Skocz do zawartości

Renowacja drewnianego mebla


Recommended Posts

Napisano

Mam do renowacji drewniane biurko które wymaga bejcowania i lakierowania. Do bejcowania chciałbym użyć bejcy vidaron. Producent ten pisze w swoich informacjach żeby po bejcowaniu użyć lakieru bezpodkładowego Vidaron. Czy mogę jednak użyć lakieru akrylowego tego samego producenta, nie zaś bezpokładowego (który w moim miejscy zamieszkania jest niedostępny). Jak ka jest różnica między lakierem akrylowym a bezpodkładowym.   

Napisano

Jeśli jest to stary zabytkowy mebel to nie zalecałbym stosowania lakierobejcy.

Jeśli chodzi o lakiery podkładowe popularny np. kapon stosuje się jako warstwę pośrednią, która zabezpiecza drewno, wiąże włókna drzewne, skleja niedoskonałości i drobne pyłki, jednocześnie zabezpiecza poprzedzającą warstwę koloryzującą np. z bejcy wodnej lub spirytusowej.

Lakiery akylowe moim zdaniem mają mniejszą trwałość (ulegają szybszemu ścieraniu) niż lakiery rozpuszczalnikowe. Z kolei wodne (akrylowe) lakiery szybciej wysychają niż rozpuszczalnikowe. Jeśli miałbym polecić zastosowanie lakierobejcy wolałbym iść w kierunku lazurów, które oczywiście też są lakierobejcami, ale nie kryją tak intensywnie i można uzyskać zadowalający efekt w którym widoczne jest usłojenie drewna. osobiście polecałbym rozpuszczalnikowy Altax lub lazury firmy Remmers.

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ale jeśli jesteś już zdecydowany na Vidaron to możesz chyba bezproblemowo zamówić sobie ten bezpodkładowy przez internet? Czy jest jakaś przeszkoda?

Napisano

Szanowny Panie, Produkty VIDARON można zamówić korzystając z e-sklepu: https://www.vidaron.pl/sklep/produkty/do-wewnatrz.html
Po bejcowaniu rekomenduję zastosować Lakier Bezpodkładowy, który charakteryzuje się dobrymi parametrami wytrzymałościowymi (może być on też stosowany np. do wykończenia podłóg), a zabezpieczonej powierzchni nadaje wysoką odporność mechaniczną.

  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
    • Nie warto w żaden. Ja się już wyleczyłem z tego.
    • Cześć,   trafiłem ostatnio na jednej ze stron na dwa systemy, które mnie zaciekawiły - Grenton i Loxone. Co o nich myślicie? W co lepiej iść?    dzwoniłem do tej firmy i sporo ciekawych rzeczy mi powiedzieli, ale pytanie jak to wygląda z Waszego doświadczenia - prywatnego    dzięki 
    • Udało się w końcu uzyskać dokumentację. 
    • I już wydałeś niepotrzebnie kasę... Może nie za dużą, ale zawsze... Jak chcesz, żeby to wyszło efektownie i nie za drogo, to zrób tak, jak radziłem w poście #14...   Nie dziękuj...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...