Skocz do zawartości

Wełna a wentylacja na poddaszu


Recommended Posts

witam
wykonanie szczeliny nad wełną mineralną jest bbbardzo ważne, najprościej można to uzyskać stosując technologię rygips ( konstrukcja łyżeczkowa montażu profili ), obniżamy zabudowę płyt g-k zwiększając prześwit nad ociepleniem, jeżeli dach był kryty papą a na papie leży dachówka lub blacha to na szczycie kalenicy pod gąsiorami należy przeciąć papę, żeby para miała ujście lub wykonać parę na każdą stronę wyjść odpowietrzających nad obróbkę dachu. pozdr. piotrekk
Link do komentarza
My zrobiliśmy tak: w odległości 2-3 cm od folii wbiliśmy haczyki, przez które przeciągnęliśmy (mocno naciągając) sznurek do snopowiązałki, a w niektórych miejscach nabiliśmy listewki o grubości ok. 2,5 cm. Krokwie mają 18 cm. Miedzy krokwie położyliśmy wełnę o grubości 15 cm, a w poprzek (już na krokwie) drugi rodzaj wełny o grubości 10 cm. Rocwool ma określone rodzaje wełny do takiego położenia.
Link do komentarza
Cytat

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.


Cze.to dobre patenty/Sznurki,drut/a jak przytrzymać drugą warstwę wełny żeby nie spadała w czasie montażu?Pozdro
Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...
Cytat

Ja osobiście nie pozwoliłbym sobie założyć wełny mineralnej o grubości 25cm na 14 cm krokwie. Przecież zgnieciona welna ma gorsze właściwości i dodatkowo podatna jest na gnicie.
Masz jakiegoś artystę inwestora?


A kto tu mówił o gnieceniu wełny?Wełna np 15cm pomiędzy krokwie,podbitka z łat 4cm dla uzyskania wysokości krokwi 18cm,czyli dla wełny i 3cm wentylacji ponad wełną.Pod to 10cm wełny w poprzek pod krokwie i mamy 25cm izolacji cieplnej.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

A kto tu mówił o gnieceniu wełny?Wełna np 15cm pomiędzy krokwie,podbitka z łat 4cm dla uzyskania wysokości krokwi 18cm,czyli dla wełny i 3cm wentylacji ponad wełną.Pod to 10cm wełny w poprzek pod krokwie i mamy 25cm izolacji cieplnej.Bob icon_biggrin.gif



Na razie czytam czytam i nic nie rozumiem. Jedna warstwa poziomo, druga w poprzek.. to się układa jak kilim na krosnach?
Link do komentarza
Ogólnie w necie można znaleźć informacje, że wełnę dociska się do foli wysokoparoprzepuszczalnych (np. "Murator"). Z drugiej strony wiele osób twierdzi że szczelina musi być. I teraz nie wiem, czy po prostu niewielu stosuje takie folie czy jednak jaka ta folia by nie była to wolą żeby ta szczelina jednak była...
Link do komentarza
Cytat

Ogólnie w necie można znaleźć informacje, że wełnę dociska się do foli wysokoparoprzepuszczalnych (np. "Murator"). Z drugiej strony wiele osób twierdzi że szczelina musi być. I teraz nie wiem, czy po prostu niewielu stosuje takie folie czy jednak jaka ta folia by nie była to wolą żeby ta szczelina jednak była...



Wyraźnie są dwie szkoły. Tylko która lepsza? icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Wyraźnie są dwie szkoły. Tylko która lepsza? icon_rolleyes.gif


Szkoła jest jedna .Przy stosowaniy folii wysokoparoprzepuszczalnej możemy docisnąć wełnę do folii gdyż jest w stanie odprowadzic calą pare wodną .Przy folii niskoparoprzepuszczalnej musimy pozostawić szczelinę wentylacyjną gdyż taka folia nie odprowadza pary w całości .Wybór należy do inwestora bo jest spora różnica w cenie.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Z robieniem szczeliny jest jednak trochę roboty... Moze ktoś z doświadczeniem spróbuje przedstawić za i przeciw zastosowaniu szczeliny przy foliach wysokoparoprzepuszczalnych oraz stosowaniu tych folii?


Dla wykonawcy folia wysokoparoprzepuszczalna jest wygodniejsza w robocie , potrzeba mniej czasu na wykonanie ocieplenia bo nie potrzeba tworzyć szczeliny wentylacyjnej.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Szkoła jest jedna .Przy stosowaniy folii wysokoparoprzepuszczalnej możemy docisnąć wełnę do folii gdyż jest w stanie odprowadzic calą pare wodną .Przy folii niskoparoprzepuszczalnej musimy pozostawić szczelinę wentylacyjną gdyż taka folia nie odprowadza pary w całości .Wybór należy do inwestora bo jest spora różnica w cenie.Bob icon_biggrin.gif



Aha! Nareszcie kawa na ławę. Dzięki Bob. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Tworzenie szczeliny wentylacyjnej jest aż tak skomplikowane?



Szybciej, łatwiej i prościej jest wepchnąć wełnę między krokwie i już, niż mocować i ciągnąć linki,sznurki, druty czy kto co tam woli między krokwiami, a jeszcze jak wymiar nie pasuje i przez te 2 cm trzeba kobinowć albo z wełną albo z nadbijaniem krokwi... Tak mi się wydaje bo nigdy tego nie robiłem - czytałem gdzieś w necie i tak to sobie wyobrażam... icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jak uzyskać szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną na poddaszu gdy grubość krokiew wynosi zwykle 14 cm a wełny nawet 25 cm.Masz pomysł podziel się.



Stosuje sie tzw kontrłaty, a w ogóle to wełna powinna być przełożona systemem łat (drewn. lub met.), bo krokwie i tak by stanowiły mostki termiczne.
Szczegóły znajdziesz w BudujemyDom , jesli dobrze pamietam , 1 lub 2 numery wstecz (dom pasywny)
Link do komentarza
Cytat

Stosuje sie tzw kontrłaty, a w ogóle to wełna powinna być przełożona systemem łat (drewn. lub met.), bo krokwie i tak by stanowiły mostki termiczne.
Szczegóły znajdziesz w BudujemyDom , jesli dobrze pamietam , 1 lub 2 numery wstecz (dom pasywny)


Kontrłaty tworzą przestrzeń wentylacyjną pomiędzy folią a pokryciem dachowym np blachodachówką.Mostków zimna na krokwiach unikamy rozkładając ocieplenie na dwie warstwy,pomiędzy i pod krokwiami.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ok! dzięki za pomoc. Posprawdzam na wiosnę te ciała obce. Postanowiłem tym razem po prostu zostawić hydrofor z ciśnieniem, i wyłączyłem SwitchoMatic przyciskiem w tryb OFF czyli pompa nie będzie mieć zasilania wrazie jakiejś awarii.    Pozdrawiam
    • To niby zrozumiałe, ale skoro ciśnienie masz ustawione stosunkowo nisko, to więcej ryzykujesz nadmiernym zużyciem pompy i reszty, niż awarią i zalaniem. Żadne systemy, żadne urządzenia nie lubią długich przerw w użytkowaniu. Ja w tej chwili mam w opiece dom, pusty obecnie i bez ogrzewania, a wody nie zamknąłem, chociaż w teorii grozi jej nawet zamarznięcie. Wolałem jednak ustawić regulator temperatury na 2 stopnie i płacić nieco za prąd. Niewiele, bo dobowe zużycie w ostatnie mroźne noce wynosiło 2 - 3 kWh na dobę. Okna są na południe, więc dniem wnętrze ogrzewa się na tyle, że regulator nie musi załączać grzejnika. pewnie robi to nad ranem dopiero.      W tym linku, który zamieściłem są jakieś uwagi tłustym drukiem o zakłóceniach, pojawiających się po nadmiernym obniżeniu ciśnienia (Ty je redukujesz do zera) i fałszywych alarmach z tego powodu. rzecz wymaga dokładnej analizy i musisz to sam zrobić, bo dla mnie jest już zbyt późno.   A poza tym, przyczyna może być banalna. W instalacji mogą jakieś obce ciała, zanieczyszczenia, które dłuższa praca pompy po ponownym załączeniu unosi i one mogą zakłócać wskazania różnych manometrów. Ty po prostu nie pracujesz na stanie ustalonym, nie pozwalasz systemowi się ustabilizować, tylko wciąż wprowadzasz rozruch i zatrzymanie. Praca szarpana.
    • No siema! Panie, to zależy! Ale tak serio, to zależy od tego, ile jeździsz tym elektrykiem i jaką masz baterię. Jak latasz po całej Polsce, to i 10 kWp może być mało. A jak tylko do roboty i z powrotem, to 5 kWp powinno styknąć. No i fakt, do elektryka trzeba więcej niż do ogrzewania, bo to prądożerne bestie są!A tak na serio, to policz sobie średnie zużycie prądu na miesiąc, dodaj do tego zużycie auta (sprawdź w necie, ile Twój model mniej więcej potrzebuje na 100 km) i wtedy będziesz miał jakiś punkt odniesienia. No i pamiętaj o słońcu – w zimie paneli potrzebujesz więcej niż latem! Powodzenia w obliczeniach! 
    • Tego nie wiem, według SwitchMatica (dioda miga tak długo jak podaje napięcie na pompę, nie, natomiast ciśnienie rośnie)   Nie były robione żadne zmiany, nie zauważyłem nigdy takiej sytuacji   Czasami nie ma mnie po 2 lub 3 miesiące w domku. Nie chcę mieć ciśnienia w kotłowni w czasie gdy mnie tam nie ma, na wypadek awarii.   Niestety nie znalazłem nawet w ich dokumentacji zbyt dużo o tych trybach pracy.  Jak rozumiem tryb zsynchronizowany odpada bo to jest tryb gdy więcej niż 1 przełącznik współpracują ze sobą.  Zrobiłem dodatkowy test, wygląda na to, że wyłączanie zasilania nie ma tu wiele do gadania. Po prostu przy napełnianiu pustego hydroforu od zera jest jakiś problem. Tym razem upuściłem na wyłączonym bezpieczniku wodę do 2 barów (poniżej progu włączania) i po włączeniu bezpiecznika pompa dopompowała ciśnienie do zadanego 2.7.    Czyli problem zbyt dużego ciśnienia pojawia się tylko przy napełnianiu hydroforu od zera 
    • PS. Poczytałem początek instrukcji tego urządzenia i uważam, że przez Twoje wyłączanie zasilania, SwitchMatic2 wpada w inny tryb pracy, a ma ich trzy. Znasz dokładnie instrukcję użytkowania?   Jeśli koniecznie potrzebujesz opróżniania hydroforu, namawiam na wyłącznik hydromechaniczny. Jest tak prosty, ze się nie zepsuje.       https://leonarczyk.pl/wp-content/uploads/2020/09/INSTRUKCJA-SWITCHMATIC-230V-_PL-2019.pdf
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...