Skocz do zawartości

Adaptacja poddasza


Recommended Posts

Witam. Mam pytanie. Planuję zrobić adaptacje poddasza na cele mieszkalne w domu jednorodzinnym. Nie wiem czy to się opłaca itd dlatego potrzebuje Waszej opinii. Poddasze ma około 70m. Wysokość odpowiednia do wykończenia. Stan jak na strychu. Nie ma nic oprócz wylewki i prądu. I tu moje pytanie. Ile może kosztować taka adaptacja? Nie potrzebuje robić wody bo będzie tam tylko sypialnia i pokój dzienny. Trzeba zrobić podłogi, ocieplenie, ścianki, okna dachowe(są 3 okna normalne). Ogrzewanie i nie wiem sam co jeszcze. Chodzi mi o orientacyjny koszt, bo nie wiem jakiego rzędu to pieniądze. Dziękuję za wszystkie informacje 

Link do komentarza
  Dnia 1.01.2019 o 21:51, kozlo111 napisał:

  Nie potrzebuje robić wody bo będzie tam tylko sypialnia i pokój dzienny.  

Błąd. W nocy też się chce siku, a jak siku, to i spłukać by wypadało.

Rozwiń  

 

  Dnia 1.01.2019 o 21:51, kozlo111 napisał:

  Trzeba zrobić podłogi, ocieplenie, ścianki, okna dachowe(są 3 okna normalne). 

Rozwiń  

Zastanów się nad tymi dachowymi. W lecie będzie piekarnik.

Link do komentarza

Właśnie się nie znam na tym. Ocieplenie chyba wełna najlepiej z tego co się orientuje. Ogrzewanie no to grzejniki normalne (rury z centralnego są wprowadzone na strych tylko grzejniki założyć). Sciany kartongips. Na podłodze jest wylewka tylko. Na tym "strychu" ma być nasza sypialnia bo dzieci domagają się swojego pokoju i robi się ciasno. Łazienkę mam przy samych schodach na dole więc nie potrzebna mi dodatkowa na górze. I sam nie będę robił bo się nie znam. Chodzi mi o rząd kosztów bo nie wiem czy się porywac. Czy to będzie 30tys czy 70 np:) 

Edytowano przez kozlo111 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 2.01.2019 o 10:33, MrTomo napisał:

Wg. mnie mniej niż 30 tys.

No chyba, ze będziesz szalał z materiałami

Rozwiń  

Nie zgadzam się. Akurat jestem na etapie wykończeniówki. To, o czym piszesz wyjdzie za same materiały. Dolicz do tego robociznę... czyli praktycznie drugie tyle.

 

Chyba, że mówimy o wersji ekstremalnie budżetowej (z płytkami outletowymi za 30 zł za m2 itp.) i do tego autor wątku jest z polski wschodniej baaaaardzo daleko od dużego miasta.

Link do komentarza

Zrobi za tyle ile ma na to przeznaczonych pieniążków. przecież nie zafunduje sobie poddasza za 100 tys jeżeli ma odłożone na ten cel 30 tys. Musi tak krajać aby starczyło na wszystko :) 

 

Link do komentarza
  Dnia 2.01.2019 o 20:25, MrTomo napisał:

 

Tylko większość zrobiłbym sam.

 

Rozwiń  

i to jest kluczowe stwierdzenie. Autor napisał, że się nie zna i robić sam nie będzie. Robocizna wychodzi teraz często drożej niż koszt materiału.

 

Oczywiście bez konkretów możemy sobie gdybać, ale jeśli autor ma strych i musi wszystko robić od zera: ocieplanie, zabudowa, gładzie, elektryka, hydraulika (do grzejników), nowe okna, plus wykończenie to z pewnością wyjdzie więcej, niż mniej. 

Link do komentarza

Robiłem poddasze kilka lat temu (mieszkamy na nim już 4 lata). Na ociepleniu dachu nie oszczędzałem. Poszedł Schwenk o grubości 18cm i 10cm i dość dobrych parametrach, lambda 0,033 grubsza i 0,032 cieńsza. Trzy okna dachowe Fakro FTT thermo trzyszybowe i później dołożyłem na to rolety zewnętrzne. Izoluje to dobrze, jeżeli nie bardzo dobrze. Zimą jak śnieg spadnie to nie stopi się na oknach ze względu na uciekające ciepło. Latem jak przez miesiąc jest ponad 33 stC (a czasem kilka dni po 38) to i na poddaszu zrobi mi się ok 29-30 a żadnej rekuperacji czy klimy tam nie mamy zamontowanej (technicznie się nie dało). Zwykła wentylacja grawitacyjna. Ogrzewanie mamy z 4 grzejników Purmo (po jednym na pomieszczenie), raczej przewymiarowane są ale to chyba zaleta.

Tak jak pisali już poprzednicy na wykończenie możesz wydać dużo. U mnie kilkadziesiąt gniazdek, wyłączników, etc. zjadło sporo kosztów (może dlatego, że to Legrand Celiane :) ). Podłogę możesz zrobić z paneli jak i z pełnej deski - zależy od budżetu.

Dokładne koszty jakie poniosłem u siebie mam gdzieś spisane. Myślę, że orientacyjnie ok 1000zł za metr kwadratowy podłogi możesz policzyć. I też się nie znam specjalnie na budowlance, a wiele rzeczy zrobiłem sam.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...