Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam przyszedł czas na kończenie domu który od lat stał przykryty, ocieplony i z wstawionymi oknami. Ale przecież nie o tym chciałem tu pisać. Mam pytanie odnośnie membrany która powinna być na krokwiach, a jej nie ma i czy powinna się tam znaleźć. Zamierzam ocieplać poddasze tylko chciał bym się dowiedzieć czy w konfiguracji: krokwie ~ szczelne deskowanie ~ papa ~ kontr-łaty ~ blacha, jest konieczne dawanie membrany? Słyszałem o dawaniu listewek i do tego membrany. I nie wiem jak to rozwiązać więc prosze o poradę.

Napisano (edytowany)

Przy konfiguracji pełne deskowanie i papa nie dajesz już membrany.

Membranę (folię) dajesz gdy nie robisz pełnego deskowania

ewentualnie zamiast papy

 

Polecam Ci jednak papę, ale nie byle pierwszą lepszą z brzegu.

Jak odnajdę papę podkładową, która montowałem u siebie to napiszę. 

Edytowano przez MrTomo
dopisałem (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Ja stosowałem papę sbs mida roof fix, przy czym ja stosowałem ją pod gont.

Ale papa cieniutka i tak mocna, że nie rozerwiesz w rękach.

 

Wróć! chyba nie zrozumiałem problemu...

 

Ty już masz pokrycie dachy zrobione, pytasz o folię pod dachem?

 

To inaczej.

Tutaj folii nie musisz dawać. Ja nie dawałem.

Patrząc od strony desek, musisz zrobić przynajmniej 2cm szczeliny wentylacyjnej, a lepiej 3cm.

Następnie przychodzi wełna, druga warstwa w poprzek i folia paroizolacyjna, która to zamyka.

Ale ta szczelina pomiędzy deskami i wełną nie jest dla ozdoby.

Musisz mieć otwartą kalenicę i nawiew pod okapem dachu, żeby powietrze miało jak owiewać dach i mogło suszyć wilgoć.

 

 

 

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano

Tak jak pisał MrTomo, potrzebne jest zachowanie wentylowanej szczeliny pomiędzy ociepleniem i deskowaniem. Czyli szczelina musi być na całej długości drożna, od okapu po kalenicę. Wysokość szczeliny przynajmniej 3 cm. Można ten dystans zapewnić różnie. Napiętą folią, gęsto rozciągniętym sznurkiem, siatką z włókna szklanego (jak pod tynk).

Największy problem jest i tak z drożnością szczeliny na skomplikowanych dachach, przy oknach dachowych, kominach (przerywają ją). Wtedy trzeba się ratować kominkami lub dachówkami wentylacyjnymi.

Napisano

Co ma wspólnego kominek lub dachówka wentylacyjna z wentylacją POD deskami? Zastanów się i nie paprykuj głupot. Przy przegrodach typu okno dachowe, komin wystarczy nawiercić krokiew pod deskami i mamy przewiew. Wiadomo okap i kalenica- wlot i wylot. A najlepiej ocieplić pianką zamknięto-komórkową . Bez szczeliny. Jan

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...