Skocz do zawartości

Dobowe zużycie gazu - De Dietrich AMC 15


Recommended Posts

Napisano

Kilka dni wymieniłem kocioł węglowy na kocioł gazowy De Dietrich AMC15. 

Dom o powierzchni ok. 130m2. Mury zewnętrzne porotherm 44 plus ocieplenie styropianem grafit 10cm. Poddasze użytkowe (ocieplony strop poddasza i skosy pod regipsami wełną 20cm).

Parter ogrzewanie podłogowe korytarz, kuchnia i łazienka. Kaloryfery ścienne na parterze 4szt. Poddasze 3 pokoje i 3 kaloryfery + łazienka podłogówka i kaloryfer.

dom jest pusty do południa i tmp ustawiona jest na sterowniku 18C, od 15:00 do 23:00 20C, Noc temperatura 18C - No i zimno!!!

Jakiego mogę się spodziewać zużycia dobowego gazu. 

 

Napisano

Pytanie powinno być raczej zadane przez Nas Tobie. Nie lepiej odczytać z licznika po 24 H. Nie zdążyłem skończyć postu przed wypowiedzią Eksperta Cezarego

Żeby zaspokoić do tego czasu Twoją ciekawość.

Zobacz w parametrach ile zużywa kocioł pracując w zakresie kondensacji z wysoką sprawnością. Jeżeli na kotle masz ręcznie ustawione 48-50 stopni i nie masz pogodówki to temperatura na kotle nie wzrośnie (ewentualnie w zakresie histerezy może do 52-53 stopni) a z mojego miesięcznego doświadczenia z innym kotłem większej mocy, kocioł odnotuje przestoje i zużycie będzie małe.

 

Według instrukcji

https://dedietrich.pl/wp-content/uploads/2018/05/Dane-techniczne-Evodens-AMC-15-25-35.pdf

między 0,37/0,38 - 1,64/1,91 czyli załóżmy, że 0.4 m3/h i pracę kotła ustalmy szacunkowo na 10h czyli ja szacuję 4 m3 no może 5 m3.

Napisz jutro czy dobrze oszacowałem :) ? To i tak jest wszystko zależne od temperatury na zewnątrz i ilości fusów, niezbędnych do wróżenia.

 

Doczytałem - jak to zimno ???? Kocioł nie daje rady dogrzać do zadanej na sterowniku temperatury??? Jakie są temperatury w pomieszczeniach przy tej nastawie sterownika? Przeleć się z termometrem po pokojach.

Twój dom powinien mieć orientacyjnie średnio-niskie zapotrzebowanie na ciepło  - mówię o CO.

Napisano

Pierwsze odczyty porobione. 

 

Wczoraj odczyt z licznika 16:00 było 14m3 na liczniku i dokładnie 24h później na liczniku jest 23m3. Zmieniłem tmp nocną na 19stC. 

Nie dopisałem że mam też pogodowke.

Latałem z termometrem po pokojach i zawsze termometr wskazywał do 2st więcej niż temperatura widniejaca na sterowniku

 

Napisano

Analizowałem projekt domu.

Ściana zakreslona na czerwono nie jest izolowane. Jest tam mur grubości 44cm. Ściana ta jest chłodniejsza. Ocieplić? 

 

20181117_214543.thumb.jpg.096c0ec5d1d3e75895dbfbf5bd6582e9.jpg

Napisano
Dnia 17.11.2018 o 17:27, tacek napisał:

Pierwsze odczyty porobione. 

 

Wczoraj odczyt z licznika 16:00 było 14m3 na liczniku i dokładnie 24h później na liczniku jest 23m3. Zmieniłem tmp nocną na 19stC. 

Nie dopisałem że mam też pogodowke.

Latałem z termometrem po pokojach i zawsze termometr wskazywał do 2st więcej niż temperatura widniejaca na sterowniku

 

Czyli byłem optymistą przez duże O. 9 m3. Pogodówka działa wg zadanej krzywej i zależnie od temperatury na zewnątrz ustala nastawę temp. na kotle itd. Kocioł przestaje pracować w momencie osiągnięcia temperatury zadanej na sterowniku w pomieszczeniu + jakies widełki wynikające z histerezy np+2 stopnie. Można wypiąć pogodówkę i zrobić eksperyment przy nastawie na kotle 50 stopni (dla podłogówki to nawet za gorąco a dla grzejnika w sam raz). To już raczej dla Twojego spokoju.

 

Napisano
4 minuty temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Z rysunku wynika, że ta ściana miała być ocieplona. Co jest w tej najniższej części poddasza dochodzącej do ścianki kolankowej? Zgodnie z rysunkiem nie ma tam izolacji w grubości dachu, ocieplenie jest na zakreślonej ścianie, za to na stropie już go brak.

W tym niższym pomieszczeniu jest wiatrołap. Wiatrołap jest ocieplony na stropem i nie wiedzieć dlaczego nie jest ocieplony ściana zakreślona na czerwono. Na dniach bede tam sie dobierał i zakładał wełnę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Sprzedam na fakturę w atrakcyjnej cenie nowe pompy ciepła Air Falcon wraz z akcesoriami firmy OCHSNER Pompy i wszystkie elementy są składowane w magazynie, w przypadku zainteresowania ofertą mogę zorganizować transport na terenie PL. Nie zapewniam montażu. Zainteresowanych zapraszam serdecznie do kontaktu na PRIV.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...