Skocz do zawartości

grubszy mur czy grubsza warstwa styropianu?


Recommended Posts

Napisano

Rodzina rozpoczyna budowę domu jednorodzinnego, mam pytanie dotycząc budowy ścian co lepiej wybrać grubszy mur np. ceramika poryzowana 38 P+W i styropian 15 czy grubość 30 i 15 cm styropianu. W projekcie mają cegłę 25 i styropian 15 co się stanie w przypadku zbudowania ściany z dużo grubszych jaki to będzie miało wpływ na ciepło w domu, zawilgocenia ścian i czy dużo grubszy mur będzie powodował większa akumulacje ciepła niż cieńszy ?

Napisano

Jak rodzina rozpoczyna budowę, to na pewno ma jakieś plany budynku, gdzie jakiś projektant na podstawie jakichś założeń i obliczeń ustalił iakieś parametry wytrzymałościowe ścian, a więc grubość muru (w zależności od materiału), grubość ocieplenia (w zależności od założeń stopnia "pasywności" budynku)... i co ma wnieść ta dyskusja :icon_rolleyes:...

 

Grubszy mur bezdyskusyjnie zwiększy akumulację ciepła... i co w związku z tym?

Na ciepło w domu wpływ ma izolacja, wentylacja, sposób ogrzewania...

Zawilgocenia ścian nie będzie przy odpowiedniej izolacji - i termicznej, i hydroizolacji - i sprawnej wentylacji...

 

I co w związku z tym...

Napisano

Rozpoczyna budowę?

 

Jeśli już mają projekt i pozwolenie na budowę to za późno na takie pytania.

 

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

 

Z resztą podajesz za mało informacji, żeby można było udzielić sensownej porady. Dom to organizm. Jedno rozwiązanie powinno wynikać z drugiego. 

 

Punkt rosy można obliczyć mając konkretny towar. Jaka firma/model, jaka grubość i muru i ocieplenia. 

Napisano

ściana zbudowana z ceramiki poryzowanej 38 P+W i ocieplona  15 cm styropianu będzie miała lepsze właściwości cieplne niż ta o grubości 30 cm i ocieplona również 15 cm tego samego styropianu. Należy zwrócić uwagę na fakt, że te same właściwości można uzyskać poprzez zastosowanie lepszego materiału izolacyjnego bo właśnie zadaniem izolacji jest zmniejszenie strat ciepła z budynku. Myślę że ze względów na właściwości cieplne można zastosować ścianę konstrukcyjną cieńszą oraz wysokiej jakości styropian np. płyty styropianowe grafitowego TERMONIUM PLUS fasada o współczynniku lambda λ= 0,031 W/mK  produkcji Termo Organiki. Zastosowanie wspomnianych płyt daje nam taki efekt izolacji jak 20 cm zwykłego styropianu. Bezsprzecznie podnosimy komfort użytkowania takiego budynku ze względu na dużą stabilność temperatury wewnątrz pomieszczeń. Stabilność temperatury zapewnia oczywiście także odpowiednia pojemność cieplna budynki i im ściany zewnętrzne konstrukcyjne zewnętrze i wewnętrzne oraz ściany działowe są grubsze tym jest ona większa.

Napisano (edytowany)

Zero konkretów.

U=1/R, U dla 30+15: R: 1,29+0,15/0,033=5,83 U= 1/5,83=O,17

U dla 38+15, R  2,66+0,15/0,033 to jest U=1/7,2 czyli 0,14

Różnica za okres grzewczy dla 200m2 ścian zewnętrznych, średnia temperatura w sezonie 2st c, czas trwania 172 dni

0,17-0,14 to 0,03 ciężko mi się z tableta pisze nie dodaje jednostek

0,03x200x20 to 120 W na godzinę, 120x24x172 to 490kw na sezon

Przy ogrzewaniu pompa/ekogroszek 490x0,15 to 74,3zl różnicy na sezon grzewczy dla 200m2 ścian.

Edytowano przez Chaton
0 zgubilam (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Chaton napisał:

0,03x200x 20 to 120 W na godzinę,

Co to jest te 20?

 

Pytam, chociaż nie znam się na tym :icon_confused:

Napisano

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 14.02.2019 o 11:24, solange63 napisał:

Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru. Zdecydowanie lepiej jest dołożyć ocieplenia. Ja mam mur 24 cm i tyle samo ocieplenia na tym (ytong+ wełna).

To jaki sens było wywalić kasę na pustaki ytong 24 energo i ocieplać go wełną? Dla nie wtajemniczonych solange63 ma mur wymurowany z ciepłego bk komórkowego jakim jest właśnie wspomniany materiał wyżej i ocieplony wełną. 

 

Napisano
Dnia 14.02.2019 o 18:57, Chaton napisał:

To różnica temperatur między temperaturą wewnątrz a na zewnątrz, na zewnątrz jest 2st średnia z sezonu grzewczego a wewnątrz założyłam 22st, chyba mało kto siedzi przy 20.

Przez kilka lat miałem 18-19 stC i dzieci zdrowe były.

Teraz mam 20 w porywach 21 - i też są zdrowe, i w koszulce można siedzieć.

22 już sobie nie wyobrażam.

4 godziny temu, mhtyl napisał:

ytong 24 energo

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Napisano
11 minut temu, MrTomo napisał:

A murowała po szerokości czy długości?

Rozumiem ytong 40 czy 48.

Przy grubości 24cm trudno nie ocieplić

Oczywiście, że 24 mur trzeba ocieplić, ale jaki jest sens płacić drożej za bloczek energo (cieplejszy od zwykłego) jaki tak się go ociepla. Sprawdź sobie ile kosztuje bloczek Ytong 24 a ile kosztuje Ytong Enenrgo 24, ale kto bogatemu zabroni :) 

I  nie chodzi mi o to, że ktoś sobie wymurował z ciepłych bloczków tylko o to, że sam tak ma a innym odradza "Nie widzę sensu pakowania pieniędzy w dodatkową grubość muru"  a czy murowanie z cieplejszego materiału nie jest tym, samym co grubszy mur?

Napisano

Grubość muru na pewno będzie miała znaczenie przy izolacyjności akustycznej. Natomiast jeżeli bierzemy pod uwage izolacyjność termiczną przegrody to zawsze lepiej zastosować większą grubość izolacji niż muru gdyż materiały termoizoalcyjne mają dużo lepsze parametry termiczne . Dla przykładu ile mniej wiecej potrzeba do zastapienia 10cm wełny mineralnej. A przeciez przykładowo wełna FRONTROCK MAX E https://www.rockwool.pl/produkty/frontrock-max-e/   Ma jeszcze lepsze parametry termiczne niż ta przedstawiona w grafice. 
W kwestii akustyki warto zwrócić uwagę że wełna będac materiałem włóknistym  dobrze pochłania dźwięki, więc może warto rozwazyć również ten materiał przy wyborze.  

image.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No wyszło petarda i nic się z tym nie dzieje. 
    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...