraźna struktura i wysłać tutaj zdjęcia. Mógłbym też wziąć ekspertka mykologa, ale to koszt. Jakie są jeszcze możliwości wykluczenia/potwierdzenia czy to pleśń ?
    • Niektóre miejsca wyglądają, jakby już malowane były strukturalną farbą   Powierzchnia sufitu jest bardzo nierówna i niejednorodna... Moim zdaniem żadna  nie pokryje satysfakcjonująco TEGO sufitu...  Może jakaś strukturalna da radę... może tynk japoński...   W żadne kasetony się nie pchaj, może tapeta strukturalna, ale jednobarwna - tylko umiejętnie położona - przy tym stanie wykończenia ścian byłaby najmniej "inwazyjna" i najmniej mogąca narobić szkód...      
    • Najlepiej doradzi doświadczony elektryk-praktyk, @retrofood już jutro, jak tylko wypocznie!     A moje uwagi? może się nie mylę...   Podwójny przełącznik A pozwoli załączać niezależnie oba punkty na suficie. B i C powinny być schodowe do włączania/wyłączanie kinkietu nad łóżkiem - niezależnie przez leżących po obu stronach łoża...        
    • Kurcze, raczej nie jest wykluczone, że masz rację na pierwszy rzut oka i po przeczytaniu opinii bobiczka, oraz spojrzeniu na pierwsze zdjęcie     - byłem przekonany, że to pleśń...   Ale teraz, jak powiększyłem drugie zdjęcie -      - widać przekrój  i strukturę  docinanego "kamienia"...   Jaka jest nauczka? Na ekranie telefonu zupełnie inaczej to widać, niż na dużym ekranie komputera...   Więc raczej    Ewentualnie można spróbować "zaretuszować" dobraną farbką i małym pędzelkiem tę "niby-pleśń"...     Ale o wentylację trzeba dbać...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...